Gå til innhold

Dere som er flinke til å rydde og ikke tar vare på alt mulig - hva har dere lagret fra gammelt av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gå igjennom bokser og slikt fra gammelt av. Dvs bøker fra grunnskolen, esker med småtteri som i tenårene betydde noe, bøker, ting og tang, bilder i rammer, CD-er, og ja, typisk kjeller/loft-ting. Hva tar man vare på og ikke?

Anonymkode: 78a18...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alltid tresorteringsmetoden. Først sorterer jeg gjennom ALT og plasserer i én av tre hauger. Kastes/gis bort, kanskje beholdes og definitivt beholdes. 

Jeg forsøker deretter å gjøre en slik opprydning hvert år og det er alltid litt mer som blir kastet... Etter fem år med dette er jeg veldig fornøyd med mengden. 

Anonymkode: 57b40...898

• Liker 1
Skrevet

Har samme metode som AB over. Tar også alt ut av hyller/skap/esker og legger kun tilbake det jeg vil ta vare på. 

Jeg tar vare på ting jeg VET jeg kommer til å få bruk for. Ikke noe vits å ta vare på CD og DVD når jeg ikke har CD-spiller eller CD-rom på pcer eller liknende. Jeg tar aldri vare på noe jeg er usikker på om jeg kommer til å få bruk for. Du vet, tenk-hvis-tingene

Anonymkode: ebc0d...966

Skrevet

Jeg har tatt vare på gamle minnebøker, noen av de første bøkene jeg hadde på barneskolen, noen gamle bursdagskort fra venner og familie. Gamle bilder som er morsomme å ha, bøker jeg liker, noen få saker som jeg hadde som barn. Gamle CD-er har vi lagret i kasser med lokk på, DVD-filmer har vi gitt bort til Fretex el.l. Fra tenårene har jeg kanskje ett par småting som jeg har lagt i samme kasse som fra barneskolen.  Har bare tatt vare på det som gikk i en stor kasse med lokk! 

Resten har jeg kasta, eller gitt bort til til bruktbutikker. Som rammer, stygge pyntesaker o.l.

Anonymkode: cd0bb...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...