Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, for 2 år siden fikk jeg en match med en mann (32år). Vi skrev og utvekslet snap og facebook ol. God tone, men også litt annerledes enn jeg har opplevd tidligere. Han er ganske kort og konsis av seg, det synes jeg bare er fint - men når jeg sier kort og konsis mener jeg det.

Vel, tiden gikk - jeg datet andre, sikkert han også. Vi har aldri hatt noen form for jevn kontakt annet enn helt i starten. Han kan sende en snap her og nå, jeg til han - men sjeldent. Han er meget humoristisk og man ser det påvirker hverdagen hans stort mtp stories ol.

Vel, i februar gjorde vi endelig en avtale om å møtes. Da det var bikkjekaldt og mindre trivelig ute, ble vi enige om å møtes på mitt hjemsted. Jeg har ikke for vane å møte folk hjemme hos meg eller hos dem, men i dette tilfellet så vet jeg nok til at jeg følte meg komf med det. Vi avtalte å møtes en søndag. Lørdagen kommer og jeg hadde ikke hørt noe fra han vedrørende det å sees, så jeg fyrte av en tekstmelding og sa:

"Hey you - er vi still "on" for i morgen? :)" Gikk ikke så lang tid før han svarte: "Jeg har et anbud jeg må få ferdig bare, jeg kan si ifra når jeg nærmer meg ferdig". Lørdagen gikk, hørte ikke noe mer. Søndagen kom, rundt kl 18/19 fikk jeg en melding: "Sånn da var jeg ferdig med anbudet, du er velkommen til meg på popkorn og film!" Jeg ventet vel rundt 20 min før jeg svarte: "Du - jeg la andre planer jeg siden jeg ikke hørte fra deg." Han: "Aha - en annen gang then!" Den svarte jeg ikke på.

Greia er: Vi hadde en avtale om å møtes hos meg (vi bor en time unna hverandre), og når selve dagen nærmer seg hører man nada, så jeg sendte en melding. Og får det svaret jeg fikk, da følte jeg ikke han brydde seg så alt for mye. Normalt ville kanskje vært å ordlegge seg litt annerledes, men fine. Det som virkelig irriterte meg var vel at han dagen etter bare sender en melding og sier "Du er velkommen til meg på popkorn og film" kl 18/19!?

Jeg personlig synes dette er uholdbart, så har bare ristet det av meg.

Tiden gikk fra februar til våren. Han prøvde flere ganger å få til et møte:

"Vi må sees snart da, har du lyst å ta en kaffe?"

"Lyst å møte meg og bade i finværet? :D"

osv osv. Han har spurt FLERE ganger, men det har rett og slett bare ikke passet.

Jeg skulle da på ferie så det passet ikke, men sa at jeg er tikbake i jobb igjen fra 6 august og har tid da, og at jeg skal si ifra når jeg er ledig. Da sa han okay:)

Så ble den ene turen jeg skulle på avlyst grunnet sykdom fra en av de medreisende. Jeg var altså hjemme to uker tidligere enn antatt og dro ut med venninner. Det ble lagt ut noen snap av det osv. Han sendte da melding og sa: "Du sa jo du skulle si ifra når du var tilbake?"

Jeg: Åh, ja sorry det ble avlyst bla bla, men jeg lover å møtes fra 6 august en gang når jeg er tilbake i hverdagen.

Så kom altså 6 august da, jeg var tilbake i jobb og han også. Han sendte melding og spurte: Så - når har du tid da frøken? Jeg svarte: Hva med onsdag neste uke? Han: WOPPIE! Husk å sett over kaffen da :D

DET som så skjedde var at jeg ble nødt til å steppe inn for broren min og passe sønnen hans. Jeg forklarte han greia og spurte om vi kunne endre på datoen. Han svarte: "Pass på nevøen din du frøken, det er fortsatt mye igjen av 2018 ;)" Jeg svarte bare: "Neste uke, hvilken dag passer?" Han: Torsdag. Jeg: "Cool cool det funker:)".

Han svarte aldri noe mer utover det, det jeg nå sterkt mistenker er at HAN føler jeg ikke er seriøs, når sannheten er at jeg virkelig ER det, men da han dro dette stuntet på meg i februar så ble jeg skeptisk. I tillegg så har jeg liksom ikke lyst å være hun som NOK en gang er den som må spørre: "Skal vi fremdeles sees i morgen?".

Vet ikke, bare synes det er vanskelig og føler ofte at de som er objektive ser dette bedre enn meg som står midt oppi det. Det er ingen krise her at all, jeg blir ikke sjokkert om han ikke lar høre fra seg, jeg blir ialfall ikke lei meg da jeg jo aldri har fysisk møtt mennesket før.

Derimot, synes jeg det er synd om morgendagen kommer og man ikke hører noe før sent, eller evt aldri hører noe. Jeg kan jo da finne på andre ting i stede. Man vil jo gjerne være forberedt før en 1 date. Se bra ut, ordne seg ol.

Hva synes dere? Skal jeg vente å se hva han sier? Eller bare kjøre på og sende en melding og spørre om morgendagens avtale fremdeles vedstår?

Anonymkode: 7e0df...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at det som er annerledes med han her er at vi har 0 kontakt omtrent, derfor det hele er så merkelig. Jeg leser det som at slik er han bare. Har nemlig stilt spørsmål ved det helt i starten, at han svarte så kort og konsis og ga da utrykk for at det jo ikke går an å bli kjent med han på denne måten. Da responderte han med: "Du må bare møte meg i person, det er annerledes, jeg er bare ikke så ivrig med skriving"

Skrevet

Send konkret melding om sted/ tid (ikke hjemme hos!) nå, og svarer han ikke positivt, eller med gyldig fraværsgrunn (på linje med jobb, barnepass, uventede forpliktelser), så legger du ballen død, for han her høres det ut som venter på noen bedre, eller ikke er så seriøs. Dere høres begge litt ubestemte ut.

Anonymkode: 96d7b...701

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar!

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg kan virke ubestemt, men det er jeg altså ikke. Da vi gjorde avtale første gang holdt jeg meg til den. Ved andre avtale, altså forrige uke, sa jeg i fra 5 dager før om endring og samtidig foreslo ny tid. Var helt tydelig på at jeg var lei for det og gjerne ville finne en ny tid som passet han.

Kan jeg skrive: "Møtes kl 18 i morgen der og der?" Så enkelt?

Skrevet

Jeg sendte melding jeg, skrev: Hei hei, "<STED> i morgen kl 18? :D"

Så får jeg se hva han svarer!

• Liker 8
Skrevet

Ja! Akkurat det skal du skrive. Etter så mye frem og tilbake må en av dere ta grep. Hvem vet, kanskje er han drømmeprinsen, eller så kjedelig/ ubestemt/ useriøs som han fremstår. Det vet du bare ved å ha møttes i levende live en del ganger. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for bekreftelsen:)

Kjedelig vet jeg han ikke er mtp snap/stories og ting han legger ut osv. Det betyr jo allikevel ikke at han er morsom å date osv.

Spent på svaret nå! Avlyser han nå, uten en ekstremt legitim årsak - sees vi aldri!

*SPENT*

• Liker 2
Skrevet

Hold oss oppdatert da :) og tvitvi!

Skrevet

Nyeste: Han er pålogget og aktiv på messenger, men åpner ikke min melding.

Trenger ikke bety noe, men kan også vise at han ikke er så seriøs! Time will show!

To be continued.... :p

• Liker 3
Skrevet

Det blir første gang dere møttes? Spennende greier!

Anonymkode: 75b1f...cd9

Skrevet

Blir spennende å høre om dere endelig fikk møttes  😂

Skrevet

Haha ja DERSOM vi møtes! Det som er så merkelig ved hele greia.

Derfor har jeg nå bestemt meg for at om han nå ikke holder seg til avtalen vi har i morgen, så er det ikke noen vits å sette noen ny tid mer heller.

Finnes så klart tidvis årsaker til å måtte utsette, men det får jo være måte på også da.

Spæææænande!

Lover å holde dere oppdatert! :)

• Liker 2
Skrevet

He's just not that into you!

Dere ble kjent for 2 år siden , hadde jevn kontakt da, men i etterkant lite utover noe tilfeldig og upersonlig snapping.
1,5 år tok det han å prøve å avtale å møtes, han dukket opp tilfeldig som om han fortsatt hadde rettighet på deg etter så lang tid.
Han holder ikke avtalen dere lagde og lar deg henge i lufta på vent og kommer med noe så frekt og useriøst tilbake om at du kan komme på film og popcorn hos han kvelden etter. Film & popcorn = SEX. Man blir ikke kjent av å se film, han er ikke interessert i å bli kjent med deg når han inviterer til første date som det, og han er ikke interessert i deg på noe dypere måte når det tok han 1,5 år å faktisk avtale noe, og når den avtalen ikke ble noe av har det tatt han enda et halvt år å prøve å avtale noe igjen. Han har brukt deg som en backup og matchet med deg fordi han så på deg som en pulekandidat og potensiell flørt. Hadde han sett noe potensiell kjæreste i deg hadde dere møttes for lenge siden! Det har neppe noe med deg personlig å gjøre men at han rett og slett er for umoden følelsesmessig selv og ikke klar for og interessert i kjæreste med det ansvaret og forpliktelsene og kravene det stiller til han.

Selvom han nå maser om å ta en kaffe osv så er det bare fordi du avviste film og popcorn forslaget hans og han vil "vinne" overtaket igjen , for akuratt nå er det du som har det. Det er et spill for å booste sitt eget ego og ikke fordi han faktisk er ordentlig interessert i deg.

Tror ikke du skal være redd for at han tror du ikke vil noe seriøst her, for det er ganske åpenbart at det er han som ikke vil noe seriøst. Ja han vil sikkert møtes, men vil ikke møtes NOK til å ha fått det til før. Ja han syns sikkert du er interessant, men ikke NOK til å ikke date andre gjennom de 2 åra det har tatt før dere har klart å møtes. Ja han vil sikkert sette pris på både sex og selskap og "søndagskjæreste" men tvilsomt noe mer seriøst enn det. Kjenner igjen sånne menn på lang avstand og måten han kommuniserer på bare lyser useriøs og oppmerksomhetsjakt ikke noe mer.

Anonymkode: b7874...dee

• Liker 9
Skrevet

Takk! Den trengte jeg! Og jeg er enig, og kan love deg at dersom vi sees i morgen blir det ikke noe popkorn og film, og iallfall ikke noe sex!

Jeg tror ikke et sek inni meg at vi faktisk sees i morgen! Han er som sagt pålogget, men åpner ikke min melding;)

Lurer ikke en luring vettu! :p

• Liker 4
Skrevet

Har du enda ikke fått svar?

Anonymkode: 6b5fc...336

Skrevet

Det var fæl overskrift, jeg trodde du hadde blitt voldtatt og lurte om du skulle melde det...

Anonymkode: 57d24...8ff

• Liker 10
Skrevet

Huff beklager om overskriften var skremmende, det var absolutt ikke min intensjon!

Han har enda ikke svart, hverken åpnet eller svart - han har vært pålogget på messenger og liket bilder på insta!

Da er vi over på nest spørsmål 😛

Dersom han plutselig svarer nå, hva gjør jeg? Kommer litt an på hva han faktisk skriver da, men for å være helt ærlig så er jeg ikke veldig interessert i å treffe en som oppfører seg sånn.

Javisst kan man finne tusen unnskyldninger for fyren, eller evt bare innse at han er en useriøs dritt!

Han har vært jevnlig pålogget i hele dag, han fikk min melding kl 10:37. Han har tid til å like bilder på instagram, men svarer ikke en dame han «liksom» skal på date med i morgen.

Nah - not my kind of guy!

• Liker 3
Skrevet

Merker jeg blir frustrert bare jeg leser dette. Hva faen. Hvorfor mase om å møtes for så å være så useriøs når du først kan?

Sorry, Ts, vet det terskelen for en «dump» kommentar er veldig lav på KG, men sånne menn har jeg ikke sansen for. Så useriøst! 

Jeg tror faktisk jeg hadde purret på meldingen bare ut av ren irritasjon. Og hadde ikke han svart på den med god unnskyldning om hvoror han svarer så sabla sent så tror jeg ikke jeg hadde orket fyren. Hvis du er ute etter et potensielt forhold, hvordan skal forholdet bli når han er så respektløs mot mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Ja du har så rett!

Føler ikke for å sende han en ny melding for å være ærlig. Handler ikke om stolthet at all, men mer fordi jeg faktisk ikke bryr meg.

Det jeg derimot trenger hjelp til er hva jeg svarer om han kommer med svar som:

1)Hei du, det har dukket opp noe så må dessverre utsette den kaffen. (Da svarer jeg ikke og sletter han)

2)Supert, 18 it is! (Hvorfor venter han da SÅ lenge med å svare dersom han kan møte meg? Skeptisk...og hva gjør man da liksom?)

3)Aldri svarer (det er det beste egentlig, for da sletter jeg han bare uten å blunke)

Skrevet

En ting til:

DET IRRITERER meg at jeg nå har holdt av en dag NOK en gang til noe som ikke skjer! Aaaarghh vræææææl!

Sånn, dere måtte bare ut😁😇

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...