Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare bullshit? Mamma mener i hvertfal at hennes hår blir brusete om hun ikke bruker balsam. Hun bruker produkter kjøpt i helsekostbutikker.

frisørene mener at det er frisørshmpo som er det eneste som funker. Er det pengene eller er kvaliteten bedre?

jeg har prøvd masse forskejllige merker opp gjennom årene, men vet egentlig ikke om det er psykisk eller faktisk virker. Det er ikke slik at ved bruk av balsam så er håret skinnende liksom. Det er fremdeles brekte tupper. Brukte Joico en peridoe og da var det veldig fint da.

Anonymkode: 96530...8c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syntes ikke det er bullshit, nei. 

Har brukt mye frisør shampoo, og også butikk shampoo. Jeg merker vesentlig forskjell, og det er nettopp pga midlene som er i billig-produktene. 

I butikk-shampoo er det mye silikon, noe som er med på å gi mye skum. Dette er ikke bra for håret heller. Jeg bruker ikke balsam, men en repair shampoo fra KMS (koster 270 og varer veldig lenge), og en hårkur fra frisøren. Er veldig fornøyd. 

Anonymkode: ad007...25c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syntes ikke det er bullshit, nei. 

Har brukt mye frisør shampoo, og også butikk shampoo. Jeg merker vesentlig forskjell, og det er nettopp pga midlene som er i billig-produktene. 

I butikk-shampoo er det mye silikon, noe som er med på å gi mye skum. Dette er ikke bra for håret heller. Jeg bruker ikke balsam, men en repair shampoo fra KMS (koster 270 og varer veldig lenge), og en hårkur fra frisøren. Er veldig fornøyd. 

Ok. Men har shampo egentlig så mye å si? Skal jo bare vaske! Balsam og kur har vel mer å si. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bullshit? Mamma mener i hvertfal at hennes hår blir brusete om hun ikke bruker balsam. Hun bruker produkter kjøpt i helsekostbutikker.

frisørene mener at det er frisørshmpo som er det eneste som funker. Er det pengene eller er kvaliteten bedre?

jeg har prøvd masse forskejllige merker opp gjennom årene, men vet egentlig ikke om det er psykisk eller faktisk virker. Det er ikke slik at ved bruk av balsam så er håret skinnende liksom. Det er fremdeles brekte tupper. Brukte Joico en peridoe og da var det veldig fint da.

Haha..... jo, det er balsam som gjør håret «skinnende». Shampoo gjør kun håret rent, balsam er det som tilfører pleie. 

Og det er helt sant det hun over skriver, billigshampoo er ca 90% silikoner og vann,

mens frisørprodukter er renere og mer konsentrert.

Anonymkode: c453a...aa4

Skrevet

Har noe med ditt hår å gjøre tror jeg. Har krøller og dermed blitt prakket på div dyre kurer, shampoer og balsamer. De er ikke bedre enn de jeg kjøper på butikk, dog de aller billigeste balsamene i butikke  fungerer ikke. Det brueete håret mitt som kommer når jeg grer tørtt hår, kommer uansett produkt. 

Jeg må bytte shampo og balsam minst 1 gang pr mnd for å få mykt hår. Av en eller annen grunn forsvinner effekten av balsamen i løpet av en mnd.

Anonymkode: 35dd7...099

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men har shampo egentlig så mye å si? Skal jo bare vaske! Balsam og kur har vel mer å si. 

Det er jo shampoo som vasker håret ditt? Balsam er bare ... for å få det mykt. 

Har du problemer med håret i den forstand at du BURDE bruke balsam, så bruker du balsam. Jeg har et naturlig skinnende, rett hår. Så jeg har ikke noe behov for å bruke balsam, jeg bruker hårkur 1 gang i uken ca, for å gi det en litt ekstra piff. Utenom det er jeg fornøyd med å vaske håret med "Hår såpe" ;) 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Balsam og hårkurer er i samme klasse som skyllemiddel, noe vi strengt tatt ikke trenger og som forurenser jordkloden mer enn all plasten vi ser. 

Velger man shampoo med rikelig med pleiestoffer tilpasset hårets problemstilling så er balsam og kur helt unødvendig. 

Samme frisørprodukt har en pris hos frisøren og en helt annen på nettet.  I tillegg får du rabattkoder om du vet hvordan dette kan løses. 

Anonymkode: ad826...ae3

Skrevet

For min del merker jeg stor forskjell på "billig sjampoo" og noe med høyere kvalitet. 
Mange av de billige må jeg bruke mye mer av for å få håret rent. De med god kvalitet er drøyere i bruk, det vil si, mer effektiv. 
Jeg har krøller, og uten balsam så ser jeg fort ut som ett lykketroll. Jeg bruker leave-in conditioner etter dusj også, for å temme kruss. 
Men vi alle har ulike hårtyper, mamma sitt hår har det supert med butikk-sjampo. Jeg bruker hårprodukter fra Vita, slik som Bjørn Axen, Lee Statford og Aussi. Andre jeg kjenner ser ut som lykketroll om dem ikke bruker helt konkrete produkter fra frisør. 
En annen ting som også spiller en stor rolle for håret er styling. Bruker man mye stylingprodukter vil det kunne slite mer på håret, og da kan håret ha større behov for kur. 

Skrevet

At shampoo bare "vasker rent" er kun fjas og uforstand. Hvorfor finnes det da shampoo for, - tørt hår,,-for fett hår,- for tørr hodebunn, - for fint/tynt hår??? 

Shampoo er pleiemiddel nr 1. 

Balsam legger igjen "en hinne" rundt håret og er en dårlig løsning. 

Conditioner eller rinse er det som anbefales, det lukker skjellaget i håret på grunnlag av pH verdi. 

Kvalitet koster. Mye av disse butikk shampoo ene ville jeg ikke vasket trappene med 

Anonymkode: 9dfcd...5a1

Skrevet

Mye er opphypet så klart, de vil jo tjene mest mulig penger. Men jeg med mitt blekede hår merker STOR forskjell på produkter og ikke minst om jeg ikke har brukt noe! Men produkter trenger ikke å bety fancy merker. Jeg synes f.eks kokosolje fra europris funker bedre enn alskens dyre håroljer. Sjampo er litt ett fett for min del, bruker det ikke ofte da håret mitt er tørt, bruker stort sett lillasjampo. Men balsam og hårkur merker jeg stor forskjell på! Håret mitt føles helt annerledes etter bleking før og etter Joico K-Pak Reconstructor f.eks. Trenger også en tjukk, fuktighetsgivende balsam for at håret mitt ikke skal være frizzy og føles mykt. :) 

Anonymkode: e8828...f72

Skrevet
På 15.8.2018 den 15.07, AnonymBruker skrev:

At shampoo bare "vasker rent" er kun fjas og uforstand. Hvorfor finnes det da shampoo for, - tørt hår,,-for fett hår,- for tørr hodebunn, - for fint/tynt hår??? 

Conditioner eller rinse er det som anbefales, det lukker skjellaget i håret på grunnlag av pH verdi. 

Kvalitet koster. Mye av disse butikk shampoo ene ville jeg ikke vasket trappene med 

Conditioner og balsam er det samme. Conditioner oversettes til balsam på norsk?

Skrevet

On 8/15/2018 at 3:07 PM, AnonymBruker said:

Fordi de selger flere produkter. Istedetfor at du kjøper bare shampoo, kjøper du 1 eller 2 produkter til. kjøper du 3 ulike produkt fra en bedrift tjener de x 3 mer penger enn om du bare kjøper 1 shampoo. De skaper et behov der kunden føler at den trenger å kjøpe flere produkter. "Slitet og brusete hår? Forsøk vår hårkolleksjon med den fineste shampoo og fineste balsam som gjør håret ditt livlig slik at du også kan bli et verdig medlem av samfunnet". 

Noen kjøper også en shampoo for tørt hår når de føler at håret blir tørt, og en "normal" shampoo til ellers bruk

Noen shampooer drar også olje ut fra håret ditt slik at det blir tørt og stygt om du ikke bruker balsam i tillegg. Så du blir lurt til å tro at du trenger balsamen, mens egentlig er det shampoen som ødlegger håret ditt til å begynne med.

Når det gjelder tema, så har jeg klart meg med å vaske med 1 shampoo 1-2 ganger i uken. Dessverre selger de den ikke lenger og alle shampoene jeg har prøvd etterpå har gjort at håret mitt blir kjemestygt 1-2 dager etter shampobruk. 

Skal sies at man kan forsøke lage egen shampoo av et par, tre ingridiender og ha effekt av det. Personlig gidder jeg ikke det. Liker følelsen av å ha en shampoo. Noen får også fint hår av å ikke bruke såpe i håret i det hele tatt. Prøvde det selv i ca 1 år men likte ikke hvordan håret så ut (var ikke flassete eller fett, jeg bare likte ikke hvordan det så ut. Skal sies at det tar gjerne 1 måned å venne håret av shampoo, så det kan se rart ut noen uker før håret begynner å stelle seg selv, at oljene og andre stoffer i hodebunnen kommer tilbake og pleier håret etter å ha blitt fjernet av shampoo). 

Anonymkode: 772d3...a48

Skrevet

Balsam lukker skjellaget på hårstråene, så vil si at balsam er viktig å bruke.

Personlig så får jeg ikke børstet ut flokene uten balsam. 

Frisørprodukter har bedre kvalitet enn det man kjøper på dagligvare, butikkshampo består av vann, silikon og parfyme. 

Anonymkode: fb76b...48a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...