AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Del Skrevet 14. august 2018 Hvordan løser dere det når én snorker så fælt at det går utover den andres nattesøvn? Mannen snorker veldig høyt, og jeg våkner lett av lyder. Når jeg har våknet klarer jeg ikke sovne igjen når han snorker. Han har vært hos lege og fått beskjed om at det eneste de finner som grunn er at han er overvektig. Han var mange kg lettere en periode for noen år siden, og da snorket han nesten ikke og han sov mye bedre. Likevel er han null motivert og interessert i å gå ned i vekt. Vi har to små barn, og det er jeg som våkner av, og står opp til dem, når det er noe om natta (han våkner aldri av dem),så det er ikke aktuelt at jeg skal bruke ørepropper el.l. Men hva kan man gjøre? 😕 vi kan ikke sove på hvert vårt rom resten av livet heller.... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Del Skrevet 14. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvordan løser dere det når én snorker så fælt at det går utover den andres nattesøvn? Mannen snorker veldig høyt, og jeg våkner lett av lyder. Når jeg har våknet klarer jeg ikke sovne igjen når han snorker. Han har vært hos lege og fått beskjed om at det eneste de finner som grunn er at han er overvektig. Han var mange kg lettere en periode for noen år siden, og da snorket han nesten ikke og han sov mye bedre. Likevel er han null motivert og interessert i å gå ned i vekt. Vi har to små barn, og det er jeg som våkner av, og står opp til dem, når det er noe om natta (han våkner aldri av dem),så det er ikke aktuelt at jeg skal bruke ørepropper el.l. Men hva kan man gjøre? 😕 vi kan ikke sove på hvert vårt rom resten av livet heller.... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Jeg snorker noe innmari, han har innredet eget soverom å sover for seg selv. Anonymkode: 32047...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Del Skrevet 14. august 2018 Jo da, det kan dere. Også kan dere besøke hverandre ofte. Søvn er viktig. Hilsen hun som snorker! Anonymkode: f8da5...ffd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Del Skrevet 14. august 2018 Mannen snorker helt grusomt. Jeg sover med ørepropper. Kjøper noen veldig behagelige på Clas Ohlson. Har gjort det i over 10 år😂 Anonymkode: 818a1...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Del Skrevet 14. august 2018 Skippe årets ferie for å fikse han snorkeoperasjon. Anonymkode: 2119d...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #6 Del Skrevet 14. august 2018 Kan da fint sove på hvert deres rom. Jeg delte seng med en snorker. Et helvete. I tillegg var jeg syk som resulterte i innsovingsproblemer samt økt behov for søvn. Det ble noen netter på sofaen. I dag bruker han cpap pga pustestopp. Det ble verre da han la på seg 15 kg, men mannen gjorde ikke en innsats for å gå ned i vekt. Kommer aldri til å tolerere det igjen. Vi alle trenger å få sove godt for å fungere i hverdagen. Anonymkode: 79ab7...d99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #7 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg har ørepropp i det ene øret, og når jeg har det andre ned mot puta, hører jeg lite til snorkingen. Da sovner jeg lett, men med bare en propp i øret, hører jeg det som skjer ellers utover natta, så om et barn våkner, så hører jeg det. Det hender jeg våkner av at han snorker, men da snur jeg meg bare over på sida, og evt putter proppen i det andre øret. Anonymkode: 068bf...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet 14. august 2018 #8 Del Skrevet 14. august 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ørepropp i det ene øret, og når jeg har det andre ned mot puta, hører jeg lite til snorkingen. Da sovner jeg lett, men med bare en propp i øret, hører jeg det som skjer ellers utover natta, så om et barn våkner, så hører jeg det. Det hender jeg våkner av at han snorker, men da snur jeg meg bare over på sida, og evt putter proppen i det andre øret. Anonymkode: 068bf...10c Dette! Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsbabe Skrevet 14. august 2018 #9 Del Skrevet 14. august 2018 Mange ektepar som sover på vært sitt rom uten at det trenger å være problem. Er ikke værre enn at man kan ta kveldskosen på sofaen før man går hvert til sitt for å sove. