Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at enkelte butikker har begynt å selge datakrem?! Gir pc'n også skade på huden? 

Anonymkode: 0ab68...57c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste for noen år siden (5-6 år siden) at det spekulertes i om ikke datalys kunne føre til tidlig aldring ja. "Samme" som UV lys.
Dette blå-lyset fra skjermer.  Jeg bruker rødt skjermfilter på pc på jobb og hjemme, mest pga synet men har også hatt i bakhodet at det kanskje hjelper generelt mot skjermstrålingen (på huden om det skulle være tilfelle den ble påvirket)
Forundrer meg ikke om det har kommet datakrem , men vet ikke om forskning viste seg at spekulasjonen stemte eller ikke. Det er jo veldig typisk skjønnhetsbransjen å lage masse produkter for å tjene penger ved å spille på folks frykt og ikke nødvendigvis fakta.

Skal se om jeg ikke får tatt meg tid til å google å se om jeg finner noe ny forskning på dette her med skjermlysets virkning på huden.

Anonymkode: 0b59b...57b

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en slags stråling, så helt supert hvis det nå finnes på markedet. Jeg merker utrolig stor forskjell på huden min hvis jeg over lengre periode jobber ekstremt mye (sitter da foran data hele tiden). En periode var det flere mnd med 12-14 timers dager, fikk utbrudd (acne), huden ble sensitiv og gusten. 

Anonymkode: 621e6...2bc

Skrevet
På 15.8.2018 den 0.19, AnonymBruker skrev:

Har sett at enkelte butikker har begynt å selge datakrem?! Gir pc'n også skade på huden? 

Anonymkode: 0ab68...57c

Nei, den/dataen gir muligheter for oppfinsomme produsenter av kremer til å tjene litt ekstra på godtroende og ukritiske menneskers uvitenhet, manglende selvtillit og løstsittende penger. Bit på, løp og kjøp og alle må ha, særlig brukere av kvinneguiden. 

Anonymkode: 3e45e...085

Skrevet

Trenger ikke noe sånt tull. Det eneste som hjelper mot er SOLKREM med zink oxide eller titanium dioxide som du skal ta på ansiktet hver morgen før du ser på mobil eller data. 

Anonymkode: c57cf...e04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...