AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Jeg er kjæreste med en mann som har et barn på 15. Vi bor ikke sammen, men besøker hverandre mye, han er ofte hos meg med sin tenåring. Vi har etterhvert planer om å flytte sammen. Men nå er jeg i tvil da jeg har funnet ut at tenåringen har snoket i mine private saker. Jeg har noen esker med private ting som gamle brev, bilder, diverse bankbrev, karakterutskrifter med mer. Dette står i skapet på soverommet mitt. Plutselig en dag kom min samboer og spurte om hvem XX var, det er navnet på en jeg var sammen med i tenårene, og som jeg aldri har pratet om til ham. Så har også svigerforeldre forsnakket seg og kommentert noe om sykdom i min familie og en arv jeg har mottatt tidligere, noe jeg ikke har gått særlig inn på med kjæresten. Det er flere små drypp. I tillegg at mor til samboers barn har kommentert min inntekt til ham! Og så har jeg forsøkt å nøste og har funnet ut at informasjonen kommer fra tenåringen (noe både kjæresten og svigers har sagt). Jeg mistenkte først kjæresten for å snoke, men altså er det tenåringen. Jeg synes ikke noe om det, og har forsøkt å ta det opp med kjæresten min. Han blir sur og sier at såpass må jeg tåle fra en tenåring. Vel, det gjør jeg ikke. Dette er frekt og jeg føler meg invadert. For tenåringen har kun vært på besøk her, og da snoker man faktisk ikke i andres private saker. Og det hadde heller ikke vært greit om vi bodde sammen. Så nå tenker jeg at samboerskap er ganske uaktuelt for min del så lenge barnet bor hjemme. Jeg har også sagt til kjæresten at han får snakke med tenåringen, hvis ikke gjør jeg det selv. Han er unnvikende, og mener jeg tar det for alvorlig. Virkelig? Jeg kan da ikke være urimelig, eller? Anonymkode: 07754...c75 18
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Han er vel nysgjerrig på deg da, kanskje du er en smule unnvikende selv. Iforhold til ditt forhold til denne 15 åringen. Hvis min ste-mor var en bitch, kunne jeg fint gjort det samme uten å nøle Anonymkode: a1f0e...80b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Helt enig med deg, det er uakseptabelt å snoke i andres private papirer, og det bør tas opp. Jeg mener det også hadde vært uakseptabelt om din kjæreste hadde snoket, enkelte ting skal man få lov å ha privat. Spesielt hvis man ikke bor sammen. Anonymkode: b09c5...262 29
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjæreste med en mann som har et barn på 15. Vi bor ikke sammen, men besøker hverandre mye, han er ofte hos meg med sin tenåring. Vi har etterhvert planer om å flytte sammen. Men nå er jeg i tvil da jeg har funnet ut at tenåringen har snoket i mine private saker. Jeg har noen esker med private ting som gamle brev, bilder, diverse bankbrev, karakterutskrifter med mer. Dette står i skapet på soverommet mitt. Plutselig en dag kom min samboer og spurte om hvem XX var, det er navnet på en jeg var sammen med i tenårene, og som jeg aldri har pratet om til ham. Så har også svigerforeldre forsnakket seg og kommentert noe om sykdom i min familie og en arv jeg har mottatt tidligere, noe jeg ikke har gått særlig inn på med kjæresten. Det er flere små drypp. I tillegg at mor til samboers barn har kommentert min inntekt til ham! Og så har jeg forsøkt å nøste og har funnet ut at informasjonen kommer fra tenåringen (noe både kjæresten og svigers har sagt). Jeg mistenkte først kjæresten for å snoke, men altså er det tenåringen. Jeg synes ikke noe om det, og har forsøkt å ta det opp med kjæresten min. Han blir sur og sier at såpass må jeg tåle fra en tenåring. Vel, det gjør jeg ikke. Dette er frekt og jeg føler meg invadert. For tenåringen har kun vært på besøk her, og da snoker man faktisk ikke i andres private saker. Og det hadde heller ikke vært greit om vi bodde sammen. Så nå tenker jeg at samboerskap er ganske uaktuelt for min del så lenge barnet bor hjemme. Jeg har også sagt til kjæresten at han får snakke med tenåringen, hvis ikke gjør jeg det selv. Han er unnvikende, og mener jeg tar det for alvorlig. Virkelig? Jeg kan da ikke være urimelig, eller? Anonymkode: 07754...c75 Selv hadde jeg tatt det direkte med tenåringen. Noen tenåringer har problemer med å vite hvor grensa går, like greit at du sier det rett ut, du aksepterer ikke sånt.
Gjest Bøff Eløff Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Dette hadde vært helt uaktuelt selv med egne barn. Man har rett på et privatliv, selv i en familie. Jeg hadde tatt det opp både med far og sønn, og de hadde virkelig måtte tatt det til seg, ellers hadde de ikke fått kommet på besøk mer.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er vel nysgjerrig på deg da, kanskje du er en smule unnvikende selv. Iforhold til ditt forhold til denne 15 åringen. Hvis min ste-mor var en bitch, kunne jeg fint gjort det samme uten å nøle Anonymkode: a1f0e...80b Jeg er ikke en bitch, heller ikke stemor. Men har et fint forhold til tenåringen i utgangspunktet, så jeg er skuffa. Så bare fordi du ikke liker noen synes du det er helt legitimt å snoke i andres private saker og spre det rundt altså?? Dette handler også om informasjon som ikke gjelder meg, men folk i min familie. Mener du det også er greit?? Om jeg skulle bli stemor så håper jeg at jeg slipper å ha slike som deg til stebarn i alle fell. :-) Anonymkode: 07754...c75 27
Gjest theTitanic Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 Jeg hadde sagt til tenåringen mens faren var der at det ikke er greit at noen går igjennom dine private saker. Og at det er enda mindre greit at infoen fra disse blir annonsert til venner og familie. Det er det samme som å lese i noens dagbok og fortelle innholdet til alle og enhver, og sånt er jo ikke greit. Hadde tenåringen likt at du gikk på vedkommendes rom og snoket igjennom alt for så å diskutere funnene med andre kanskje?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er vel nysgjerrig på deg da, kanskje du er en smule unnvikende selv. Iforhold til ditt forhold til denne 15 åringen. Hvis min ste-mor var en bitch, kunne jeg fint gjort det samme uten å nøle Anonymkode: a1f0e...80b 🤦♀️ 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 87641...027 10
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjæreste med en mann som har et barn på 15. Vi bor ikke sammen, men besøker hverandre mye, han er ofte hos meg med sin tenåring. Vi har etterhvert planer om å flytte sammen. Men nå er jeg i tvil da jeg har funnet ut at tenåringen har snoket i mine private saker. Jeg har noen esker med private ting som gamle brev, bilder, diverse bankbrev, karakterutskrifter med mer. Dette står i skapet på soverommet mitt. Plutselig en dag kom min samboer og spurte om hvem XX var, det er navnet på en jeg var sammen med i tenårene, og som jeg aldri har pratet om til ham. Så har også svigerforeldre forsnakket seg og kommentert noe om sykdom i min familie og en arv jeg har mottatt tidligere, noe jeg ikke har gått særlig inn på med kjæresten. Det er flere små drypp. I tillegg at mor til samboers barn har kommentert min inntekt til ham! Og så har jeg forsøkt å nøste og har funnet ut at informasjonen kommer fra tenåringen (noe både kjæresten og svigers har sagt). Jeg mistenkte først kjæresten for å snoke, men altså er det tenåringen. Jeg synes ikke noe om det, og har forsøkt å ta det opp med kjæresten min. Han blir sur og sier at såpass må jeg tåle fra en tenåring. Vel, det gjør jeg ikke. Dette er frekt og jeg føler meg invadert. For tenåringen har kun vært på besøk her, og da snoker man faktisk ikke i andres private saker. Og det hadde heller ikke vært greit om vi bodde sammen. Så nå tenker jeg at samboerskap er ganske uaktuelt for min del så lenge barnet bor hjemme. Jeg har også sagt til kjæresten at han får snakke med tenåringen, hvis ikke gjør jeg det selv. Han er unnvikende, og mener jeg tar det for alvorlig. Virkelig? Jeg kan da ikke være urimelig, eller? Anonymkode: 07754...c75 Har du hørt om å låse ned personlige eiendeler? Du kan ha andre på besøk som er eldre enn både tenåringen og deg selv, så snoker rundt. Det du ikke vil andre skal se, det låser du inn, takk deg selv for at 15. Åringen har fått tilgang til papirene. Det kunne like gjerne vært kjæresten. 15. åringen har vært på oppdagelsestur for å finne ut hvem du er som er på vei inn i faren hennes og hennes liv. Verre er det ikke. Anonymkode: c505f...724 2
Gjest BearMama Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Jeg reagerer mer på at hele familien har blitt informert om alt om deg og faktisk tar det opp med deg. Jeg ville følt det ekstremt invadererende og som et stort tillitsbrudd både fra ungen og faren.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om å låse ned personlige eiendeler? Du kan ha andre på besøk som er eldre enn både tenåringen og deg selv, så snoker rundt. Det du ikke vil andre skal se, det låser du inn, takk deg selv for at 15. Åringen har fått tilgang til papirene. Det kunne like gjerne vært kjæresten. 15. åringen har vært på oppdagelsestur for å finne ut hvem du er som er på vei inn i faren hennes og hennes liv. Verre er det ikke. Anonymkode: c505f...724 Hallo i luken, man skal ikke måtte låse ned sine ting i sitt eget hjem for at ikke folk skal snoke. Det er det dummeste jeg har hørt. Synes også det er teit av faren å ikke ta dette seriøst. Anonymkode: b09c5...262 33
Carrot Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Kan virke som om respekt for andre mennesker og deres rett til privatliv er noe denne familien mangler, både fra foreldrene, partneren og ungens ståsted - og jeg ville tatt det opp med alle sammen, sagt at det er ugreit å ta seg til rette i menneskers private sfære på en slik måte og spørre hva de ville tenkt om du snoket i deres greier? Tror ikke teensa ville syns det var kult om du snudde rommet opp ned i jakten på jucy stuff å forelle foreldrene, eller at svigers syns det er greit å hoste opp saker å dele med resten om det er ting de ikke selv deler - men om de virkelig mener at "såpass må man tåle" og det er ugrteit for deg tenker jeg at dette er en av de grunnpilarene man må være enig om i et forhold som skal være liv laga. Jeg ville nok slitt med å akseptere at dette skulle være OK. 14
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Hva i all verden for slags familie er det du har rotet deg inn i? Det virker som om alle mangler totalt antenner og dannelse. Anonymkode: 1a80f...27f 16
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo i luken, man skal ikke måtte låse ned sine ting i sitt eget hjem for at ikke folk skal snoke. Det er det dummeste jeg har hørt. Synes også det er teit av faren å ikke ta dette seriøst. Anonymkode: b09c5...262 Jo, faktisk så må og skal man det når man ikke vil at andre og fremmede skal ha mulighet til å snoke. Dette har det blitt opplyst om gjentatte ganger på tv og i avisene flere ganger for kort tid siden i forbindelse med id tyverier, og i forbindelse med airbnb og snoking. Folk er også oppfordret til å kjøpe seg safe for hjemme bruk. Før i tiden lå den typen dokumenter ts viser til å bankbokser og da visste ikke folk hva id tyveri var engang. I dag er folk blitt mer og mer slepphendt med personlige papirer og annen privat info. Men du er vel gjerne en av dem som ville leid ut til AIRBNB med skattemeling, bankpapirer m.m. liggende ulåst i et skap? Anonymkode: c505f...724 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er vel nysgjerrig på deg da, kanskje du er en smule unnvikende selv. Iforhold til ditt forhold til denne 15 åringen. Hvis min ste-mor var en bitch, kunne jeg fint gjort det samme uten å nøle Anonymkode: a1f0e...80b Merkelig svar, Utrolig frekt å snoke i private ting, når det ligger i skuffer og skap - mer tilgivelig hvis det ligger åpent tilgjengelig og flyter. Men denne 15 åringen kan jo mangle normale antenner eller at foreldrene har sviktet i oppdragelsen, ville ikke ødelagt et ellers bra forhold pga det. Men ville heller ikke flyttet sammen på lenge ennå Anonymkode: f9632...9da 8
waco Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er vel nysgjerrig på deg da, kanskje du er en smule unnvikende selv. Iforhold til ditt forhold til denne 15 åringen. Hvis min ste-mor var en bitch, kunne jeg fint gjort det samme uten å nøle Anonymkode: a1f0e...80b Kanskje du er et dårlig menneske som ikke respekterer andres private ting? Ville du likt om jeg snoket i dine ting da? Hva om du var ei skikkelig bitch, hadde jeg fått lov til å snoke da? Fortell! 13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke en bitch, heller ikke stemor. Men har et fint forhold til tenåringen i utgangspunktet, så jeg er skuffa. Så bare fordi du ikke liker noen synes du det er helt legitimt å snoke i andres private saker og spre det rundt altså?? Dette handler også om informasjon som ikke gjelder meg, men folk i min familie. Mener du det også er greit?? Om jeg skulle bli stemor så håper jeg at jeg slipper å ha slike som deg til stebarn i alle fell. 🙂 Anonymkode: 07754...c75 Da misforsto jeg HI vedrørende din familie. Som jeg skrev, hadde jeg vært 15 år med en bitch som "ste-mor" hadde jeg ikke nølt med å snoke for å bli bedre kjent med deg. Det er jo ikke greit å dele dette videre med hvem som helst, men nå er ikke min far eller min mor hvem som helst. Nå sitter jeg her å tenker høyt, og reflektere rundt hvorfor en 15 åring ville gjort det. Du må nesten sette deg inn i han sine sko, og tenke hvorfor ville han gjort det. Det er ikke normal oppførsel, så har DU gjort noe for at han gjør dette? Ta det opp med han, eneste grunnen til at noen ville gjort noe slikt er pga sjalusi, forakt eller sabotasje. Jeg har allerede en ste-mor jeg er veldig glad i, og du høres ut som en bitch jo, når du skriver sånt. Anonymkode: a1f0e...80b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #18 Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, faktisk så må og skal man det når man ikke vil at andre og fremmede skal ha mulighet til å snoke. Dette har det blitt opplyst om gjentatte ganger på tv og i avisene flere ganger for kort tid siden i forbindelse med id tyverier, og i forbindelse med airbnb og snoking. Folk er også oppfordret til å kjøpe seg safe for hjemme bruk. Før i tiden lå den typen dokumenter ts viser til å bankbokser og da visste ikke folk hva id tyveri var engang. I dag er folk blitt mer og mer slepphendt med personlige papirer og annen privat info. Men du er vel gjerne en av dem som ville leid ut til AIRBNB med skattemeling, bankpapirer m.m. liggende ulåst i et skap? Anonymkode: c505f...724 Rimelig søkt å sammenligne besøk av venner/familie med AirBnB. Jeg ville selvfølgelig ikke tatt ukjente inn i leiligheten uten å oppbevare slike dokumenter sikkert, men detre er jo en helt annen sak. Anonymkode: b09c5...262 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #19 Skrevet 15. august 2018 4 minutter siden, waco skrev: Kanskje du er et dårlig menneske som ikke respekterer andres private ting? Ville du likt om jeg snoket i dine ting da? Hva om du var ei skikkelig bitch, hadde jeg fått lov til å snoke da? Fortell! Har aldri sagt at jeg har snoka i andre sine ting? Jeg skrev at HVIS jeg var en 15 åring med en bitch som ste-mor, kunne jeg sikkert gjort det samme. Så les hva jeg skriver, istedenfor å dra det ut av proporsjoner. Hadde ikke likt det nei, men hvis min kjærestes 15 åring gjorde dette pga sabotasje, sjalusi eller forakt måtte jeg også ha gått litt inn i meg selv. Ingen gjør slikt uten en god grunn, vel?. Anonymkode: a1f0e...80b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #20 Skrevet 15. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig svar, Utrolig frekt å snoke i private ting, når det ligger i skuffer og skap - mer tilgivelig hvis det ligger åpent tilgjengelig og flyter. Men denne 15 åringen kan jo mangle normale antenner eller at foreldrene har sviktet i oppdragelsen, ville ikke ødelagt et ellers bra forhold pga det. Men ville heller ikke flyttet sammen på lenge ennå Anonymkode: f9632...9da Mulig 15 åringen ikke syntes det er et bra forhold, når han må snoke , dele det videre for å sabotere forholdet. Ser du ikke hva han driver med? Anonymkode: a1f0e...80b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå