AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #61 Del Skrevet 15. august 2018 Og jeg er også litt fasinert over hvor mye man kan diskutere med dette temaet. Det er tydeligvis mye på et enkelt spørsmål Anonymkode: 2eb9e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #62 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Jeg har da vel like rett å være her som deg. og jeg genuint lurer på hvor mange som har skrevet i denne tråden og hvor mange som er aktive nå fohold til klikker inn å tråden. Det er ikke mange. Anonymkode: 2eb9e...f66 Fordi det du skriver om ikke er relevant for trådens tema. Vil du diskutere forholdet mellom aktive og passive brukere på forumet får du opprette en egen tråd som omhandler det. Anonymkode: b23b4...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #63 Del Skrevet 15. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min begynner på videregående nå snart, må jeg kjøpe skrivebøker til henne eller får hun det av skolen slik som på ungdomsskolen? Anonymkode: 414b7...b93 Du får ikke en dritt på vgs. Du må kjøpe alt materiell selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #64 Del Skrevet 15. august 2018 13 timer siden, Perle skrev: Hun burde vel strengt tatt ansvar for dette selv. Absurd at en forelder skal kjøpe kladdebøker og stri med til en VGS elev sitt skolemateriell. Tidene må ha forandret seg... Om eleven ikke har egen inntekt så er det ikke det... alt må jo kjøpes selv. Inkludwrt pc og skolebøker. Blir noen tusenlapper det altså. Ser ikke urimeligheyen av at foreldre hjelper barnå å kjøpe slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #65 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det du skriver om ikke er relevant for trådens tema. Vil du diskutere forholdet mellom aktive og passive brukere på forumet får du opprette en egen tråd som omhandler det. Anonymkode: b23b4...112 Skal jeg gi deg et tips? Rapporter. Vil du at kommentarene mine skal slutte? Ikke siter meg, overse meg, sitere du meg må jeg svare deg og da må jo du selvsagt svare meg igjen, og wooops der har tråden blitt avsportet i flere timer og sider, Men hvis du ønsker å fortsette, er jeg game jeg Anonymkode: 2eb9e...f66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #66 Del Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Om eleven ikke har egen inntekt så er det ikke det... alt må jo kjøpes selv. Inkludwrt pc og skolebøker. Blir noen tusenlapper det altså. Ser ikke urimeligheyen av at foreldre hjelper barnå å kjøpe slikt les tråden. man må ikke kjøpe skolebøkene lengre. Anonymkode: 2eb9e...f66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #67 Del Skrevet 15. august 2018 1 time siden, Outlander skrev: og ja, alle får stipend. Noen får mer i forhold til inntekt på foreldrene. Det må være nytt. Da jeg gikk på vgs var det kun de som ikke bodde hos foreldrene som fikk det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #68 Del Skrevet 15. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: les tråden. man må ikke kjøpe skolebøkene lengre. Anonymkode: 2eb9e...f66 Seriøst? Er det fordi de mest bruker pc? Og ikke bruker særlig med bøker lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #69 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Det må være nytt. Da jeg gikk på vgs var det kun de som ikke bodde hos foreldrene som fikk det Ja, og det har vært en stor diskusjon om dette, hvor noen undersøkte det og det stemte. Men nå er det jo ikke det ts spør om da, men jeg skjønner poenget ditt. Anonymkode: 2eb9e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #70 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Seriøst? Er det fordi de mest bruker pc? Og ikke bruker særlig med bøker lengre? Nei. Regelen ble innført for en del år siden. Skolen låner ut bøkene. Anonymkode: 04ba6...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #71 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Seriøst? Er det fordi de mest bruker pc? Og ikke bruker særlig med bøker lengre? Google is ypur friend,. Anonymkode: 2eb9e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #72 Del Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Det må være nytt. Da jeg gikk på vgs var det kun de som ikke bodde hos foreldrene som fikk det Og ts spør jo ingenting om stipend heller.. Anonymkode: 2eb9e...f66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 15. august 2018 #73 Del Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, Maleficenta said: Du får ikke en dritt på vgs. Du må kjøpe alt materiell selv. Det var det jeg også trodde! Men ab*112 har helt rett! https://www.tv2.no/a/2856919/ https://www.vilbli.no/nb/nb/no/gratis-laremidler-og-utstyr/a/025439 Så ja, dette er nytt for oss som gikk ut for 10+ år siden, og gjelder også da tydeligvis (såvidt jeg finner) kun offentlige skoler! Og det viser jo egentlig at det TS spør om, er ett legitimt spørsmål, da dette med å få utstyr er nytt for mange av oss! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #74 Del Skrevet 15. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som du ser ovenfor er ikke dette alltid tilfelle. Jeg går nå på universitetet og får skolemateriell ved å være med i en forskningsgruppe. De kjøper inn bøker, permer, skrivesaker, linjaler etc. som man fritt kan benytte seg av. Så alt er ikke like svarthvitt som du skal ha det til. Anonymkode: 04ba6...eda Jo det er så svartt hvitt, det er ikke vanlig å få skolemateriell ved hverken vgs eller høyere utd.institusjoner. At du får det via et prosjekt av noe slag gjør det ikke mer vanlig. Anonymkode: 8df03...432 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #75 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, _popcorn_ skrev: Det var det jeg også trodde! Men ab*112 har helt rett! https://www.tv2.no/a/2856919/ https://www.vilbli.no/nb/nb/no/gratis-laremidler-og-utstyr/a/025439 Så ja, dette er nytt for oss som gikk ut for 10+ år siden, og gjelder også da tydeligvis (såvidt jeg finner) kun offentlige skoler! Og det viser jo egentlig at det TS spør om, er ett legitimt spørsmål, da dette med å få utstyr er nytt for mange av oss! Så da er tråden over og ts har fått svar? Anonymkode: 2eb9e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #76 Del Skrevet 15. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Regelen ble innført for en del år siden. Skolen låner ut bøkene. Anonymkode: 04ba6...eda Men så bra da. Jeg husker... ja nå er det en del år siden jeg gikk på vgs, men noen år kom de med ny bok som hadde litt annerledes innhold enn den gamle boka og da var det slik at den gamle boka ikke kunne brukes lengre. Gjerne fordi den manglet en side eller kapittel eller noe, og da måtte man kjøpe ny. Men godt de har slutta med det tullet. Var ganske dyrt med skolebøker, og av den ovennevnte grunnen også vanskelig å få solgt brukt videre av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #77 Del Skrevet 15. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Google is ypur friend,. Anonymkode: 2eb9e...f66 Trengte ikke google. Fikk svaret mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #78 Del Skrevet 15. august 2018 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Trengte ikke google. Fikk svaret mitt Ja, og svaret sto også tidligere i tråden. Anonymkode: 2eb9e...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. august 2018 #79 Del Skrevet 15. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og svaret sto også tidligere i tråden. Anonymkode: 2eb9e...f66 Ja har sett det nå. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 15. august 2018 #80 Del Skrevet 15. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så da er tråden over og ts har fått svar? Anonymkode: 2eb9e...f66 Egentlig ikke. Det som jeg klarer finne av informasjon, sier at lærebøker og pc får man, og at skolen kan pålegge annet individuelt utstyr. Jeg klarer ikke finne noe konkret informasjon på om det gjelder skrivebøker eller ikke, så det kan være forskjell fra de ulike skolene. Men vi har fått avklart angående lærebøker iallefall Kanskje noen som går på VGS akkurat nå, eller har barn som går, kunne svart litt mer spesifikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå