Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst på noe nytt til veggene, og trenger inspirasjon :) Har også lyst til å kjøpe noe "varig" (dvs ikke en tilfeldig plakat". Jeg har litt kunst fra før, men har blitt litt fanget i samme stil - abstrakt og gjerne geometrisk. Kunne tenkt meg å se hva andre liker og kunne tenkt seg! 

Helst grafikk (ikke maleri, vi har ikke veggene til å vise det frem skikkelig), prisnivå under 10 000. Det jeg vet jeg ikke liker, uavhengig av hvor populært det er, er skrift/visdomsord, engler og hjerter (Bjørg Thorhallsdottir er et godt eksempel på slik jeg ikke kunne tenkt meg på min vegg).

Tips til kunstnere eller nettsider? :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du kjenner fineart.no. Jeg har kjøpt noen trykk der på auksjon, det hender de har interessante kunstnere til grei pris. 

Selv liker jeg Per Fronth, og har kjøpt noe av Henrietta Kozica (usikker på stavemåte), men det er jo veldig avhengig av personlig smak så ikke lett å anbefale noe helt uten videre. 

Drømmer om et trykk fra eksempelvis Joel Rea og Henrik Uldal, men har ikke hatt anledning til å kjøpe enda. 

Ellers er jo Trudy Wiegand ok synes jeg. 

I det hele tatt - det finnes mye fint men hva man synes er fint er hundre prosent avhengig av personlig smak 😉

Anonymkode: 73126...e5a

Skrevet

Henrik A. Uldalen heter han forresten, ikke Uldal.

Anonymkode: 73126...e5a

Skrevet

Fineart kjenner jeg ja, har også kjøpt litt på auksjon der (men begynner å bli litt lei av å bla gjennom de samme verkene fra den samme kunstneren uke etter uke ;) )

Spennende kunstnere som jeg ikke har sett så mye på før, og veldig annerledes enn det jeg vanligvis går etter! Fint er definitivt avhengig av personlig smak ;) Men det er jo det som er gøy med å spørre om innspill, man får sett mye man ikke nødvendigvis ville tenkt på selv!

• Liker 1
Skrevet

Geometric_yellow_and_Grey_giraffe_Print_

abstract-geometric-art-cape-town-south-a

il_570xN.1137404218_r86l.jpg?version=1

wood+geometric+art-+labeled.jpg

geometric-canvas-art-print.jpg

abstract-painting-who-figures-large.jpg

High-quality-simple-geometric-art-deco-p

Arthur-Dorval-Sans-Titre.jpg

3d-geometric-shape-art-background-vector

geometric-abstract-art-lesson-preview-ho

Anonymkode: 6574c...ea5

Skrevet

Vi har et par litografier av Willibald Storn, begge i store størrelser (rundt 120x 80-90 cm) og jeg elsker at de er så fargerike og spesielle- noe som passer veldig godt til vår ellers ganske rolige, diskrete og nøytrale stil. Synes det gir en fin kontrast med kunst som er et skikkelig blikkfang.

Anonymkode: 32704...7e0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har et par litografier av Willibald Storn, begge i store størrelser (rundt 120x 80-90 cm) og jeg elsker at de er så fargerike og spesielle- noe som passer veldig godt til vår ellers ganske rolige, diskrete og nøytrale stil. Synes det gir en fin kontrast med kunst som er et skikkelig blikkfang.

Anonymkode: 32704...7e0

Takk for tips! Her er det litt motsatt, rolig kunst fordi resten av interiøret er ganske fargesterkt 🤣 Men det er jo egentlig ingen hindring, må bare planlegge litt bedre ;)

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

*tatt bort bilder

Takk for tips! Likte giraffen! Likte også en del av de fargesterke bildene, har du navn på kunstneren?

Skrevet
2 timer siden, Mhmjadda skrev:

Takk for tips! Likte giraffen! Likte også en del av de fargesterke bildene, har du navn på kunstneren?

Dessverre. Men om du bruker google bildesøk https://www.google.no/imghp?hl=no, klikker på kamerasymbolet og deretter limer inn bildeadressen, så får du treff på bildet og  kan finne ut mer.

Skrevet
2 timer siden, Mhmjadda skrev:

Jeg fant alle de bildene når  jeg søkte på geometric art  på google og deretter valgte jeg bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...