Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo! Jeg er igang med en liten prosess med kroppen min. Jeg er slank, men har høy fettprosent (altså det er vill gjetning fra min side, har ikke sjekket det, men vil anta at fettprosenten er høyere enn den bør være). Har nå kuttet ut sukker, som har vært 70% av alt det usunne jeg har pleid å spise, og har allerede gått ned tre kg ved å gjøre det. Spiser normalt sunt ellers, går mye i søtpoteter, kylling, brokkoli, fet fisk og salater. Det hender jeg spiser på McDonalds, men det er maks to ganger i måneden.

Skal begynne å trene litt snart, men bare lurer på om det er noe som er bedre enn andre ting for å få ned fettprosenten litt? Gjerne noe som kan gjøres ganske casual, som lett kan passe inn i rutinene jeg allerede har.

Anonymkode: a899d...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om du har mulighet og motivasjon så er vel en kombinasjon av styrketrening hvor du trener hele kroppen med baseøvelser og tilleggsøvelser samt noe kardio optimalt. Styrketrening gir deg muskler som vil gjøre at du ser bra ut og er sterk. Kardio i form av intervall er vel best når det kommer til forbrenning av kalorier.

Styrketrening og diett er det beste du kan gjøre etter min mening, litt kardio i tilegg er optimalt. I hvertfall om hvordan du ser ut er viktig. Jaja, styrketrening er jo viktig mtp funksjon og skadefri kropp, så er vel viktig uansett hvordan mål man har.

Endret av debattanten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...