AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 I løpet av 2 måneder har jeg fått cirka 20 matcher på Tinder, men ingen av dem svarer meg tilbake, og ikke unmatcher de meg heller. I begynnelsen pleide jeg å skrive "Hei", og følge opp med et spørsmål, men har etter hvert kuttet spørsmålet, og bare skrevet "hei" for å se om de i det hele tatt klarer å skrive "hei" tilbake. Men nei. Hva er tankegangen bak dette? Er det sånn at dere bare samler på matcher for å få en egoboost, eller hva er greien her? Anonymkode: bb278...9af
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 For min del var det for å sjekke om noen faktisk skrev til meg. Om de ikke hadde skrevet til meg i løpet av tre uker så slettet jeg de. Jeg mener mannen skal ta initiativet, så da ble det sånn. Hva andre gjør og hvorfor, vet jeg ikke. Anonymkode: c29ac...e35
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Menn gjør akkurat det samme. Bare et fåtall av mennene jeg har skrevet til gidder å svare eller fortsette en samtale mer enn to meldinger. Anonymkode: 9d220...eae 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: For min del var det for å sjekke om noen faktisk skrev til meg. Om de ikke hadde skrevet til meg i løpet av tre uker så slettet jeg de. Jeg mener mannen skal ta initiativet, så da ble det sånn. Hva andre gjør og hvorfor, vet jeg ikke. Anonymkode: c29ac...e35 1 minutt siden, AnonymBruker said: Menn gjør akkurat det samme. Bare et fåtall av mennene jeg har skrevet til gidder å svare eller fortsette en samtale mer enn to meldinger. Anonymkode: 9d220...eae Jeg hilser konsekvent på alle matchene mine. Syns helt ærlig det er ganske dårlig stil å ikke klare å hilse tilbake. Anonymkode: bb278...9af 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Bekreftelse. Akkurat som at damer som ikke finner det attraktiv møter blikket ditt når du stirrer på dem og ser på deg akkurat lenge nok til at de vet at du stirrer fordi du likte det du så. Anonymkode: 0a6c4...445 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Bekreftelse. Akkurat som at damer som ikke finner det attraktiv møter blikket ditt når du stirrer på dem og ser på deg akkurat lenge nok til at de vet at du stirrer fordi du likte det du så. Anonymkode: 0a6c4...445 Det er det inntrykket jeg sitter igjen med også, at det er litt det samme fenomenet som å legge ut masse selfies for å få likes, en form for oppmerksomhetsavhengighet. Men det er bare mitt inntrykk, og det betyr ikke at det er sant. Det er derfor jeg spør her, for å sjekke om det kanskje kan være noen andre årsaker jeg ikke har tenkt på. Anonymkode: bb278...9af
Gjest Minesveiper Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 https://www.nrk.no/trondelag/ny-undersokelse-fra-ntnu_-tinder-gir-ikke-mer-tilfeldig-sex-1.14046284 Ifølge førstemanusis på NTNU: Menn er mer opptatt av sex, mens kvinner oftere er innom appen for å styrke selvtilliten.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Tinder styrker ikke akkurat selvtilliten min (kvinne). Tvert imot, så jeg kuttet ut Tinder og annen nettdating. Anonymkode: 7e014...38e 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Da ligger du "på vippen". Jeg matcher med mange, og tenker at om han skriver noe morsomt så er det en god match. Men begynner han bare med hei, eller virker kjedelig etter noen meldinger, så mister jeg interessen. Også mange menn som aldri svarer. Anonymkode: bfc5f...143
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Da ligger du "på vippen". Jeg matcher med mange, og tenker at om han skriver noe morsomt så er det en god match. Men begynner han bare med hei, eller virker kjedelig etter noen meldinger, så mister jeg interessen. Også mange menn som aldri svarer. Anonymkode: bfc5f...143 Det burde allikevel være normal anstendighet å besvare et "hei" med et "hei". Det er en ganske normal åpner i enhver dialog. Hvis man ikke har tenkt å gjøre det en gang, hva er da vitsen med å sveipe til høyre? En dialog er et samspill mellom to personer, og ikke en enveis greie hvor den ene bare skal kunne forvente å bli underholdt av den andre uten å delta selv. Da får man heller dra på stand-up show hvis det er det man vil ha. Jeg er ikke noens klovn. Anonymkode: bb278...9af
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 Jeg er kvinne, og starter nærmest aldri samtaler på Tinder. Grunnen er rett og slett at mange menn sveiper til høyre på 98% av alle profilene jeg ser. Når jeg får en match, så vet jeg ikke om det var fordi matchen faktisk synes jeg er attraktiv for ham, eller om jeg bare er "en av hundre sveiper". Så da venter jeg, og ser hvem som faktisk skriver noe til meg. Jeg kan godt svar på enkle "hei"-meldinger, men av erfaring så blir det fort ikke noe mer ut av slike samtaler. Som regel står det noe i profilen min / er noe i bildene mine som kan føre til en mer spenstig samtale enn det. Anonymkode: f7543...c54 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, og starter nærmest aldri samtaler på Tinder. Grunnen er rett og slett at mange menn sveiper til høyre på 98% av alle profilene de ser. Når jeg får en match, så vet jeg ikke om det var fordi matchen faktisk synes jeg er attraktiv for ham, eller om jeg bare er "en av hundre sveiper". Så da venter jeg, og ser hvem som faktisk skriver noe til meg. Jeg kan godt svar på enkle "hei"-meldinger, men av erfaring så blir det fort ikke noe mer ut av slike samtaler. Som regel står det noe i profilen min / er noe i bildene mine som kan føre til en mer spenstig samtale enn det. Anonymkode: f7543...c54 Anonymkode: f7543...c54
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Jeg samler i hvert fall ikke på matcher. Vil gjerne ha i gang samtale. Har prøvd i det siste å holde i gang samtale med noen menn. Noen av dem virker veldig likegyldige. Svarer litt, for så å bli stille. Og så er det andre som er veldig raske til å spørre om å møtes. Det skulle vært en mellomting der. Menn som er villig til å skrive noen meldinger og finne ut litt om hverandre før man møtes. Synes det virker som det ikke er noen mann for meg på Tinder. Anonymkode: 2ba89...adf
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Det burde allikevel være normal anstendighet å besvare et "hei" med et "hei". Det er en ganske normal åpner i enhver dialog. Hvis man ikke har tenkt å gjøre det en gang, hva er da vitsen med å sveipe til høyre? En dialog er et samspill mellom to personer, og ikke en enveis greie hvor den ene bare skal kunne forvente å bli underholdt av den andre uten å delta selv. Da får man heller dra på stand-up show hvis det er det man vil ha. Jeg er ikke noens klovn. Anonymkode: bb278...9af Jeg pleier å svare på hei, men hvordan samtalen utvikler seg videre derfra er avgjørende for om jeg fortsetter. Jeg tror ikke vi ville hatt en lang samtale. I matcher for de som fremstår som bitre. Anonymkode: bfc5f...143
Xcase33 Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: I løpet av 2 måneder har jeg fått cirka 20 matcher på Tinder, men ingen av dem svarer meg tilbake, og ikke unmatcher de meg heller. I begynnelsen pleide jeg å skrive "Hei", og følge opp med et spørsmål, men har etter hvert kuttet spørsmålet, og bare skrevet "hei" for å se om de i det hele tatt klarer å skrive "hei" tilbake. Men nei. Hva er tankegangen bak dette? Er det sånn at dere bare samler på matcher for å få en egoboost, eller hva er greien her? Anonymkode: bb278...9af De bruker Tinder for å validere sitt eget selvbilde. Det blir det samme som om at du komplimenterer ei dame for noe, hun blir smigret og får boost i selvtilliten pga det. Hun gir ikke noe tilbake, men hun "oppfordrer" eller åpner en egen "kanal" hvor hun kan høste komplimenter for å føle seg bedre. På tinder trenger hun heller ikke jobbe for det eller gi noe tilbake. Men har hun hatt en bad hairday f.eks så vil 20 nye likes på Tinder hjelpe henne i hverdagen rent psykisk. Det at hun er på Tinder betyr ikke at hun faktisk er interessert i å bli kjent med deg eller andre sånn sett. Ganske ung du eller? 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 Jeg har skrevet hei til mange menn som ikke svarer. Jeg svarer alltid hei til de som skriver hei først. Ofte stopper det der fordi de ikke skriver mer. Jeg synes det har vært best å spørre om snap fortest mulig, det er der det har «utviklet seg» for min del i hvert fall. Men nå har jeg kuttet ut Tinder. Det finnes så sjukt mange drittsekk-menn, orker ikke. Anonymkode: 96df2...730
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 På 15.08.2018 den 15.26, AnonymBruker skrev: I løpet av 2 måneder har jeg fått cirka 20 matcher på Tinder, men ingen av dem svarer meg tilbake, og ikke unmatcher de meg heller. I begynnelsen pleide jeg å skrive "Hei", og følge opp med et spørsmål, men har etter hvert kuttet spørsmålet, og bare skrevet "hei" for å se om de i det hele tatt klarer å skrive "hei" tilbake. Men nei. Hva er tankegangen bak dette? Er det sånn at dere bare samler på matcher for å få en egoboost, eller hva er greien her? Anonymkode: bb278...9af Ville blitt utbrent om jeg skulle ha skrevet til alle. Anonymkode: 8f96b...c95
HeleneHarepuz Skrevet 17. august 2018 #18 Skrevet 17. august 2018 Jeg har også fått mange matcher, men ingen svarer. Og som regel begynner jeg med en samtale, aldri "Hei" det er for enkelt, men i duren "hyggelig vi fikk match, hvor bor du? " Jeg er veldig åpen for å møtes så raskt som muli, gidder ikke sånn prat frem og tilbake, så møtes vi plutselig en dag, så liker vi hverandre ikke, nei møtes fortest mulig, ikke sex , men for å se om det kan bli noe feelings.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #19 Skrevet 19. august 2018 Jeg er mann og jeg skriver til alle mine matcher. Jeg har jo en tørr humor så det blir ofte å skrive noe jeg synes er morsomt, gjerne referanse til noe i ett bilde, for å humorere meg selv litt i grunnen. Har hun ikke noe interessant med bildene men er pen så blir det. Så flotte bilder du har, hvordan er kvelden din? Feks... 80% svarer tilbake. Ber ut på kaffe etter 3-4 mld, ca halvparten blir med. Bare "hei".. må jo være det dårligste å skrive til noen. Noensinne. Anonymkode: e8de5...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå