AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Jeg sendte en mail i går med søknad og cv til rektor på en skole jeg har vært praksisstudent hos. Fikk mail i dag: Flott! Vi setter deg opp på listen vår. Nå virker jeg sikkert helt fjern, men hvilken liste? Ringelisten? Skal jeg ikke på intervju? Eller er det liste over søkere som er ment? Anonymkode: 37d1c...616
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg sendte en mail i går med søknad og cv til rektor på en skole jeg har vært praksisstudent hos. Fikk mail i dag: Flott! Vi setter deg opp på listen vår. Nå virker jeg sikkert helt fjern, men hvilken liste? Ringelisten? Skal jeg ikke på intervju? Eller er det liste over søkere som er ment? Anonymkode: 37d1c...616 Hvis du har vært praksisstudent der kjenner de deg jo fra før og trenger ikke prate mer med deg for å vurdere om du egner deg som vikar og du er satt på lista over ringevikar. Anonymkode: b3d4d...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Har ringt som vikar på to skoler, begge gangene har jeg bare trengt å komme på en samtale. Der har de vist meg rundt og gitt info. Ikke vært på intervju. Det er nok vikarlista. De vet hvem du er, så du trenger ikke komme på noe intervju eller omvisning. Anonymkode: fc740...ec4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har vært praksisstudent der kjenner de deg jo fra før og trenger ikke prate mer med deg for å vurdere om du egner deg som vikar og du er satt på lista over ringevikar. Anonymkode: b3d4d...eaa Takk for svar 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ringt som vikar på to skoler, begge gangene har jeg bare trengt å komme på en samtale. Der har de vist meg rundt og gitt info. Ikke vært på intervju. Det er nok vikarlista. De vet hvem du er, så du trenger ikke komme på noe intervju eller omvisning. Anonymkode: fc740...ec4 Takk for svar ble du ringt ofte? Hvordan fungerer dette egentlig? Bør jeg bli ringevikar for flere skoler? Anonymkode: 37d1c...616
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Sørg for å få kontrakt, ikke begynn å jobbe før du har sett vilkårene og kontakten er undertegnet av begge parter. Anonymkode: 6207d...a84
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar Takk for svar ble du ringt ofte? Hvordan fungerer dette egentlig? Bør jeg bli ringevikar for flere skoler? Anonymkode: 37d1c...616 Vel, har bare jobbet som vikar på den ene til nå, nr to skal jeg besøke om noen dager. Jeg regner nå med at de setter meg på lista, for da jeg ringte svarte de omtrent som de gjorde hos deg, pluss at de ville ha meg på besøk en dag først. Men, den forrige vikarjobben jeg hadde fikk jeg også ved å ringe, og hadde en samtale og omvisning hvor jeg skrev under på kontrakt og gav kontonr og sånn. Det er noen år siden nå, så husker ikke akkurat hvor mye jeg jobbet, men mener å huske at det ble noen timer hver uke. Jeg hadde jo også obligatorisk undervisning å gå på, så hadde sikkert fått fler timer om jeg ikke studerte. Er sjeldent sykdom og kurs hos lærerne i starten. Må nok vente noen uker før de trenger vikar. Det holdt å være vikar på en skole når jeg studerte ved siden av. Er du jobbsøker og ferdig med studier kan du jo fint ringe en skole til. Har også jobbet noen år fulltid som lærer på skole, så fikk litt innblikk i vikaropplegget fra den siden og. Si ja ofte, så spør de deg oftere også. Anonymkode: fc740...ec4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Takk for svar ble du ringt ofte? Hvordan fungerer dette egentlig? Bør jeg bli ringevikar for flere skoler? Anonymkode: 37d1c...616 Umulig å si hvor mange skoler du bør være ringevikar for. Det spørs jo hvor mange ringevikarer denne skolen har. Har den mange, blir det jo mindre jobb på deg. Du er jo heller ikke garantert jobb, og du øker jo sjansen for å få jobb om du setter deg opp som ringevikar hos flere skoler. Jeg jobbet i mange år som ringevikar, men gjennom bemanningsbyrå. På den måten fikk jeg enten jobb den ene eller den andre plassen uansett. Opplevde at skoler som var fornøyd med innsatsen, brukte de samme vikarene på nytt og på nytt. Har du vært der i praksis og "vist" ansiktet ditt og hvem du er, syns nok skolen det er tilstrekkelig og du slipper noe videre intervju.. Anonymkode: ebd43...3d8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 Meg som har vært vikar tidligere her. Glemte å si hvordan det fungerer. Du får melding/blir ringt, gjerne så tidlig som kl 7, så ikke sov lenge! Du svarer ja, og møter opp på kontoret litt før. Gjerne ti min/kvarter... Da har du tid til å forberede deg litt. Da får du et vikaropplegg fra den læreren som er borte. Noen ønsker at du skriver en liten rapport etterpå om hvordan timen gikk. En gang i blant kan du få vikartime uten opplegg, (for eksempel fordi læreren er så syk at hun ikke har fått laget et, eller av andre årsaker) da er det bare å være kreativ! Spør om noen vet tema for perioden, så finner du på noe. Det forventes ikke så fryktelig mye av vikarer når de får timer uten opplegg. Anonymkode: fc740...ec4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Takk for svar! Jeg studerer for å bli barneskolelærer, så ferdig utdannet er jeg ikke enda, dessverre. Jeg har fri to dager i uken og kan dermed jobbe disse dagene Får ta tiden til hjelp og vente til de ringer meg. Anonymkode: 37d1c...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå