AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Har lavt stoffskifte. Sliter m å få muskler selv om jeg trener styrke og spiser diett. Kroppen vil ikke slippe de ekstra kiloene virker det som. Flere som vil slanke seg og bygge mere muskler m LS ? Anonymkode: a29a3...76c
debattanten Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 (endret) Har du konstantert lavt stoffskifte? De fleste som hevder det har bare failet på dietten sin, eller vet ikke hva de driver med. Ikke at det trenger å være deg, men jeg nevner det. Har du i tilfellet lavt stoffskifte så er ikke det grunnen til at du ikke klarere å bygge muskler, fordi det vil være lettere å bygge muskler om du har det. Skal du legge på deg effektivt med muskler må du spise nok kalorier og proteiner, samt trene ordentlig styrketrening. Ikke noe sånn gammel tante på treningssenter greier. Så du spiser enten ikke nok, eller så trener du ikke bra nok, evt en kombinasjon av begge. Du spiser diett, hva slags diett/kosthold har du egentlig? Hvor mange kalorier spiser du? Endret 15. august 2018 av debattanten 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Du har helt normal vekt. Hvorfor skal du gå ned?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Hvis du er kvinne har du en BMI på 22. Det er ganske så normalt. Hvor mye hadde du tenkt å gå ned da? Anonymkode: f2dc6...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er kvinne har du en BMI på 22. Det er ganske så normalt. Hvor mye hadde du tenkt å gå ned da? Anonymkode: f2dc6...f9b Gå ned i fett og opp i muskler. Vil også trene meg opp til vintersesongen. Mere moro på skitur da er lei av hvalpe-fettet.... Anonymkode: a29a3...76c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 68 er da supert for en med din høyde. Selv er jeg 157 og veier 65! Og ser helt normal ut Anonymkode: ad627...e3c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Du har helt normal vekt. Hvorfor skal du gå ned? Fordi jeg føler meg kvapsete ! Vil være sterk og fast i fisken. Er litt over 30 år nå, så må ta meg sammen. Har aldri følt meg i særlig god form pga skade og div sykdommer Anonymkode: a29a3...76c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 8 minutter siden, debattanten skrev: Har du konstantert lavt stoffskifte? De fleste som hevder det har bare failet på dietten sin, eller vet ikke hva de driver med. Ikke at det trenger å være deg, men jeg nevner det. Har du i tilfellet lavt stoffskifte så er ikke det grunnen til at du ikke klarere å bygge muskler, fordi det vil være lettere å bygge muskler om du har det. Skal du legge på deg effektivt med muskler må du spise nok kalorier og proteiner, samt trene ordentlig styrketrening. Ikke noe sånn gammel tante på treningssenter greier. Så du spiser enten ikke nok, eller så trener du ikke bra nok, evt en kombinasjon av begge. Du spiser diett, hva slags diett/kosthold har du egentlig? Hvor mange kalorier spiser du? Jeg har konstatert lavt stoffskifte men skal prøve en diett (lavkarbo) og jod før jeg evt må ta medisin 😕 jeg har både lest og følt selv at kropp i LS ikke har godt av for hard trening da man allerede er i stress og dermed er kroppen i forsvar og holder på fettet. Jeg har også en gammel skade som hindrer meg fra diverse trenings-former... er misunnelig på de som flyr rundt ! Men ser jo folk uten ben som løper m protese , så alt går m riktig trening! Jeg fikk ikke særlig oppfølging etter min skade så leter egentlig etter en trener m peiling på skader (benbrudd m mer) som kan veilede for langsiktig endring Anonymkode: a29a3...76c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 68 er da supert for en med din høyde. Selv er jeg 157 og veier 65! Og ser helt normal ut Anonymkode: ad627...e3c Men jeg føler meg ikke komfortabel når jeg kjenner meg kvapsete Anonymkode: a29a3...76c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Jeg har lavt stoffskifte og har trent meg opp til å bli ufattelig sterk og fast - det er hardt å trene seg fit, men det er det UANSETT. Dersom du bruker stoffskiftet som en unnskyldning ved å si at det er hardere for deg enn for andre tror jeg ikke du egentlig er klar for arbeidet som behøves og blr jobbe med det mentale før du går videre Anonymkode: 15baa...eee 2
debattanten Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har konstatert lavt stoffskifte men skal prøve en diett (lavkarbo) og jod før jeg evt må ta medisin 😕 jeg har både lest og følt selv at kropp i LS ikke har godt av for hard trening da man allerede er i stress og dermed er kroppen i forsvar og holder på fettet. Jeg har også en gammel skade som hindrer meg fra diverse trenings-former... er misunnelig på de som flyr rundt ! Men ser jo folk uten ben som løper m protese , så alt går m riktig trening! Jeg fikk ikke særlig oppfølging etter min skade så leter egentlig etter en trener m peiling på skader (benbrudd m mer) som kan veilede for langsiktig endring Anonymkode: a29a3...76c Høres ut som om du har en situasjon som kan kreve litt hjelp ja. Det er nok fullt mulig for deg å legge på deg noe muskler, men dette med protein, nok kalorier og skikkelig styrketrening med progresjon er essensielt. Lineær progresjon er nok det du burde fokusere på første året. Angående skadene og utfordringene du har rent fysisk blir vanskelig å finne ut av her, du må kjenne på det selv. Bare vit at for å bygge litt muskler må man presse seg litt, som i at man må øke vektene/belastningen jevnlig, lineær progresjon. Har du vurdert å snakke med en skikkelig fysioterapeut som kan litt om sport og idrett? Finnes mange flinke der ute. Du har jo som mange sier en fin vekt. Jeg tror litt styrketrening vil hjelpe, det også et balansert kosthold. Jeg vet ikke helt hvordan den biten er hos deg. Endret 15. august 2018 av debattanten
Veslefrikk Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg føler meg kvapsete ! Vil være sterk og fast i fisken. Er litt over 30 år nå, så må ta meg sammen. Har aldri følt meg i særlig god form pga skade og div sykdommer Anonymkode: a29a3...76c Du blir hverken sterk eller fast i fisken av å gå ned noen kilo. Heller tvert i mot. Dropp slankingen og begynn å trene i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lavt stoffskifte og har trent meg opp til å bli ufattelig sterk og fast - det er hardt å trene seg fit, men det er det UANSETT. Dersom du bruker stoffskiftet som en unnskyldning ved å si at det er hardere for deg enn for andre tror jeg ikke du egentlig er klar for arbeidet som behøves og blr jobbe med det mentale før du går videre Anonymkode: 15baa...eee Og hvordan gikk du frem ? Litt lite konstruktivt svar egentlig og mye synsing Anonymkode: a29a3...76c
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 14 minutter siden, debattanten skrev: Høres ut som om du har en situasjon som kan kreve litt hjelp ja. Det er nok fullt mulig for deg å legge på deg noe muskler, men dette med protein, nok kalorier og skikkelig styrketrening med progresjon er essensielt. Lineær progresjon er nok det du burde fokusere på første året. Angående skadene og utfordringene du har rent fysisk blir vanskelig å finne ut av her, du må kjenne på det selv. Bare vit at for å bygge litt muskler må man presse seg litt, som i at man må øke vektene/belastningen jevnlig, lineær progresjon. Har du vurdert å snakke med en skikkelig fysioterapeut som kan litt om sport og idrett? Finnes mange flinke der ute. Du har jo som mange sier en fin vekt. Jeg tror litt styrketrening vil hjelpe, det også et balansert kosthold. Jeg vet ikke helt hvordan den biten er hos deg. Tusen takk , ja kanskje samarbeide litt med en dyktig fysioterapeut er tingen Anonymkode: a29a3...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå