AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #21 Skrevet 15. august 2018 3 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jeg også er ganske velstående. Er veldig lett for oss å fortelle andre hvordan de skal leve. Vi slipper å tenke på økonomi i hverdagen, sover godt og vet vi alltid har penger på bok. Har selv levd som fattig i noen år, og det er milevis forskjell på å leve som fattig og det å virkelig være fattig og blakk. Ting på biblioteket er like gratis om man er fattig eller rik det er vel det Fiola mente? Anonymkode: 9eaed...00a
Rosatoast Skrevet 15. august 2018 #22 Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bor du for dyrt. Og ufør er ikke en fest. Heldigvis. Syke skal da ikke ha mer i mnd enn de som jobber fullt. De som står opp 6 hver morgen for å jobbe sine 8 timer. Selvsagt skal de ha god lønn å leve av. Er lei sutringen av uføre. Virker som mange av dere er for friske. Kjenner til de som reiser både hit dit, fester, går på toppturer og trener mye. Syk i viljen sier vi da. Late folk som lever pensjonistlivet i en alder av 45 år. Å trø hjemme i 35 år av livet er IKKE bra!! Anonymkode: 9490c...570 Jøss, for en kommentar og FOR noen holdninger? Du som mange andre tror jo virkelig at hvem som helst kan bli ufør, men slik er det altså ikke. Det å bli ufør er en lang prosess som blir tatt opp over lengre tid med både stat, lege, fylkeslege og evt psyk. Selv om noen er syke i kroppen eller syke i hodet, så betyr ikke det at de fortjener å leve som ei fattiglus på sofaen resten av livet. Hvis det er din sanne mening, så er jeg 100% sikker på at du, kommer til å oppleve ting senere i livet, som kommer til å få deg til å innse, at du har tenkt feil. Hva er det som får deg til å tro at du er så spesiell? Hilsen ei som ikke er ufør, men har blitt oppdratt til å se på mennesker som likeverdige.
Gjest Dævendøtte Skrevet 15. august 2018 #23 Skrevet 15. august 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ting på biblioteket er like gratis om man er fattig eller rik det er vel det Fiola mente? Anonymkode: 9eaed...00a Vel, ikke visste jeg at du svarte på et svar som kom etter ditt innlegg, rett etter trådstart. Sånt er ikke enkelt å få med seg. Jeg svarte på det du skrev, ikke på svaret ditt til Fiola. Jepp, mye gratis som er bra, uansett hvor mye penger man har. Men var altså ikke det jeg svarte på, jeg svarte på at det er enkelt å leve som fattig når man har penger på bok.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #24 Skrevet 15. august 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Da bor du for dyrt. Og ufør er ikke en fest. Heldigvis. Syke skal da ikke ha mer i mnd enn de som jobber fullt. De som står opp 6 hver morgen for å jobbe sine 8 timer. Selvsagt skal de ha god lønn å leve av. Er lei sutringen av uføre. Virker som mange av dere er for friske. Kjenner til de som reiser både hit dit, fester, går på toppturer og trener mye. Syk i viljen sier vi da. Late folk som lever pensjonistlivet i en alder av 45 år. Å trø hjemme i 35 år av livet er IKKE bra!! Anonymkode: 9490c...570 Jeg er en av dem du anser som «for friske» i ditt innlegg. Jeg reiser mye på ferie, jeg har vært på Prekestolen samt Kjerag i år og lever pensjonistlivet i en alder av 45 år. Det du ikke kjenner til er at bare i år har jeg vært innlagt 54 døgn pga min sykdom, mistet mye vekt pga sykdom, nye medisiner med bivirkninger jeg ikke unner min verste fiende. Det du lister opp er ting vi kan gjøre når vi har gode dager, når medisiner fungerer og kroppen samarbeider. Du er en idiot og jeg håper inderlig at du eller en av dine nærmeste blir syk, havner som ufør etter en lang kamp mot NAV. Kanskje du da forandrer mening, men frem til da er det best at du holder kjeft og nyter ditt angivelige perfekte liv i stillhet. Anonymkode: 01f53...c99 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #25 Skrevet 15. august 2018 Har du undersøkt om det finnes noe aktivitetstilbud der du bor, sånn i regi av kommunen/bydelen? Det er vel gjerne inn under psykisk helse, sånn avdelingsmessig, men pleier å være åpent for alle som trenger noe å fylle i dagene med, og ikke fungerer optimalt ❤️ Her i byen er det et veldig koselig hus, hvor senteret driver en kafe som er åpen for alle i første etasje, og i andre etasje har brukerne for seg selv - med kjøkkenkrok, rom til ulike aktiviteter, enten stikk innom basis eller noen kurs også. Noen å snakke med - eller noen å bare sitte stille med Å være kronisk blakk er noe dritt 😕 å fjerne seg fra der hvor kjøpefesten skjer, er nok det beste for psyken ❤️ Anonymkode: 81661...3a4
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #26 Skrevet 15. august 2018 Det er faktisk noe som heter å bo for dyrt, og man må ikke bo i Oslo for å bo ved en matbutikk. Andre uføre klarer seg ganske fint, men så betaler de heller ikke 10 000+ for å bo. Anonymkode: c8420...c94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå