Gå til innhold

Samsoving hund og nyfødt baby, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har samsovet med sin hund og baby før? Og har erfaringer og dele angående dette?

Gjerne ingen eder og galle og sinte svar om hvor ekkelt det er med hund i senga, at hunden garantert dreper babyen pga. sjalusi  osv osv., dette er alle viktige aspekter jeg er fullt klar over 😊 Bare ønsker å vite om noen faktisk har sovet i samme seng med både nyfødt og hund på fast basis, og hvordan dette var 🙂

Takk!

Anonymkode: 7dfe2...5b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke sovet med hund og baby, men jeg sover med mine hunder i senga hver natt. De legger seg i fotenden av senga, og der ligger den ene til morgenen, mens den andre kryr seg mer inntil mannen i løpet av natta (fordi han tillater det). Jeg tillater ikke hundene å ligge oppi meg, så jeg opplever heller aldri det.

Så jeg kunne fint samsovet med en baby, og fortsatt hatt hundene i senga. Men det er altså fordi jeg har vært bestemt på at jeg vil ha min plass, og de får sin. Altså i fotenden.

Anonymkode: a0c77...ac2

Skrevet

Og mine hunder er 40 kilo hver, så de tar sin plass i senga. Men her ligger alle i fred, altså hunder i fotenden, og jeg i puteenden. Så en baby ville vært helt trygg med disse i senga, tro det eller ei!

Og de er veldig forsiktige og lar meg være i fred til jeg har lyst til å stå opp. Selv om jeg våkner 50 min før det, og bare ligger og titter på facebook før jeg står opp. Jeg får ligge i fred uten forstyrrelser. Men det er jo noe man må lære sine hunder til. Mine slapper helt av, og rører seg ikke før jeg går på badet. Da vet de at de får ut å tisse. og får mat. 

Skrevet

Takk for svar!

Her er også hunden veldig rolig, og sover helt til vi står opp og gjerne tre timer ekstra om jeg bestemmer meg for å surfe mobilen lenge en dag 😂

Hun ligger for det meste i fotenden, men kan også legge seg mellom oss. Da kan det helt klart ikke ligge en baby der... Jeg skal kjøpe «åpen» krybbe som står helt inntil senga vår, og da blir jo ikke babyen i samme seng som hunden heller. Men aner ikke hvordan livet og ruiner faktisk blir når den lille kommer 😊

- TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar!

Her er også hunden veldig rolig, og sover helt til vi står opp og gjerne tre timer ekstra om jeg bestemmer meg for å surfe mobilen lenge en dag 😂

Hun ligger for det meste i fotenden, men kan også legge seg mellom oss. Da kan det helt klart ikke ligge en baby der... Jeg skal kjøpe «åpen» krybbe som står helt inntil senga vår, og da blir jo ikke babyen i samme seng som hunden heller. Men aner ikke hvordan livet og ruiner faktisk blir når den lille kommer 😊

- TS

Tenker at selv om hunden legger seg mellom dere voksne, så ligger babyen på siden av senga, og om du snur ryggen til hunden, som ligger midt i, så har du barnet for deg selv. Altså unna hunden, selv om den kommer midt i.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at selv om hunden legger seg mellom dere voksne, så ligger babyen på siden av senga, og om du snur ryggen til hunden, som ligger midt i, så har du barnet for deg selv. Altså unna hunden, selv om den kommer midt i.

Det er sant 😊 Tenkte mer det er uheldig med en baby midt i senga når hunden kommer for å legge seg midt i senga og mor kanskje ikke våkner, hehe! Selv om jeg tviler på at det skjer, da.

Deilig å få litt mer konstruktive svar, spurte om det samme på graviditet, spedbarn osv siden, og der blir man jo halshugd 😅

Takk for innspill 😊

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...