AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #1 Skrevet 15. august 2018 Nå er ikke jeg religiøs, men bruker begrepet likevel. Jeg føler at forelskelse er en slags synd. Man får redusert livskvalitet og blir forferdelig sliten i hodet. Åpner man seg, risikerer man å bli brukt til en ting. Det føles som det er en slags automatikk i det. Forelsker du deg, er det et tegn på at vedkommende ikke liker deg tilbake, men at du ser deg blind og vedkommende kan da bruke deg for alt det er verdt. jeg tror ikke de egentlig eksisterer, de menneskene som er sammen og er veldig forelsket og tent på hverandre. Jeg tror det er slik at den ene kanskje er forelsket, mens den andre tar til takke fordi man kan dra nytte av vedkommende. Eller at ingen av dem er glad i hverandre, de har bare funnet ut at de kan skape et liv sammen fordi de ser likt på ting. Nå har ikke jeg vært borti voldelige partnere eller blitt brukt for sex. men jeg føler på en stor skam når jeg er forelsket. Alt er jo bare fantasi fra den forelskede. ,Jeg synes alt er så utrolig kjedelig. Anonymkode: 25a6e...3b4
stan Skrevet 15. august 2018 #2 Skrevet 15. august 2018 Synd betyr jo å bomme på målet. Jeg føler at din definisjon på forelskelse ikke treffer helt. Forelskelse er en følelse. Følelser er ikke synd, men følelser kan få oss til å gjøre ting som ikke er helt bra. Forelskelse er en god følelse, særlig om forelskelsen er gjensidig. Hvis ikke, og den andre utnytter situasjonen, så er det jo den som synder. Som utnytter følelsene til den forelskede. Da kan vi vel tale om synd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå