Gå til innhold

Beboere som parkerer på gjesteplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nyinnflyttet i et nyetablert borettslag. Hver boenhet (20 stk) har en garasjeplass/carport og vi har 10 gjesteplasser. Det er sjeldent ledige plasser på kveldstid på grunn av at beboere parkerer der. Flere husstander har to biler. Det er ikke satt opp noe skilt foreløpig, men plassene er omtalt som gjesteparkering i salgsoppgave. Hvordan kan man gå frem for å regulere dette? Jeg forstår at beboere må ha et sted å parkere. Men det er strengt tatt ikke mitt problem som kun har en bil, og vil ha plass til gjestene mine. Det er meldt til styret, men mistenker at styremedlemmene selv har to biler, ettersom det ikke er blitt tatt tak i.

Anonymkode: 28734...d2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Styremedlemmene bør ikke misbruke sin posisjon. Alle borettslag skal ha minst et fellesmøte (årsmøte) hvert år, tror jeg (rett meg hvis jeg tar feil). Under møtet kan du sørge for at saken blir tatt opp - eller eventuell bli valgt inn selv.

Skrevet

Vet ikke hvordan reglene er der du bor, men hos oss har vi beboere lov å parkere på gjesteplass.

Anonymkode: 41ea7...fb2

Skrevet

Ts

Jeg syns ikke dette er noe som kan vente til årsmøte, da det er noe som påvirker oss (noen av beboerne) daglig, da gjestene våre ikke har noe sted å parkere. Jeg håper de tar tak i det så snart som mulig.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan reglene er der du bor, men hos oss har vi beboere lov å parkere på gjesteplass.

Blir det plass til gjester da?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg syns ikke dette er noe som kan vente til årsmøte, da det er noe som påvirker oss (noen av beboerne) daglig, da gjestene våre ikke har noe sted å parkere. Jeg håper de tar tak i det så snart som mulig.

Blir det plass til gjester da?

Gjør det, for nesten ingen her har 2 biler og det er aldri noen som har besøk samtidig.

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er nyinnflyttet i et nyetablert borettslag. Hver boenhet (20 stk) har en garasjeplass/carport og vi har 10 gjesteplasser. Det er sjeldent ledige plasser på kveldstid på grunn av at beboere parkerer der. Flere husstander har to biler. Det er ikke satt opp noe skilt foreløpig, men plassene er omtalt som gjesteparkering i salgsoppgave. Hvordan kan man gå frem for å regulere dette? Jeg forstår at beboere må ha et sted å parkere. Men det er strengt tatt ikke mitt problem som kun har en bil, og vil ha plass til gjestene mine. Det er meldt til styret, men mistenker at styremedlemmene selv har to biler, ettersom det ikke er blitt tatt tak i.

Send inn forslag til styret, evt til generalforsamling og be om en regulering og oppdatering av vedtekter. Dette kan borettslaget selv finne ut av. Vil dere sette på leilighetsnr på gjesteparkeringene? Slik at alle har en plass hver og kan bruke den selv eller til gjester. Eller vil dere ha opp skilt om at dette bare er gjesteplass og gå rundt og sjekke om noen beboere også har parkert der?

Jeg ville gått for å gi hver andelseier "navn" på sin plass, så kan man selv bestemme om man vil stå der eller om gjester skal stå der. Tror det blir enklest.

Vær obs på at slike saker ofte kan bli litt "kranglete" på generalforsamling da mange har mange meninger...

Dersom du sender det inn til styret, kan styret i utgangspunktet selv velge hva de vil gjøre med saken uten å inkludere resten av borettslaget.

Endret av Pikeliten
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen problemer er det styret som er satt til å ha ansvar for. Ta bilder på kveldstid som viser problemet over f.eks. en ukes tid, og sendt over saken til styreleder. 

Anonymkode: 1061b...fd7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...