Gå til innhold

Hjelp! Jeg har flyttet til Trondheim alene


wretchedhege

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 24 år som har flyttet til Trondheim alene for å studere master ved NTNU.

Jeg kom hit for to dager siden og har hittil kun vært en liten tur i sentrum og vært med på immatikuleringen som har foregått. Det er visst ikke før neste uke at det blir en del opplegg for meg, mtp fadderopplegg. Det er kanskje fordi jeg går master?

 

Uansett; jeg vil bli litt kjent i Trondheim! Har du noen gode forslag på hvordan jeg kan bli kjent? Hva bør jeg se? Jeg har en uke nå på å utforske og gjøre det jeg vil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldiggris. Å være student i Trondheim er bare helt konge ... eller dronning om du vil. Du bør poste dine brev på Kalvskinnet postkontor, rusle litt på Bakklandet, klatre opp i tårnet på Nidarosdomen og se strake veien til Munkholmen, dra med båt dit ut for å bade og oppleve kuppelens ekko, Ta sykkelheisen opp til festningen, besøke Egon i Tyholttårnet, stikke innom kunstindustrimuseet og kjøpe fersk lange i Ravnkloa til kveldens seviche. En kveldskonsert i Vår Frues kirke (Notre Dam på fransk) og oppleve sydende folkeliv i Nordre (gate). Ta en buss fra Løütenhaven til City Syd , se på skianleggene i Gråkallen og gå en tur i bymarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Nietsoj said:

Heldiggris. Å være student i Trondheim er bare helt konge ... eller dronning om du vil. Du bør poste dine brev på Kalvskinnet postkontor, rusle litt på Bakklandet, klatre opp i tårnet på Nidarosdomen og se strake veien til Munkholmen, dra med båt dit ut for å bade og oppleve kuppelens ekko, Ta sykkelheisen opp til festningen, besøke Egon i Tyholttårnet, stikke innom kunstindustrimuseet og kjøpe fersk lange i Ravnkloa til kveldens seviche. En kveldskonsert i Vår Frues kirke (Notre Dam på fransk) og oppleve sydende folkeliv i Nordre (gate). Ta en buss fra Løütenhaven til City Syd , se på skianleggene i Gråkallen og gå en tur i bymarka.

Kalvskinnet postkontor? Det er da ikke noe postkontor på Kalvskinnet annet enn en sliten Extra på Leutenhaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, opprørsk skrev:

Kalvskinnet postkontor? Det er da ikke noe postkontor på Kalvskinnet annet enn en sliten Extra på Leutenhaven?

Det har du rett i. Det er jo lagt ned for mange år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg sko, kle deg etter været, ta beina fatt og gå ut og opplev Trondheim! Du blir kjent med folk i fadderuka, eller om du tar opp en hobby som involverer andre mennesker. 

Kan absolutt anbefale en tur på Bakklandet! Utrolig koselig del av byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Nietsoj said:

Det har du rett i. Det er jo lagt ned for mange år siden

Tenker du på det gamle hovedpostkontoret som ligger i sentrum og ikke på Kalvskinnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 16.8.2018 den 0.30, Nietsoj skrev:

Heldiggris. Å være student i Trondheim er bare helt konge ... eller dronning om du vil. Du bør poste dine brev på Kalvskinnet postkontor, rusle litt på Bakklandet, klatre opp i tårnet på Nidarosdomen og se strake veien til Munkholmen, dra med båt dit ut for å bade og oppleve kuppelens ekko, Ta sykkelheisen opp til festningen, besøke Egon i Tyholttårnet, stikke innom kunstindustrimuseet og kjøpe fersk lange i Ravnkloa til kveldens seviche. En kveldskonsert i Vår Frues kirke (Notre Dam på fransk) og oppleve sydende folkeliv i Nordre (gate). Ta en buss fra Løütenhaven til City Syd , se på skianleggene i Gråkallen og gå en tur i bymarka.

 

Det går jo heller ikke så mange busser fra Leuthenhaven nå for tiden, men de andre tingene kan man fremdeles gjøre. Men pass på når du går til Tyholttårnet. Står det kø nede, er det i grunnen greit å bare gå forbi og vente til en annen dag. Prøv heller Tregården restaurant. Ikke samme utsikt, men biffen f.eks. koster det samme og er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sofie777 said:

Det går jo heller ikke så mange busser fra Leuthenhaven nå for tiden, men de andre tingene kan man fremdeles gjøre. Men pass på når du går til Tyholttårnet. Står det kø nede, er det i grunnen greit å bare gå forbi og vente til en annen dag. Prøv heller Tregården restaurant. Ikke samme utsikt, men biffen f.eks. koster det samme og er mye bedre. 

Det er vel ikke såå lenge siden Egon Tårnet fikk terningkast 1 av Adressa også? :P Egon er en latterlig dårlig restaurant, men det er fint i Tyholttårnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, opprørsk skrev:

Det er vel ikke såå lenge siden Egon Tårnet fikk terningkast 1 av Adressa også?  Egon er en latterlig dårlig restaurant, men det er fint i Tyholttårnet.:P

Nå bor jeg forsåvidt ikke der lenger, så det har jeg ikke lest. Men jeg er totalt enig. Man spiser kun i Tyholttårnet for utsikten siden det er spiseplikt (men om man går på en rolig dag i nederste etasje, kan man sikkert gå rundt et par ganger uten at man blir tatt for det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...