AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Er invitert på fredag for kake på jobben, fordi to kollegaer slutter. Det er Kl 2, midt i storbyen. Jeg bor like utenfor og blir stående 1,5-2 timer i kø på tur hjem i stedet for 30 min. I tillegg har mannen fri, og vi skal etter planen på hytta. Hadde du dratt med baby for å vise frem (for annen gang) og hilse på kollegaer og ta farvel med de to som slutter + stå i kø så lenge i bil for å videre kjøre to timer på hytta etterpå? Eller dratt rett på hytta? samvittigheten min sier jeg burde dratt på jobb å si adjø og hilse på gjengen.. men for babyen blir det kanskje 4,5t bilkjøring den dagen og vil ikke utsette henne for det da hun i utgangspunktet ikke er stort glad i å sitte på bil. Anonymkode: cc6f7...dce
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er invitert på fredag for kake på jobben, fordi to kollegaer slutter. Det er Kl 2, midt i storbyen. Jeg bor like utenfor og blir stående 1,5-2 timer i kø på tur hjem i stedet for 30 min. I tillegg har mannen fri, og vi skal etter planen på hytta. Hadde du dratt med baby for å vise frem (for annen gang) og hilse på kollegaer og ta farvel med de to som slutter + stå i kø så lenge i bil for å videre kjøre to timer på hytta etterpå? Eller dratt rett på hytta? samvittigheten min sier jeg burde dratt på jobb å si adjø og hilse på gjengen.. men for babyen blir det kanskje 4,5t bilkjøring den dagen og vil ikke utsette henne for det da hun i utgangspunktet ikke er stort glad i å sitte på bil. Anonymkode: cc6f7...dce Ja, jeg hadde dratt, men jeg hadde ikke dratt rett i køståing, men funnet på noe annet etterpå. Jeg hadde også sørget for at barnet var skiftet på og matet før vi dro fra jobb. Dette er ting jeg gjordeda tvillingene var små. Anonymkode: 70fc3...392 8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Vet ikke om jeg gjorde meg forstått. Men Dvs 30-40 min til jobb. 1,5-2t hjem fra jobb. Amme/stelle på nytt før vi kjører 2t til hytta. ts Anonymkode: cc6f7...dce
deareye Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Hvorfor kan ikke mannen din ha barnet hos seg mens du drar og møter dine kollegaer? 14
Luckiness Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Har dere avtale om å dra på hytten så trenger du ikke å dra på jobben. Dersom dere ikke skal på hytten så ville jeg dratt. Baby er 6mnd, kanskje din mann har mulighet å gi flaske mens du er vekke? Han har jo fri? Så slipper baby kjøringen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, deareye skrev: Hvorfor kan ikke mannen din ha barnet hos seg mens du drar og møter dine kollegaer? Fordi om jeg drar, blir jeg borte ca 4timer, og jeg fullammer, så det er hovedårsaken. Men de på jobb vil også hilse på babyen, så den må nesten være med. ts Anonymkode: cc6f7...dce
atropos Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Jeg hadde ikke giddet det. Men det er ikke noe i veien for at du skal gidde det. 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Kan du dra på et annen tidspunkt, eller annen dag, du får kanskje ikke vært med på selve tilstelningen, men du og babyen for hilst på og sagt hadet.... Anonymkode: cde91...707 4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du dra på et annen tidspunkt, eller annen dag, du får kanskje ikke vært med på selve tilstelningen, men du og babyen for hilst på og sagt hadet.... Anonymkode: cde91...707 Jobber turnus, så dagen er avtalt av leder, slik at flest mulig får vært med. Av 18 kollegaer, er vi bare tre i gangen på jobb. Har vært innom før og skal innom igjen senere. Var bare pga avslutningen jeg tenkte ivei nå. ts Anonymkode: cc6f7...dce
deareye Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi om jeg drar, blir jeg borte ca 4timer, og jeg fullammer, så det er hovedårsaken. Men de på jobb vil også hilse på babyen, så den må nesten være med. ts Anonymkode: cc6f7...dce Personlig ville jeg dratt og hilst på dem. Utifra hvordan jeg tolker ditt innlegg er du en positiv del av det kollegiale miljøet på din arbeidsplass ☺ Det tror jeg siden de ønsker å se deg og baby. Det er en stund å sitte i kø hjem, men det er 4 timer av barseltiden. Tror du bare vil høste frukter av å dele litt av din tid til sosialt samvær☺ Babyen din vil ikke lide noen nød. Men om du føler det er for lenge i bil forstår jeg ikke helt hvorfor du ikke kan pumpe. Dog er det ditt valg☺
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg gjorde meg forstått. Men Dvs 30-40 min til jobb. 1,5-2t hjem fra jobb. Amme/stelle på nytt før vi kjører 2t til hytta. ts Anonymkode: cc6f7...dce Ja og hva så? Selv om du har en baby på 6 mnd. så trenger du ikke slutte å leve. Vi reiste ofte flere timer til hytta i helgene med små barn. Men vi stoppet underveis både for at tvillingene og vi voksne skulle få strkke på oss. Vi la inn minst ett stopp der alle fikk mat, bleiebytting og toalettbesøk for voksne. Vi har venner som har dratt på både bilferie og båtferie med mindre barn enn ditt. Hva du selv ønsker å gjøre eller ikke er det som avgjør hva du vil og får til, både med og uten baby og senere større barn. Anonymkode: 70fc3...392 4
Vera Vinge Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Jeg syns det kommer an på hvor nære kollegaer det er som skal slutte og hvor mye babyen hater bil. Jeg hadde ikke gjort det om det betød to timer ekstra med hylskriking f. eks. Men kunne gjort det for gode kollegaer hvis det bare betød litt mer sutring. Tror ingen forventer at noen skal sitte flere timer i bil med hylende baby for en avslutning. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 Kan ikke mannen din bli med også? Han trenger jo ikke bli med opp på jobben, hvis du føler det blir dumt. Da kan dere ha bilen klar til å kjøre til hytta, og dere alle er samlet. Dere kan ta dere en tur å spise før dere kjører rett opp og dra i dagligvarebutikken, så slipper dere køen. Da får dere også gått innom stellerom før bilturen Alt i alt, jeg ville dratt og sagt adjø, men jeg ville være samlet (meg, baby og barnefar) slik at det ble enklest mulig. Anonymkode: c4127...cda 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 Jeg hadde ikke dratt (hadde kanskje ikke giddet selv uten baby, hvis det forstyrret andre planer...). Ville sendt en hyggelig melding til de som sluttet, sagt at jeg dessverre ikke har anledning til å komme ned den dagen, og lykke til videre. Anonymkode: 5b2a3...86c
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om jeg gjorde meg forstått. Men Dvs 30-40 min til jobb. 1,5-2t hjem fra jobb. Amme/stelle på nytt før vi kjører 2t til hytta. ts Anonymkode: cc6f7...dce Er babyen rimelig grei, hadde jeg gjort det. Spesielt hvis du føler du har lyst og "bør" være der.
Rotemor Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 Det er ikke SÅ viktig for kollegaene dine og hilse på babyen. De er høflige også. Du trenger ikke ta hensyn til det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #18 Skrevet 15. august 2018 Nei, ville ikke risikert å ha en illsint baby i rushtrafikk. Anonymkode: 8963d...353
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #19 Skrevet 16. august 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Er invitert på fredag for kake på jobben, fordi to kollegaer slutter. Det er Kl 2, midt i storbyen. Jeg bor like utenfor og blir stående 1,5-2 timer i kø på tur hjem i stedet for 30 min. I tillegg har mannen fri, og vi skal etter planen på hytta. Hadde du dratt med baby for å vise frem (for annen gang) og hilse på kollegaer og ta farvel med de to som slutter + stå i kø så lenge i bil for å videre kjøre to timer på hytta etterpå? Eller dratt rett på hytta? samvittigheten min sier jeg burde dratt på jobb å si adjø og hilse på gjengen.. men for babyen blir det kanskje 4,5t bilkjøring den dagen og vil ikke utsette henne for det da hun i utgangspunktet ikke er stort glad i å sitte på bil. Anonymkode: cc6f7...dce Kanskje du kan kjøre til nærmeste tbanestopp/togstopp og ta tbanen til og fra? Anonymkode: ec97b...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #20 Skrevet 16. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Kanskje du kan kjøre til nærmeste tbanestopp/togstopp og ta tbanen til og fra? Anonymkode: ec97b...8fe Eller besøke litt tidligere på dagen og dra hjem før kaka Anonymkode: ec97b...8fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå