Gå til innhold

Yoghurt og müsli når man slanker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg holder på å jobbe med vekta. Skal ned ganske mye (er nesten 110 kg, så har litt å ta av 😉)

Jeg craver for tiden yoghurt og müsli til frokost. Finnes det sunne alternativer? Er müsli med tørket frukt (feks rosiner) usunnt? 

Vil ikke spise det hvis det er unødvendige kalorier.

Anonymkode: 4f2d9...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg til kveldsmat hver kveld😉bruker gjerne gresk yoghurt, den metter mer, og müsli/granola som jeg lager selv, kun søtet med honning😊 Sunt og godt👍

Skrevet

Yogurth og musli er ikke slankemat, det er veldig mye sukker og kalorier i begge deler. En litt stor posjon blir fort mange hundre kalorier.

Anonymkode: 8d336...7cc

Skrevet

Det er jo bare å telle kaloriene, så du vet hvor mye du kan spise. Et tips er Skyr. Det er godt under 100 kalorier i et beger, og så kan du kjøpe inn sånn frokostblanding/müsli selv. Ta bare en liten porsjon oppi, så blir det ca.100 kalorier til sammen. 

Anonymkode: 69ac7...0b7

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg spiser dette til frokost hver dag, men jeg bruker yoghurt med lite fett og sukker, som Skyr, eller Activia 0% eller gresk yoghurt, og jeg lager hjemmelaget müsli. Blander store havregryn, frø og nøtter og har oppi litt kanel og honning. Det er utrolig godt og man kan kontrollere selv hvor søtt det blir.

Skrevet

Bruker du o% yoghurtene er det jo et greit måltid. Lag müslien selv, den kjøpte er ofte full av sukker.

Anonymkode: 65490...c7a

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Lag muslien selv, det gjør den mye sunnere. 

Skrevet

Usunt og kalorifattig er ikke det samme. Nøtter inneholder mange bra næringsstoffer og er derfor bra for deg, men det er kaloririkt. Sukker bør du styre unna som de over her sier. Velg lettyoghurt. Når du skal spise få kalorier er det viktig at de aller fleste av dem er bra for deg. Ellers må du bare telle kalorier og finne ut selv hvordan du vil bruke kaloriene du har å rutte med.

Anonymkode: 5ca6c...10b

Skrevet

Det finnes en müsliblanding som er overraskende sunn mtp innhold og fett/protein osv, men jeg husker ikke navnet. Knallgrønn pakke. Den har en terningkast 6 på forsiden 

Anonymkode: 5956b...cc8

Skrevet

Fett og protein holder deg mett lenge. Jeg ville valgt en proteinrik yoghurt og en müsli med nøtter. Selvom måltidet da har litt mer kalorier vil du ikke ende opp med cravings eller ulvehunger til neste måltid. 

Skrevet
På 15.8.2018 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Det finnes en müsliblanding som er overraskende sunn mtp innhold og fett/protein osv, men jeg husker ikke navnet. Knallgrønn pakke. Den har en terningkast 6 på forsiden 

Anonymkode: 5956b...cc8

Tenker du på den fra «Bare bra»?

Anonymkode: 6c569...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...