Gå til innhold

Flytte til Notodden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg jobb i Notodden og lurer på hvordan miljøet er der om det er lett å bli kjent med andre ?

Anonymkode: c13ce...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er et tips (til neste år):

http://www.bluesfest.no/nb-no/frivillige/frivillige-2018/

Anonymkode: 1a4a0...982

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: c13ce...03f

Antar vedkommende mener at en fin måte å bli kjent med andre på er å bidra som frivillig på den store festivalen de har der. Jeg tror nok også det, forsåvidt. Det er ekstremt mange frivillige, en betydelig andel av byen, og byen står på hodet de dagene det er festival. Sjelden det er lettere å bli kjent med noen lokale enn da. Jeg er ikke fra Notodden, men har vært der en del pga. en (nå eks-)kjæreste derfra, og det er en fin måte å knytte bejentskaper på. Det å være funksjonær/frivillig der er ingen veldig særinggreie, altså, det er noe helt vanlige folk stiller opp på som en slags dugnadsjobb for noe som er viktig for Notodden.

Skulle ellers gjerne bidratt med andre innspill, men jeg er som sagt ikke fra Notodden, så jeg vet lite om hvor lett det er å bli kjent med folk i hverdagen. Bare tenkte jeg skulle greie ut om hva den du siterte mente når du først lurte selv.

Anonymkode: c3bd0...27a

• Liker 2
Skrevet

Jeg studerte i Notodden i tre år. Studentmiljøet var veldig fint. Ble ikke kjent med noen utenom da. Har inntrykk av at byen har i overkant av rånere og navere. En gang i året er(var?) det rånertreff der.

Lite som skjer i byen. En koselig restaurant da; Felicia, om den drives enda. 

Da jeg studerte der, var jeg så vidt innom det kristne miljøet der. (De serverte gratis middag hver torsdag eller noe) De var jo hyggelige og imøtekommende da. Men jeg er ikke kristen, så det ble med et par besøk.

Man blir vel kjent med folk med litt innsats. Meld deg på no kurs eller noe. Er en liten by, så ikke så mange folk å velge mellom da. Ikke en by jeg ville flytta til uten å kjenne noen da.

Anonymkode: 21b29...126

Skrevet

Åh hvor skal du jobbe der..? Kanskje lurt å starte der :) Mann eller kvinne? Var på kurs sammen med ei derfra sist uke... Kan høre med henne:)

Anonymkode: 0cc2c...c0e

Skrevet

Det lille jeg vet om Notodden er;mye fin natur,drøssevis av rånere som kjører rundt uten mening i harry biler.De lå også  veldig høyt oppe på voldsstatestikken.

Skrevet

Jeg har hørt at det er kantareller der.

Anonymkode: 1a4a0...982

Skrevet

Flott natur, snille og åpne mennesker, passe stort med akkurat det man trenger av butikker og fasiliteter.  Kjempefint sted.

Anonymkode: a950b...3dc

Skrevet

Du kan lese denne, av Amalie Kasin Lerstang.

VÅRS er en politisk og håpefull diktsamling fra Notodden. Her står 1.mai-togets faner side om side med rånerbilers senka understell, osteboller og jenter som lukter røyk. VÅRS er en energisk samling om identitet, sosial arv, klassespørsmål og hvordan stedet man kommer fra, både det geografiske og det personlige, former ens blikk på omverdenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...