Gå til innhold

Andre uken i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 1,5 år startet i barnehage forrige uke. Barnehagen er nabo med leiligheten vår, og jeg er student og veldig fleksibel. Tilvenningen har gått som en drøm, og selv om hun gråter ganske mye når vi går, roer hun seg fort og koser seg resten av dagen. Hun gleder seg til barnehagen hver morgen. Vi har gradvis økt lengden på dagene, og lengden på hvor lenge vi har vært borte. Igår ble hun levert av mannen 8:15, og han gikk hjem igjen ganske fort, noe som gikk bra. Idag leverte jeg også rundt 8:25, og var der med henne i 5-10 minutter, mest på grunn av at de bare var to på jobb, og den eneste dattera mi kjenner var opptatt med en annen gutt som hylte og skrek som skremte dattera mi, og da ville jeg ikke gå. Så når han roet seg og sluttet å gråte, så kom hun bort og jeg fortalte at jeg skulle gå. Hun gråt først, men strakte deretter armene til barnehageassistenten og vinket ha det til meg. 

Hvor lenge er det egentlig ok å ha barnet i barnehagen om dagen? På mandag leverte 8:15 og gikk 8:30 også fikk vi bekjed om å hente 14.30. Igår snakket vi ikke om henting, og siden de ikke ringte hentet vi ca 15.15. Og idag tenkte jeg å hente rundt 15.30 

jeg ver liksom ikke helt hvilke klokkeslett som er «ideelle» å hente på. Hun koser seg sånn når jeg kommer, og jeg føler ikke at hun er helt «ferdig», hun vil liksom ikke hjem (på dette tidspunktet har de nettopp gått ut). Men så leste jeg at barn bør være i barnehagen Max 7 timer om dagen, og det er jo ca så lenge hun er nå, og det er andre uka hennes og hun er bare 1,5.. så nå har jeg litt dårlig samvittighet. Leverer før halv 9 sånn at hun får spist frokost der, og de første dagene virket det som hun koste seg kjempemasse når de spiste sammen. Bør jeg hente tidligere? Levere senere?  I og med at det er såpass tidlig  og hun er så liten.. og jeg har jo muligheten til å hente og levere så og si når som helst

Anonymkode: dae3d...58e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er like gammel som din og startet og så forrige uke. Fra neste uke skal han ha fulle dager. Altså bli levert 7.30 og hentet 16.00-16.30. Vi jobber begge fulltid og har litt reisevei så sånn er det bare. Da eldste gikk i barnehage for 12 år siden var jeg litt mer fleksibel da jeg var student i 5 år. Da var hun hvertfall i kjernetiden som var fra 9.30-15.00. Men var fulle dager når jeg hadde lang dag på skolen eller i praksis. Og så hadde jeg hun hjemme om jeg hadde studiedag f.eks og så skrev/leste  jeg heller på kvelden. 

Anonymkode: b842d...16a

Skrevet

Maks sju timer? De fleste jobber 7,5-8 timersdager + evt reisevei. Det er sånt som blir sagt for at vi foreldre som jobber/studerer fulltid skal få dårlig samvittighet.

Jobber jeg seint eller har fri leverer jeg litt over 08, så får de kommet inn i leken fra morgenen av og spiser frokost med gruppa si (spiser som regel noe lett hjemme når vi står opp, har et par morgenfugler). Henter fra 1430-16, alt etter hvordan dagen min er, men som regel rundt 15.

Siden hun er 1,5 regner jeg med hun sover på dagen enda, så hun får jo hvilt og «aktiv» tid i bhg er ikke så ille. 

Jeg ville lagt opp til å ha henne der ca en vanlig arbeidsdag, selv om du har mer fleksibel tid som student. Bruk dagene dine godt med studier, så har du ettermiddagen helt fri til barnet. 

Anonymkode: e6f86...55f

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber hjemmefra, så ungene mine går fra 9-9.30 til 15-15.30 et sted. LItt avhengig av når vi kommer oss av gårde eller jeg kommer meg av gårde på ettermiddagene. Noen ganger har vi strukket det til 16. Jeg ser de er slitne når jeg kommer. De trives og gleder seg til neste dag, men de er likevel slitne. Jeg forstår at mange MÅ ha ungene i mange flere timer der enn vi har, pga jobb. Men jeg synes at man kan gi de litt kortere dager hvis man har muligheten til det.

Skrevet

Sønnen min er 14 mnd. og begynte i barnehagen i forrige uke. De første 5 dagene var han 2-3 timer i barnehagen med meg og alene. Fra denne mandagen er vi tilbake på jobb, så han blir levert 7.30 og hentet 15.45-16.15. Slik vil det også bli fremover.

Jeg tenker heller at jeg ikke leverer i barnehagen i det hele tatt de dagene jeg ikke skal på jobb.

Anonymkode: ae54b...b4d

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

jeg ver liksom ikke helt hvilke klokkeslett som er «ideelle» å hente på. Hun koser seg sånn når jeg kommer, og jeg føler ikke at hun er helt «ferdig», hun vil liksom ikke hjem (på dette tidspunktet har de nettopp gått ut). Men så leste jeg at barn bør være i barnehagen Max 7 timer om dagen, og det er jo ca så lenge hun er nå, og det er andre uka hennes og hun er bare 1,5.. så nå har jeg litt dårlig samvittighet. Leverer før halv 9 sånn at hun får spist frokost der, og de første dagene virket det som hun koste seg kjempemasse når de spiste sammen. Bør jeg hente tidligere? Levere senere?  I og med at det er såpass tidlig  og hun er så liten.. og jeg har jo muligheten til å hente og levere så og si når som helst

Anonymkode: dae3d...58e

Tiden de "bør" være i barnehagen er kanskje maks syv timer, men man har en maks-tid på ni timer i de fleste barnehager. Så lenge du henter henne før det har gått ni timer så bør du ikke ha grunn til dårlig samvittighet

Skrevet
3 timer siden, Millimani skrev:

Tiden de "bør" være i barnehagen er kanskje maks syv timer, men man har en maks-tid på ni timer i de fleste barnehager. Så lenge du henter henne før det har gått ni timer så bør du ikke ha grunn til dårlig samvittighet

Makstid på ni timer? Her er barnehagen åpen 8:15-16:15. Kanskje vi bør gå og kreve våre ni timer 😂

Anonymkode: 0ff2d...683

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Makstid på ni timer? Her er barnehagen åpen 8:15-16:15. Kanskje vi bør gå og kreve våre ni timer 😂

Anonymkode: 0ff2d...683

Det er da ulike åpningstider fra barnehage til barnehage. Mange barnehager har faktisk åpent fra 07:00 til 16:30 ;) 

Skrevet
4 timer siden, Millimani skrev:

Det er da ulike åpningstider fra barnehage til barnehage. Mange barnehager har faktisk åpent fra 07:00 til 16:30 ;) 

Vår åpner 6.30 og stenger 17.30..

Anonymkode: 940ce...eb1

• Liker 1
Skrevet

Vi leverer 7.45 og henter rundt 15.30. Ser at størstedelen er barna på avdelingen er på ca samme tidsplan.

Anonymkode: 4141c...0a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...