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg er gift med en snorker, og sover med ørepropper. Funker fint nå, men var jo ikke et alternativ da barna var små, så da ble det så som så med søvn på meg. Utrolig slitsomt og frustrerende. Min mann er slank, så det er ikke stort å gjøre for å bli kvitt snorkingen. Når du forteller at mannen din både snorket mindre og sov bedre da han var slankere, og likevel ikke er motivert for å gå med i vekt, så blir jeg ganske forundret. Her kan han med relativt enkle grep bedre ikke bare sin egen helse, men også livskvaliteten for dere begge, også er han liksom bare null interessert..? For en egoist. Jeg hadde rigget meg til på eget soverom, og gitt beskjed om at aktiviteter som gjerne foregår i ektesengen i tillegg til soving er avlyst så lenge du er nødt til å flykte fra soverommet for å sikre deg nattesøvn. Anonymkode: d1812...c94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Del Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan løser dere det når én snorker så fælt at det går utover den andres nattesøvn? Mannen snorker veldig høyt, og jeg våkner lett av lyder. Når jeg har våknet klarer jeg ikke sovne igjen når han snorker. Han har vært hos lege og fått beskjed om at det eneste de finner som grunn er at han er overvektig. Han var mange kg lettere en periode for noen år siden, og da snorket han nesten ikke og han sov mye bedre. Likevel er han null motivert og interessert i å gå ned i vekt. Vi har to små barn, og det er jeg som våkner av, og står opp til dem, når det er noe om natta (han våkner aldri av dem),så det er ikke aktuelt at jeg skal bruke ørepropper el.l. Men hva kan man gjøre? 😕 vi kan ikke sove på hvert vårt rom resten av livet heller.... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Er han utredet for søvnapne? Mange får dette av å gå opp i vekt. Det finnes hjelpemidler (c-pap- maskin med maske som brukes ved søvnapne). Anonymkode: 33a90...eb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Del Skrevet 15. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er han utredet for søvnapne? Mange får dette av å gå opp i vekt. Det finnes hjelpemidler (c-pap- maskin med maske som brukes ved søvnapne). Anonymkode: 33a90...eb6 Ja, han er utredet for det, men hadde det visst ikke. Jeg håpet så veldig på at det skulle være noe som kunne gjøres noe med, men alle muligheter ble avslått. De sa det var kun vektnedgang som ville kunne hjelpe, og jeg klarer ikke motivere han til det uansett hva jeg prøver.😕 Anonymkode: 8cc2b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Del Skrevet 15. august 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift med en snorker, og sover med ørepropper. Funker fint nå, men var jo ikke et alternativ da barna var små, så da ble det så som så med søvn på meg. Utrolig slitsomt og frustrerende. Min mann er slank, så det er ikke stort å gjøre for å bli kvitt snorkingen. Når du forteller at mannen din både snorket mindre og sov bedre da han var slankere, og likevel ikke er motivert for å gå med i vekt, så blir jeg ganske forundret. Her kan han med relativt enkle grep bedre ikke bare sin egen helse, men også livskvaliteten for dere begge, også er han liksom bare null interessert..? For en egoist. Jeg hadde rigget meg til på eget soverom, og gitt beskjed om at aktiviteter som gjerne foregår i ektesengen i tillegg til soving er avlyst så lenge du er nødt til å flykte fra soverommet for å sikre deg nattesøvn. Anonymkode: d1812...c94 Ja, jeg syns jo det er kjipt at han ikke vil ta litt grep, men han mener han ikke har tid til å trene og alle de vanlige unnskyldningene der... 😕 når vi prøver å sove på samme rom må jeg vekke han gang på gang for å stoppe snorkinga, og da blir han gretten fordi jeg ødelegger søvnen hans. Forståelig det, men han har ikke så mye forståelse for at hans snorking ødelegger min søvn. Og med to barn under 2år får jeg lite nok søvn fra før... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Del Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg syns jo det er kjipt at han ikke vil ta litt grep, men han mener han ikke har tid til å trene og alle de vanlige unnskyldningene der... 😕 når vi prøver å sove på samme rom må jeg vekke han gang på gang for å stoppe snorkinga, og da blir han gretten fordi jeg ødelegger søvnen hans. Forståelig det, men han har ikke så mye forståelse for at hans snorking ødelegger min søvn. Og med to barn under 2år får jeg lite nok søvn fra før... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Men, kjære vene... Er det virkelig mulig å være så lat at man ikke gidder å ta vare på hverken seg selv eller partneren sin? Anonymkode: d1812...c94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #15 Del Skrevet 15. august 2018 Ha hvert deres rom. Om han blir sur eller noe på grunn av det så får han ta grep, han veit hva som skal til. Anonymkode: 11495...549 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 15. august 2018 #16 Del Skrevet 15. august 2018 Altså - han er ikke motivert for å gjøre vektendringen som mest sannsynlig vil få ham til å slutte å snorke/redusere snorkingen, slik at dere kan fortsette å sove sammen ? Det hadde jeg aldri godtatt - og i tillegg ville jeg ha funnet det usannsynlig usexy å ikke ville gjøre en innsats for forholdets skyld. Så usannsynlig usexy at "sexnekt" ikke ville vært nødvendig å nevne høyt, det hadde stoppa av seg sjøl. Jeg var gift med en storsnorker en gang i mine yngre dager - sov 3,5 år av 4 års ekteskap på sofaen. Det dundret og durte også gjennom vegger. Var derfor ekstremt klar på , før jeg ble samboer, at snorking er noe jeg ikke takler - såfremt man kan prøve å få gjort noe med det. Det være seg vektnedgang, fjerning av polypper, cpap and so on. Så da mannen min etter snusslutt gikk opp en haug med kilo og startet saginga, gikk det ikke lang tid før det stoppa seg sjøl. Først forsvant nattesøvnen min, deretter sexlysta , fordi han ikke ville gjøre en innsats.Fikk han etterhvert innom diverse undersøkelser for å finne årsaken (ettersom han egentlig ikke ville slanke seg). Da han ble fortalt at det ikke var noe galt noe sted - og at i de fleste tilfeller er overvekt som er årsaken , satte jeg foten ned og han måtte jo innrømme at overvekt var årsaken. Som jeg sa; jeg gifta meg faen ikke med en mann jeg elsker , for så å måtte forlate min egen ekteseng og sove alene. Meg eller snorkinga. Da han hadde kvitta seg med 15 av de 27 kg han hadde lagt på seg - ble det stille på hans side av sengen. Han har ved en annen anledning også gått opp , og snorkinga kommer tilbake - men er alltid nå villig til å skjerpe inntaket, slik at han går ned igjen. Skulle da bare mangle - er det ikke det et godt ekteskap generelt handler om da? At man til en hver tid gjør det beste for hverandre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 15. august 2018 #17 Del Skrevet 15. august 2018 (endret) Jeg snorker og mannen snorker, men vi har vent oss til hverandre... Endret 15. august 2018 av Meadow 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #18 Del Skrevet 15. august 2018 Separate rom. Ikke noe annet nytter. Det går veldig fint å leve slik og ha et godt samliv. Det er ikke når man sover det skjer. Anonymkode: 85e4c...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #19 Del Skrevet 16. august 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg syns jo det er kjipt at han ikke vil ta litt grep, men han mener han ikke har tid til å trene og alle de vanlige unnskyldningene der... 😕 når vi prøver å sove på samme rom må jeg vekke han gang på gang for å stoppe snorkinga, og da blir han gretten fordi jeg ødelegger søvnen hans. Forståelig det, men han har ikke så mye forståelse for at hans snorking ødelegger min søvn. Og med to barn under 2år får jeg lite nok søvn fra før... Anonymkode: 8cc2b...ad4 Herre fred da, dame! Sov på hver deres rom. Så enkelt er det. Jeg er også en snorker, og min kone vekker meg i ett sett. Jeg har sagt at vi kan sover hver for oss, for når hun vekker meg hele tiden sover vi dårlig begge to. Men det vil hun ikke. Det er hun som sover lett, det er hun som plages av snorking og det er hun som ikke tåler varmen av kroppen min om jeg kommer for nært. Men sove alene, nei se det, det vil hun ikke. Jeg har lagt ned forbud om å vekke meg, og plages hun får hun stikke propper i ørene. Blir det ikke slutt på maset legger jeg meg på gjesterommet og låser døren. Det er ikke hyggelig med snorking for noen av partene. Men det er dårlig gjort å ødelegge søvnen til den som snorker, når løsningen er så enkel at begge kan sove hver for seg. Anonymkode: e8696...5f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #20 Del Skrevet 16. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Herre fred da, dame! Sov på hver deres rom. Så enkelt er det. Jeg er også en snorker, og min kone vekker meg i ett sett. Jeg har sagt at vi kan sover hver for oss, for når hun vekker meg hele tiden sover vi dårlig begge to. Men det vil hun ikke. Det er hun som sover lett, det er hun som plages av snorking og det er hun som ikke tåler varmen av kroppen min om jeg kommer for nært. Men sove alene, nei se det, det vil hun ikke. Jeg har lagt ned forbud om å vekke meg, og plages hun får hun stikke propper i ørene. Blir det ikke slutt på maset legger jeg meg på gjesterommet og låser døren. Det er ikke hyggelig med snorking for noen av partene. Men det er dårlig gjort å ødelegge søvnen til den som snorker, når løsningen er så enkel at begge kan sove hver for seg. Anonymkode: e8696...5f3 Hvorfor lar du ikke din kone få hovedsoverommet og så flytter du permanent til gjesterommet? Men er enig. Seperate soverom er løsningen! Anonymkode: e53fc...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå