AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Jeg merker at jeg fort blir lei av å holde på med det samme faget i flere timer, dag etter dag i 3-4 uker i strekk. Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe til å jobbe optimalt med det når jeg får lite variasjon. Vi gjør oss ferdig med det ene faget før vi begynner på det neste, så det er heller ikke ideelt å variere mellom fagene, til tross for at studiet mitt har en god del selvstudium. Jeg føler det blir så alt for mye det samme opp igjen og opp igjen. Jeg leser og skriver notater, noe som tar en god del tid, men som også er nødvendig. Jeg skulle gjerne hatt litt tips til hvordan jeg kan variere litt mer. Jeg gjør også oppgaver, men jeg får liksom ikke gjort det skikkelig før jeg er ferdig med å lese og ta notater. Hvordan legger dere opp dagene, dere som har mye selvstudium? Anonymkode: 2b3ae...505
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Jeg ser på videoer. Hvis det også blir kjedelig har jeg noe som ikke krever så mye oppmerksomhet i bakgrunnen. Anonymkode: ffe8f...17f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser på videoer. Hvis det også blir kjedelig har jeg noe som ikke krever så mye oppmerksomhet i bakgrunnen. Anonymkode: ffe8f...17f Jeg har ingen videoer å se, dessverre. Eneste er opptak av forelesninger, men de har jeg jo vært på. Har prøvd å variere litt ved å lage tankekart ol, men det fungerer jo egentlig bare som en form for oppsummering, ikke læring i første omgang. Anonymkode: 2b3ae...505
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen videoer å se, dessverre. Eneste er opptak av forelesninger, men de har jeg jo vært på. Har prøvd å variere litt ved å lage tankekart ol, men det fungerer jo egentlig bare som en form for oppsummering, ikke læring i første omgang. Anonymkode: 2b3ae...505 Ingen videoer? Hva er det nå du studerer da? Anonymkode: ffe8f...17f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ingen videoer? Hva er det nå du studerer da? Anonymkode: ffe8f...17f Juss. Eneste jeg har funnet er noen andre forelesninger, men har følt at det der bare blir sagt omtrent det samme som i de forelesningene jeg allerede har vært på. Anonymkode: 2b3ae...505
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Se nyheter, følg med på lovdata og rett24 osv. Prøv å knytte alt som skjer i samfunnet til jussen. Og gjør helt andre ting. Sett av mer begrenset tid til studiene og jobb mer effektivt når du jobber. (Jeg studerer også juss.) Anonymkode: a2125...249
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Se nyheter, følg med på lovdata og rett24 osv. Prøv å knytte alt som skjer i samfunnet til jussen. Og gjør helt andre ting. Sett av mer begrenset tid til studiene og jobb mer effektivt når du jobber. (Jeg studerer også juss.) Anonymkode: a2125...249 Å se på nyheter og å følge med på lovdata og rett24 hjelper meg ikke noe særlig til å lære pensum. Helt andre ting som hva? Jeg spør ikke om hva annet jeg skal gjøre, men hvordan jeg kan variere måten å lære pensum på. Anonymkode: 2b3ae...505
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå