AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Jeg jobber som regnskapsfører, men har ikke noen form for fleksitid. Kun 30 +-. Jeg har heller ikke nok kunder, så jeg har veldig mange dager i året hvor jeg ikke har noe å gjøre. Veldig demotiverende og kjedelig. Alle på kontoret jobber fra ca 08.00 til 16.00 hele året. Tenker at det må være svært lite lønnsomt i en jobb hvor arbeidsmengden varierer etter sesong. Sjefen blir også lettere irritert når vi ikke har noe å gjøre. Jeg har spurt flere ganger om å få flere kunder, men får ikke det. Han følger med på alt vi gjør, så han få med seg det meste. Lurte litt på hvordan andre har det som jobber med regnskap eller lignende? Anonymkode: 8a621...66a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Gjør småting som har ligget lenge, hvis det er noen. Rydd litt på kontor/plassen i kontorfellesskapet etc. Kanskje det kan være en ide å foreslå noen rutiner for kunder du vet kan være utfordrende i perioder med mye å gjøre? Lavperioder er tiden for å følge opp kunder som du kanskje vet venter med ting til siste liten Utover det, så må man rett og slett bare late som om man gjør noe, dessverre er ikke arbeidslivet så fleksibelt og moderne som mediene skal ha det til, det er mange konservative sjefer som ikke nødvendigvis skjønner at det kan være lavsesong, og som helst ser at arbeidstakerne gjør noe nyttig hele tiden. Ellers er det også viktig å huske på at mange jobber ikke bare handler om det man gjør, men også tilgjengeligheten. Plutselig er det noen av dine kunder som trenger noen regnskapsting som haster, og det at du er der er en trygghet for dine kunder, og er noe av pakken de betaler for. Det kan også være en fordel å ikke ha fleksitid - faktisk. Med fleksitid kommer ofte forventningen om at man stiller opp mer, og gjerne utenfor kontortid. Anonymkode: bb4fa...9bb
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #3 Skrevet 15. august 2018 Takk for svar. Jeg kunne heller gjerne ha vært tilgjengelig for kundene utenom arbeidstiden og hatt mulighet for hjemmekontor enn å sitte på kontoret dag inn og dag ut uten å gjøre særlig, eller gått tidligere. Og heller jobbe mer i perioder. Så bare lurer om det er vanlig praksis å ikke ha fleksitid når det er sesongarbeid? Jeg kunne jo hatt dobbelt så mange kunder vis vi hadde hatt det litt mer fleksibelt. Anonymkode: 8a621...66a
Gjest Aqua Skrevet 15. august 2018 #4 Skrevet 15. august 2018 Vi har fleksitid hele året, kjernetid 9-15. Fungerer bra 😊
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Kanskje litt dumt spørsmål, men må dere da være på jobb fra 9 til 15? Anonymkode: 8a621...66a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje litt dumt spørsmål, men må dere da være på jobb fra 9 til 15? Anonymkode: 8a621...66a Vi har også dette. Og det betyr at du burde være på jobb i den tiden. Dvs du kan begynne 07 og jobbe til 15. Eller begynne 9 og jobbe til 17. Osv. Men at du alltid er på kontoret mellom 9 og 15 Anonymkode: a3fe0...150
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå