AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 At vedkommende utelukkende tenker økonomi, og som er en nikkedukke for sine overordnende. Personen er blottet for forståelse for andre mennesker, og bryr seg ikke om barnas beste. Det er egen karriere som er viktigst, og å spinke og spare seg til fant. Det er ikke nok folk pr. elevmengde, ikke alle har plass til garderobe, i det store og det hele får barna ikke det de skal ha. Assistenter blir nedprioritert, men det er disse som har tid og anledning til å ta tak i konflikter. Lærere skal undervise, og kan ikke ta tak i alt. Vikariater er det flust av, og jammen er det ikke flere som har hatt en relasjon til rektor som har kommet inn, enten venn av datteren eller en annen relasjon. Rektor er så godt som aldri nede på "gulvet" og ser til klassene. Elevene vet knapt hvem rektor er. Hun smiler, men det er så ekkelt og falskt. Ikke en eneste ansatt som jeg vet om liker denne personen. Ville du hatt barna dine på denne skolen? Skal sies at alle de andre ansatte er fantastiske, og utrolig at de orker å hanskes med rektor hespetre. Anonymkode: 4fb12...245
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Vel som lærer selv så vet jeg at det finnes mange ulike rektorer, noen er bedre enn andre, og de opererer nok ulikt som leder. Samtidig så vet jeg også at rektor som regel har lite handlingsrom når det kommer til ressurser og bemanning. Skolene får som regel budsjett til å dekke de gjeldende normene for bemanning i forhold til budsjett. Garderobeplass har jeg aldri opplevd at har falt innenfor rektors styringsrett. Tvert imot så har jeg som lærer opplevd at både ansatte og rektor stod på lag mot skoleeier for å få et større og mer egnet skolebygg i forbindelse med ombygging uten at noen av oss ble hørt. Anonymkode: 98d8d...5e8 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Jeg vet hva jeg tenker om folk som uttaler seg om ting de åpenbart ikke har peiling på... Anonymkode: e04c7...fe2 6
Fiola von Queue Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 (endret) Kjipt, men du får i det minste en rolle i en irl Roald Dahl-roman Endret 15. august 2018 av Fiola von Queue
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hva jeg tenker om folk som uttaler seg om ting de åpenbart ikke har peiling på... Anonymkode: e04c7...fe2 Typisk syrlig KG-svar fra en uvitende AB`er. Tror faktisk jeg vet mer om denne rektorens oppførsel enn deg! Var det et sjokk?😂 Opplys meg gjerne. Skjønner at rektorer har lite handlingsrom, men det trenger ikke bety at de er ufyselige og aldri møter kollegers synspunkt. Jeg vet mer om denne personen enn deg. Det vi ser er vel følgene av Høyre i regjering. Rektor kan vel ikke klandres for det, selv om jeg vet at flere andre skoler i nærområdene ikke har samme problemene. Anonymkode: 4fb12...245 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: At vedkommende utelukkende tenker økonomi, og som er en nikkedukke for sine overordnende. Personen er blottet for forståelse for andre mennesker, og bryr seg ikke om barnas beste. Det er egen karriere som er viktigst, og å spinke og spare seg til fant. Det er ikke nok folk pr. elevmengde, ikke alle har plass til garderobe, i det store og det hele får barna ikke det de skal ha. Assistenter blir nedprioritert, men det er disse som har tid og anledning til å ta tak i konflikter. Lærere skal undervise, og kan ikke ta tak i alt. Vikariater er det flust av, og jammen er det ikke flere som har hatt en relasjon til rektor som har kommet inn, enten venn av datteren eller en annen relasjon. Rektor er så godt som aldri nede på "gulvet" og ser til klassene. Elevene vet knapt hvem rektor er. Hun smiler, men det er så ekkelt og falskt. Ikke en eneste ansatt som jeg vet om liker denne personen. Ville du hatt barna dine på denne skolen? Skal sies at alle de andre ansatte er fantastiske, og utrolig at de orker å hanskes med rektor hespetre. Anonymkode: 4fb12...245 Trist når det er sånn.. Er dette tilfeldigvis i Vestfold? Anonymkode: 997ff...56a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trist når det er sånn.. Er dette tilfeldigvis i Vestfold? Anonymkode: 997ff...56a Nei, sør i landet. Anonymkode: 4fb12...245
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: At vedkommende utelukkende tenker økonomi, og som er en nikkedukke for sine overordnende. Personen er blottet for forståelse for andre mennesker, og bryr seg ikke om barnas beste. Det er egen karriere som er viktigst, og å spinke og spare seg til fant. Det er ikke nok folk pr. elevmengde, ikke alle har plass til garderobe, i det store og det hele får barna ikke det de skal ha. Assistenter blir nedprioritert, men det er disse som har tid og anledning til å ta tak i konflikter. Lærere skal undervise, og kan ikke ta tak i alt. Vikariater er det flust av, og jammen er det ikke flere som har hatt en relasjon til rektor som har kommet inn, enten venn av datteren eller en annen relasjon. Rektor er så godt som aldri nede på "gulvet" og ser til klassene. Elevene vet knapt hvem rektor er. Hun smiler, men det er så ekkelt og falskt. Ikke en eneste ansatt som jeg vet om liker denne personen. Ville du hatt barna dine på denne skolen? Skal sies at alle de andre ansatte er fantastiske, og utrolig at de orker å hanskes med rektor hespetre. Anonymkode: 4fb12...245 Jeg tenker denne personen ikke skulle vært rektor. Spesielt mtp f eks. Mobbing. Ser ikke for meg st hun ville tatt noe ansvar der dersom en forelder kom å meldte fra om det. 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun smiler, men det er så ekkelt og falskt. Det kan godt være at mye av det du skriver stemmer, men jeg tror også at din oppfatning av henne som rektor i stod grad er preget av det faktum at du forakter henne. Uansett har de færreste elever noe å gjøre med rektor på noen skoler. Elevene bryr vel seg strengt tatt ikke hvor deltakende rektor er i miljøet. Det er vel mer det de andre ansatte er opptatt av, eventuelt foreldre av den typen som må ha stålkontroll over alt på skolen til barna sine. Rektor kan heller ikke klandres for hver eneste feil på skolen. Jeg kan heller egentlig ikke se noe spesifikt du viser til som forklarer den forakten du har for henne. Anonymkode: 2a3b8...f38 5
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 16 hours ago, AnonymBruker said: At vedkommende utelukkende tenker økonomi, og som er en nikkedukke for sine overordnende. Personen er blottet for forståelse for andre mennesker, og bryr seg ikke om barnas beste. Det er egen karriere som er viktigst, og å spinke og spare seg til fant. Skolen har de pengene den har. Mener du rektoren skal betale underskuddet den vil få ved å skaffe alt du ønsker av egen lomme? Hvis rektoren faktisk driver med nepotisme tror jeg fylkesmannen er det rette stedet å melde fra til. Anonymkode: a274c...bd0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: At vedkommende utelukkende tenker økonomi, og som er en nikkedukke for sine overordnende. Personen er blottet for forståelse for andre mennesker, og bryr seg ikke om barnas beste. Det er egen karriere som er viktigst, og å spinke og spare seg til fant. Det er ikke nok folk pr. elevmengde, ikke alle har plass til garderobe, i det store og det hele får barna ikke det de skal ha. Assistenter blir nedprioritert, men det er disse som har tid og anledning til å ta tak i konflikter. Lærere skal undervise, og kan ikke ta tak i alt. Vikariater er det flust av, og jammen er det ikke flere som har hatt en relasjon til rektor som har kommet inn, enten venn av datteren eller en annen relasjon. Rektor er så godt som aldri nede på "gulvet" og ser til klassene. Elevene vet knapt hvem rektor er. Hun smiler, men det er så ekkelt og falskt. Ikke en eneste ansatt som jeg vet om liker denne personen. Ville du hatt barna dine på denne skolen? Skal sies at alle de andre ansatte er fantastiske, og utrolig at de orker å hanskes med rektor hespetre. Anonymkode: 4fb12...245 Rektor er nok utslitt. Høres ut som en skole med dårlig økonomi, det er ikke lett å lede. Husk at rektor ikke har full råderett, det er det høyere makter som har. Rektor er nok en beintøff jobb. Anonymkode: 997ff...56a
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Hvorfor skulle rektor bry seg om barna? H*n har da ikke noe særlig med dem å gjøre uansett. Hadde vært verre om en lærer ikke brydde seg om barna. Anonymkode: 45d7b...515
Maleficenta Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle rektor bry seg om barna? H*n har da ikke noe særlig med dem å gjøre uansett. Hadde vært verre om en lærer ikke brydde seg om barna. Anonymkode: 45d7b...515 Selvssgt skal en rektor og bry seg om barna..
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 1 minutt siden, Maleficenta said: Selvssgt skal en rektor og bry seg om barna.. Nei. Jeg har ikke noe problem med at "rektor ikke bryr seg om barna" i det hele tatt. Anonymkode: 45d7b...515
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 Hvilken rolle har du i dette? Hva man kan få gjort, kommer jo mye an på om man er forelder til et av barna, eller fast ansatt. Jeg synes ikke den skolen høres appellerende ut. Her er rektor tilstedeværende når det passer rektor, ikke alltid når det vi andre mener vedkommende burde vært der. Men barna vet hvem rektor er, og gir rektor klem når de ser ham. Anonymkode: 0086d...157
Maleficenta Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg har ikke noe problem med at "rektor ikke bryr seg om barna" i det hele tatt. Anonymkode: 45d7b...515 Barn blir da sendt til rektors kontor i ny og ne. Og rektor har ansvar i mobbesaker. Så jo det blir et problem da
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 På 16.8.2018 den 14.55, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle rektor bry seg om barna? H*n har da ikke noe særlig med dem å gjøre uansett. Hadde vært verre om en lærer ikke brydde seg om barna. Anonymkode: 45d7b...515 Hele poenget med skole er at barna skal lære seg normer, regler, det å være et medmenneske, samt de skal lære å skrive og regne. Hvis ikke disse målene nås, er rektor den øverste ansvarlige for dette. Så klart bør rektor ha interesse i at barna har det bra. I en skole hvor disse målene ikke blir nådd vil trolig rektor måtte gå. Til ts; din rektor virker svært lite sympatisk. Mange mennesker i maktposisjoner er opptatt av egeninteressen. Hun er nok en av dem. Du sier ikke mye om din relasjon til rektor; om du er en ansatt på skolen, eller en forelder til et barn. Anonymkode: 6e4ee...bb5 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #18 Skrevet 19. august 2018 Tenker kun på økonomi og er nikkedukke ovenfor egen ledelse, samt kun tenker på sin egen karriere? Grattis, du har nettopp beskrevet 90% av lederne der ute, både i offentlig og privat sektor. Anonymkode: 0d344...226 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå