AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Hei, Mini fyller ett år den 31. juli 2019, men jeg vil gjerne være hjemme med henne frem til desember og dermed utsette oppstart i barnehage til januar 2020. Så vidt jeg skjønner må jeg da søke gjennom det supplerende opptaket? Er det noen som har erfaring med dette? Vil det være vanskelig for meg å få plass fra januar 2020 eller ordner det som regel seg? Vi bor i Oslo og jeg forstår det slik at det er et krav om at plassen tas i bruk. Det å betale for de aktuelle månedene jeg er hjemme med henne, vil dermed ikke sikre oss plassen og er da ikke et alternativ. Hilsen førstegangsmamma (som liker å planlegge en god stund frem i tid) ;) Anonymkode: 6e222...8b9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Det er vanskelig i Oslo å få oppstart utenom hovedopptaket, bare så du er klar over det. Bor i Oslo selv, fikk ikke plass til min første som var født «feil tid på året» før han var 21 mnd og det var hovedopptak. I min barselgruppe måtte de fleste ta til takke med familiebarnehage som kan ha ledig, men det ønsket jeg ikke (barnet må da bytte barnehage v 3 år og det er ikke en «ordentlig» barnehage). Har også en liten en som blir 1 år i juli neste år, og selv om jeg gjerne skulle ha utsatt oppstart kommer vi til å søke i hovedopptaket (august) og eventuelt høre om vi kan utsette oppstartsdato lengst mulig. Plassen må som regel tas i bruk i løpet av få uker. Så får hun heller ha korte dager i starten og lang innkjøring takker dere nei til plass i hovedopptaket eller bare søker supplerende, risikerer dere nemlig å stå uten barnehageplass til året etter. Det bør man i alle fall planlegge for i forhold til økonomi. Anonymkode: 7d495...6b6 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #3 Skrevet 12. september 2018 Takk for svar! Hvis jeg tar ulønnet permisjon i ett år, vil jeg da ha rett til barnehageplass i august 2020, når mini har fylt to år? Anonymkode: 6e222...8b9
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #4 Skrevet 12. september 2018 Huff, syns barnehagene i dette landet burde hatt to hovedopptak i året - både Januar/Februar og August... Anonymkode: 73668...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2018 #5 Skrevet 12. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, syns barnehagene i dette landet burde hatt to hovedopptak i året - både Januar/Februar og August... Anonymkode: 73668...ab3 Plassene fylles jo opp i august. Det er ikke flere plasser igjen til å ha flere "hovedopptak". Anonymkode: 05ef3...fe7
solmåneogstjerner Skrevet 12. september 2018 #6 Skrevet 12. september 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Hvis jeg tar ulønnet permisjon i ett år, vil jeg da ha rett til barnehageplass i august 2020, når mini har fylt to år? Anonymkode: 6e222...8b9 Ja da har du krav på plass i hovedopptaket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå