AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Har plutselig fått en masse prikker over alt på hele kroppen som klør. Har byttet fastlege da jeg har flyttet, og får ikke plass før 1.sept. Tenker jo å dra til legen da. Noen som har noe peiling på hva dette kan være? Enkelte av flekkene ser ut som flekker med tørr hud. De største kan jeg «skrape av» tørr hud/skorpe. Har klart å skrape av litt når jeg har klødd meg. Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Har du de spredt over alt, eller samler de seg i klynger på deler av kroppen, evt. hvor? Anonymkode: 71d0c...10c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du de spredt over alt, eller samler de seg i klynger på deler av kroppen, evt. hvor? Anonymkode: 71d0c...10c Det er ganske spredt. Litt klynger. Her er det mest klynger: underarmene, bak knærne (knegrop?), og øverst på lårene nærme skrittet. Både fremme på låret og innerst på låret. Så er det som det har spredt seg fra lårene og opp på siden av mage/rygg. Men de ligger ikke tett inntil hverandre. Ca 2-5 cm mellom hver flekk. Har også noen små på brystet. To flekker i ansiktet. ts Anonymkode: aa836...695 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Men det er liksom over alt! Trodde først jeg hadde fått vannkopper, for det ser sånn ut. Men det hadde jeg jo da jeg var lita. Ts Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Skabb? Anonymkode: 9f3ed...1a4 Tror ikke det. Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe smittsomt, da samboeren min ikke har fått dette. Jeg har hatt det ganske lenge nå. Noen uker. ts Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har plutselig fått en masse prikker over alt på hele kroppen som klør. Har byttet fastlege da jeg har flyttet, og får ikke plass før 1.sept. Tenker jo å dra til legen da. Noen som har noe peiling på hva dette kan være? Enkelte av flekkene ser ut som flekker med tørr hud. De største kan jeg «skrape av» tørr hud/skorpe. Har klart å skrape av litt når jeg har klødd meg. Anonymkode: aa836...695 Hvor mye har du klødd på det neederste bildet? Kle av deg og se om du har en større på eller i nærheten av brystet. Har du det, så kan dette være en barnesykdom som kalles undertøysutslett. Smitter ikke, går over med tiden til hjelp etter x antall dager. Bruk google, jeg huser ikke i farten. Anonymkode: b330b...89a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor mye har du klødd på det neederste bildet? Kle av deg og se om du har en større på eller i nærheten av brystet. Har du det, så kan dette være en barnesykdom som kalles undertøysutslett. Smitter ikke, går over med tiden til hjelp etter x antall dager. Bruk google, jeg huser ikke i farten. Anonymkode: b330b...89a Jeg har klødd masse.... Vet jeg ikke burde ha gjort det. Så noen av flekkene ser nok verre ut enn om jeg ikke hadde klødd. Skal sjekke utslettet du snakker om. Har noen ved brystet, men ikke de største. Den største er ved midjen. Har også noen store rett ved trusekanten. Ts Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Fugleloppebitt? Anonymkode: e67e3...2b8 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Om du har byttet fastlege pga flytting, så kan du prøve ringe å høre om dem har time før byttedagen Eller i det minste få time så fort som mulig etter 1. sept. Anonymkode: 73b56...afe 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker said: Fugleloppebitt? Anonymkode: e67e3...2b8 Det har jeg hatt før, siden jeg vokste opp med en katt som fanget masse fugl. Men dette er noe annet. ts Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 pityriasis rosea Anonymkode: 90461...ae4 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: pityriasis rosea Anonymkode: 90461...ae4 Jepp. Det første jeg tenkte. Dette vil forsvinne av seg selv når immunforsvaret rydder opp, men du bør ta deg en tur til legen uansett for sikkerhets skyld. Anonymkode: 583f5...3c0
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 Det er ikke noe eksem da? Eller en allergisk reaksjon på noe? Anonymkode: 69e7d...c63
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 Det kan minne litt om veggdyr-bitt. Har du sjekket senga di? Se etter mørke prikker på madrassen eller selve senga. Noen får blod på sengetøyet også. Anonymkode: ccff9...63b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp. Det første jeg tenkte. Dette vil forsvinne av seg selv når immunforsvaret rydder opp, men du bør ta deg en tur til legen uansett for sikkerhets skyld. Anonymkode: 583f5...3c0 Jeg googlet dette, og det virker som det er det jeg har. Leste at man først får en stor, deretter flere små. Hadde en stor på tommelen, senere fikk jeg mange små. Leste også at det kan komme etter en virusinfeksjon. Var kraftig forkjølet med fryktelig vondt i halsen før jeg fikk dette, så det kom kanskje av det. Stikker til legen om en stund uansett. Takk for svar! ts Anonymkode: aa836...695
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #18 Skrevet 15. august 2018 Jeg har også hatt sånn, og da var det, som nevnt over, pityriasis rosea. Ingen nedenfor buksa, kun på overkropp. Også riktig som en sier at det ofte er en stor flekk. Legen min kalte den for moderskipet. Anonymkode: ea3b3...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå