AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Hun blir rasende når jeg sier at hun må bli mer hygenisk. Hun sier selv at hun er veldig hygenisk, men for meg virker det motsatt. Hun vil ikke at jeg skal passe på henne, hun vil greie seg på egenhånd... Hun sier at faren og stemoren hennes er like teite, så da er jeg heldigvis ikke den eneste! Hun sier at vi voksne ikke forstår noen ting. Hun er 13 år, så hun er jo i en alder der det skjer veldig mye, men er det normalt at hun blir rasende for INGENTING? Hvor lenge varer dette? Er jeg så teit som hun påstår at jeg er? Anonymkode: e373f...86e
Gjest padawan Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Hun påstår du er teit fordi hun er tenåring og det er noe som kommer til å gå over.
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir rasende når jeg sier at hun må bli mer hygenisk. Hun sier selv at hun er veldig hygenisk, men for meg virker det motsatt. Hun vil ikke at jeg skal passe på henne, hun vil greie seg på egenhånd... Hun sier at faren og stemoren hennes er like teite, så da er jeg heldigvis ikke den eneste! Hun sier at vi voksne ikke forstår noen ting. Hun er 13 år, så hun er jo i en alder der det skjer veldig mye, men er det normalt at hun blir rasende for INGENTING? Hvor lenge varer dette? Er jeg så teit som hun påstår at jeg er? Anonymkode: e373f...86e Hva slags mas er dette? Om dusjing, skifting av klær, håndvask? Går det over stokk og stein med personlig hygiene? En 13 åring bør ta ansvar for sånt selv, bare lurte på om det var "bagateller". En trøst er at sånt ofte går over hvis hun finner en kjæreste, mange unge har perioder med fikse ideer.
Gjest Stella Rose Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Hun er en normal tenåring, husker du ikke selv når du var tenåring?
Lycka Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Dette høres kjent ut 😂 Helt normal tenåring. Kanskje med unntak av hygienen. Det syntes jeg var litt rart at hun ikke bryr seg mer om i den alderen. Men slapp av, det går over 😊
Ulrikke Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 Hva slags forhold hadde dere FØR tenårene? Hva slags personlighet har hun hatt, var grunnlaget lagt for å kunne snakke om private ting FØR det ble kleint og man ble tenåring? Jeg har ei på samme alder. Enn så lenge er det forholdsvis harmonisk, og jeg må minne om å bruke deodorant på daglig basis. Hun blir innimellom litt oppgitt, men ikke rasende. Dusjing går av seg selv, hun trener fem ganger i uka, så.... MEN: selv om man er tenåring er man ikke fullstendig fritatt for høflighet og oppførsel tenker jeg. Jeg hever terskelen noe, men man kaller ikke folk ting selv om man er uenig med dem, og man KAN holde en saklig diskusjon istedenfor å bli usaklig... Dette har vi snakket om fra hun var liten, at hun kommer til å komme i en alder hvor mamma og pappa er de teiteste på jord, at hun kommer til å bli frekk osv - og at frekkheter ikke tolereres. Hun lo av det da hun var mindre, nå er hun mer der at hun ser poenget men at det går greit foreløpig Fra hun var liten har vi gjort henne oppmerksom på at dersom hun synes vi maser er det fordi HUN ikke har gjort det hun vet hun skal/har fått beskjed om. Det gjelder fortsatt. "Hadde du gjort det i utgangspunktet hadde jeg ikke trengt å mase". Da er det ikke like mye å krangle om.... Poenget er vel at JA, det er vanlig i tenårene. Men man gir ikke fullstendig blaffen i oppførsel allikevel! Og hygiene er jo faktisk viktig, kommer jo litt an på hva det gjelder her, om det er småplukk eller mer store greier... Det går over! Kanskje om noen måneder, kanskje når hun blir 18....
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir rasende når jeg sier at hun må bli mer hygenisk. Hun sier selv at hun er veldig hygenisk, men for meg virker det motsatt. Hun vil ikke at jeg skal passe på henne, hun vil greie seg på egenhånd... Hun sier at faren og stemoren hennes er like teite, så da er jeg heldigvis ikke den eneste! Hun sier at vi voksne ikke forstår noen ting. Hun er 13 år, så hun er jo i en alder der det skjer veldig mye, men er det normalt at hun blir rasende for INGENTING? Hvor lenge varer dette? Er jeg så teit som hun påstår at jeg er? Anonymkode: e373f...86e Det blir verre. Tro du meg. Anonymkode: e3620...ffc
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Høres helt normalt ut. Anonymkode: 292af...cb0
Minlillesky Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Det er da helt normalt, hun er tenåring! Ikke legg dere borti hygiene hennes. Hun oppdager det før eller siden at det å sløve med hygiene ikke er så lurt Det finner hun fort ut av når venner/andre rundt seg kommenterer lukt etc. Da blir det nok skjerpings ganske så raskt Jeg var selv sånn som tenåring. Mamma og pappa forstod ingenting, jeg kunne bli sint for ingenting, og mas orket jeg ikke. Jeg visste som regel hva jeg måtte gjøre (og det ble gjort), men mamma/pappa maste om det allikevel, og da blir en rasende..spesielt som tenåring.. Det er en fase. Det går over..
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 Alle er ulike og jeg syntes ikke dette er en unormal oppførsel fra en tenåring. Hvordan oppførte du deg? Jeg husker godt meg selv når jeg var tenåring, og jeg har hatt mye dårlig samvittighet pga unødvendig krangling hjemme. Noe jeg innså ETTER at hormonene og puberteten gikk mot en slutt så fall helt til ro.. Så er det jo opp til deg hvor mye du klarer å skyve under en stol, og opp til datteren din om hvordan hun vil oppføre seg. Men en dag smeller det tilbake på hun, men da har hun ihvertfall lært av erfaringer, noe livet handler om. Hvis dere ikke har hatt et forhold der man prater om hygiene og private ting kan dette fort bli super-kleint for ei jente eller en gutt på 13 år. Kan jeg spørre om, hva du maser om iforhold til hygiene? Det er jo mye mulig du bare prakker på hun ting, som hun er fult klar over fra før av. Da blir du ihvertfall den teiteste moren i verden (ifølge en 13 åring 😂) Anonymkode: 0a146...c4d
Gjest BearMama Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 En sinna tenåring? Som vet alt, kan alt, er «voksen» og alltvitende som reagerer på hver minste lille ting? 😬😅 Det er helt normalt. Og det er en utrolig frustrerende og vanskelig tid for henne. Hun er ikke et lite barn lenger, men hun er heller ikke voksen. Hormonene raser og alle følelser er tusen ganger forsterket. Sinne, frustrasjon, kjærlighet. Herregud. Husker du hvor sterkt en forelskelse føltes i den alderen? Det er selvsagt ikke en unnskyldning for å gå rundt å være en komplett bitch. Men det er en forklaring. Jeg tror det vil hjelpe på å tenke at det er bedre å snakke sammen, komme til løsninger sammen, masse kompromiss og la henne føle at hun har en stemme og kan få lufte ting hun vil og ønsker og snakke om ting fremfor å bestemme og mase over hodet hennes. Dette med hygiene får hun bare gjøre som hun vil med. Hun vil nok tidsnok innse at hun ikke er så attraktiv på markedet om hun stinker.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Unnskyld, klarte ikke å dy meg. Velkommen til livet som tenåringsforelder. Verdens skjønneste jente som plutselig blir monster. Jepp. Velkjent det. Anonymkode: e0765...2ed
sommermor Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Det varer vel til hun blir 18 Slik er det å ha tenåringer i hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå