Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #1 Skrevet 11. mars 2005 Jeg er helt klart en trøstespiser og en overvektig en Har gått ned en del ved å legge om kosten i det siste, men idag har vært en dritt dag :evil: Følt meg helt ubruklig, venneløs, skikkelig DEPPA!! Så hva kan jeg da gjøre for å få det bedre med meg selv?; jo vent - jeg reiser på butikken å kjøper meg sjokolade, potetgull og pizza.. stapper og stapper.. Så nå etter stappingen er jeg fremdeles i mine øyne ubrukelig, venneløs, deppa, men i tillegg fetere enn før! Jeg er skikkelig smart!
Ephemera Skrevet 11. mars 2005 #2 Skrevet 11. mars 2005 Huff... høres ikke noe gøy ut... Jeg har egentlig ikke noe råd å komme med... Jeg er egentlig litt motsatt: De periodene i livet hvor jeg har vært deppa og livet har vært trist, har jeg spist mindre. Mens når jeg har det bra, spiser jeg masse... Hva med å begynne å trene? Komme deg ut og komme i form og prøve å bli kjent med noen på treningssenteret? Jeg vet det er hardt å komme igang (been there...), men kanskje synes du det er kjempegøy? Vil i tilfelle anbefale deg gruppetimer. Klem fra meg
Gjest Madeline Skrevet 11. mars 2005 #3 Skrevet 11. mars 2005 Jeg er helt klart en trøstespiser og en overvektig en Har gått ned en del ved å legge om kosten i det siste, men idag har vært en dritt dag :evil: Følt meg helt ubruklig, venneløs, skikkelig DEPPA!! Så hva kan jeg da gjøre for å få det bedre med meg selv?; jo vent - jeg reiser på butikken å kjøper meg sjokolade, potetgull og pizza.. stapper og stapper.. Så nå etter stappingen er jeg fremdeles i mine øyne ubrukelig, venneløs, deppa, men i tillegg fetere enn før! Jeg er skikkelig smart! Må være vondt å ha det sånn. Kan du ikke prøve å gjøre noe hyggelig når du føler deg deppa? En tur på kino. Unne deg et nytt klesplagg eller kanskje en tur til frisør. Masasje kunne sikkert også gjort underverker. Prøv å snu det negative til noe positivt. Hev hodet og si til deg selv: Jeg er et verdifult menneske.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #4 Skrevet 11. mars 2005 i hear you sister! i kveld har jeg spist chips, en stor plate stratos, lakrisbåter, cola :oops: .. nå er jeg kvalm! jeg har trøstespist av de samme grunnene som deg; de siste dagene har jeg vært skikkelig deppa. Jeg har følt meg ensom, mislykka, og har hatt mest lyst til å bare soove.. nå føler jeg meg i tillegg feit jeg har bestemt meg for å spise opp alt godteriet i kveld, og starte på nytt i morgen. i morra skal jeg gå en tur på 40 min før frokost, spise sunt hele dagen,og trene styrke på ettermiddagen. Gruer meg for i morgen kveld. Jeg orker nemlig ikke være sosial og ta initiativ til noe, så jeg blir vel sittende hjemme, og da kommer kanskje de vonde følelsene tilbake...
Gjest tr.starter Skrevet 11. mars 2005 #5 Skrevet 11. mars 2005 Tenkte de samme tankene jeg og .. Ny start i morgen! Jeg har vært sykemeldt lenge; utbrent/depresjon og begynner å komme tilbake mot "normalen". Men enda noen dager er formen ikke bra; blir fort lei meg og angsten ligger å lurer.. og enig med gjesten over det er ikke da man har intiativ til å oppsøke andre, og blir fort sittene tilbake med ensomhetsfølelse. Det er en forferdelig følelse og det er lett å trøste seg med "fet" mat
Ephemera Skrevet 11. mars 2005 #6 Skrevet 11. mars 2005 Så trist å høre at dere føler dere så ensomme og mislykka.. Kan dere begge dere gjester registrere dere, så kan dere sende hverandre PM og hjelpe og støtte hverandre litt? Hvem vet, kanskje dere ikke bor så langt unna hverandre engang?
Gjest synseren Skrevet 11. mars 2005 #7 Skrevet 11. mars 2005 Riktig det du sier at man blir bare enda mer deppa når man trøstespiser. Tenk om du kunne klart å la være trøstespise da ville du ha et problem mindre iallefall. Positiv effekt blir kanskje at du går ned i vekt da. Kanskje får du større selvtillit og blir mindre deppa etterhvert og da er jo problemet ditt løst. Ønsker deg lykke til. Håper du kommer deg ut av den onde sirkelen :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #8 Skrevet 12. mars 2005 Jeg er skikkelig smart! Du har iallefall morsom humor. Lykke til, dette klarer du.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2005 #9 Skrevet 12. mars 2005 En venninne av meg led av tvangsspising, og hun fikk god nytte av bøkene til den amerikanske forfatteren Geenen Roth. Se på Amazon!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå