AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Hvordan få Nav til å forstå at jeg ikke passer å jobbe i barnehage? Har prøvd 4 forskjellige barnehager men jeg mistrives noe enormt. Anonymkode: 3089c...c21
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Har du mulighet til å finne en arbeidsplass på egenhånd? Finn en bedrift du liker, ta kontakt selv eller be veilederen din om å kontakte de. Anonymkode: a5183...474
Forundret.. Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Be om noe annet enn barnehage eller finn et annet sted selv.
Rosatoast Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Finn deg en jobb på egenhånd, eller si til NAV at dette vil du ikke. NAV er der for å hjelpe deg, det de derimot ikke er, er tankelesere. Så du får stå opp for deg selv å si hva du mener. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #5 Skrevet 15. august 2018 Du kan ikke velge tiltakssted selv. Vil du ha hjelp får du ta det du får. Det er ikke alle som får velge i ordinært arbeidsliv heller. Makan! Anonymkode: 5a377...7ef 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #6 Skrevet 15. august 2018 1. Finn ut hva det er med barnehage som gjør at du mistrives så voldsomt, slik at du kan gi mer konkret tilbakemelding til din veileder i nav. 2. Du skal ha en kontaktperson i barnehagen der du er utplassert. Snakk med vedkommende om det du føler på. Anonymkode: 6e708...363 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #7 Skrevet 15. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke velge tiltakssted selv. Vil du ha hjelp får du ta det du får. Det er ikke alle som får velge i ordinært arbeidsliv heller. Makan! Anonymkode: 5a377...7ef Poenget med tiltak er å finne arbeidsoppgaver og arbeidsplasser hvor brukeren kan fungere. Et sted som ikke fungerer er ikke til hjelp verken for TS eller for stedet hvor TS har tiltaket. Etter fire forsøk er det vel ganske åpenbart at barnehage ikke fungerer for TS. Herregud, det er jo ikke meningen at tiltak skal gjøre brukeren sykere, heller. TS: hvis du har noen tanker om hva slags type arbeidsplass du ønsker å prøve ut, må du fortelle det til saksbehandleren din. Hvis du er i stand til det, kan du selvsagt forsøke å få praksisplass selv. Hvis du ikke har vært gjennom en kartlegging av interesser, evner osv, kursing og andre tilbud som gis gjennom ulike attføringsbedrifter som NAV har avtaler med. Hvis du har mulighet til dette, vil det være enklere å finne ut hva du egner deg til. Anonymkode: 42d47...f34 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #8 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Poenget med tiltak er å finne arbeidsoppgaver og arbeidsplasser hvor brukeren kan fungere. Et sted som ikke fungerer er ikke til hjelp verken for TS eller for stedet hvor TS har tiltaket. Etter fire forsøk er det vel ganske åpenbart at barnehage ikke fungerer for TS. Herregud, det er jo ikke meningen at tiltak skal gjøre brukeren sykere, heller. TS: hvis du har noen tanker om hva slags type arbeidsplass du ønsker å prøve ut, må du fortelle det til saksbehandleren din. Hvis du er i stand til det, kan du selvsagt forsøke å få praksisplass selv. Hvis du ikke har vært gjennom en kartlegging av interesser, evner osv, kursing og andre tilbud som gis gjennom ulike attføringsbedrifter som NAV har avtaler med. Hvis du har mulighet til dette, vil det være enklere å finne ut hva du egner deg til. Anonymkode: 42d47...f34 Hvordan vet du at det er snakk om sykdom? Anonymkode: 5a377...7ef
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #9 Skrevet 15. august 2018 Jeg bare sa at jeg ikke ønsket det. Problemet var løst med en gang. De skjønte det. Anonymkode: dad0a...06a 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #10 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det er snakk om sykdom? Anonymkode: 5a377...7ef Hvordan vet du at det IKKE er det? De fleste TILTAK i NAV er på en eller annen måte helserelatert. Anonymkode: 42d47...f34 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #11 Skrevet 15. august 2018 Takk, for svar, må bare manne meg opp å ta en prat med de, sliter veldig med sosialangst og da er ikke barnehage det rette. Anonymkode: 3089c...c21
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Man får da som regel velge tiltakssted selv? Det har alltid vært min erfaring. De skal jo prøve å etterkomme brukers ønsker, det er jo ikke alle som passer til å jobbe på alle type steder.. Det kommer mye an på helsesituasjonen. Anonymkode: b9d63...f03
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget med tiltak er å finne arbeidsoppgaver og arbeidsplasser hvor brukeren kan fungere. Et sted som ikke fungerer er ikke til hjelp verken for TS eller for stedet hvor TS har tiltaket. Etter fire forsøk er det vel ganske åpenbart at barnehage ikke fungerer for TS. Herregud, det er jo ikke meningen at tiltak skal gjøre brukeren sykere, heller. TS: hvis du har noen tanker om hva slags type arbeidsplass du ønsker å prøve ut, må du fortelle det til saksbehandleren din. Hvis du er i stand til det, kan du selvsagt forsøke å få praksisplass selv. Hvis du ikke har vært gjennom en kartlegging av interesser, evner osv, kursing og andre tilbud som gis gjennom ulike attføringsbedrifter som NAV har avtaler med. Hvis du har mulighet til dette, vil det være enklere å finne ut hva du egner deg til. Anonymkode: 42d47...f34 Kunne tenkt meg noe innen helse, men problemet er den sosiale biten så er det butikk med da må man vel være sosial på pauserommet? Går fint med kundene. Anonymkode: 3089c...c21
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke velge tiltakssted selv. Vil du ha hjelp får du ta det du får. Det er ikke alle som får velge i ordinært arbeidsliv heller. Makan! Anonymkode: 5a377...7ef Selvfølgelig kan en være med på å velge tiltak selv. NAV er sjeleglade om noen kommer med egne løsninger. Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: e9d7e...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 NAV kan da ikke kreve folk skal jobbe i en barnehage med masse bråkete drittunger. Ikke alle som liker barn. Og barna i barnehagen fortjener å ha voksne som passer på dem som faktisk liker dem. Anonymkode: 8496d...4e8
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan en være med på å velge tiltak selv. NAV er sjeleglade om noen kommer med egne løsninger. Du aner ikke hva du snakker om. Anonymkode: e9d7e...b0f Som rådgiver kan jeg skrive under på denne. Om noen har et mål, et ønske, gjør jeg det jeg kan for å hjelpe. Det gjør jeg selvsagt for dem som ikke har like klare mål og ønsker også, men det er mer krevende å finne et sted, få en forståelse av hva personen ønsker, å overtale en arbeidsgiver til å ta imot en kandidat om denne ikke engang har et ønske om å prøve ut yrket. Av og til hører man fra andre at noen forteller at de er fullstendig overkjørt av vårt lille kontor med tre ansatte der alle kjenner alle sakene. Da begynner jeg virkelig å lure på hvordan man kan tolke ting så forskjellig. Det er selvsagt ikke slik at den som tier samtykker, men man må da si noe om man er fullstendig uenig. Men jeg skjønner at det kan være vanskelig. TS: hvorfor er NAV så fast bestemt på at du skal være i barnehage at de har sendt deg til fire forskjellige uten at det har fungert? Hva er målt med tiltaket, er det for å ha noe å gjøre, for å prøve ut arbeidsevne, for å prøve å få jobb der? Anonymkode: d00de...8a1
BerntHulken Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan få Nav til å forstå at jeg ikke passer å jobbe i barnehage? Har prøvd 4 forskjellige barnehager men jeg mistrives noe enormt. Anonymkode: 3089c...c21 Bare nekt. Ikke finn deg i alt, som jeg gjorde.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #18 Skrevet 15. august 2018 Hvorfor sender de deg i barnehager da? De må ha fått inntrykk av at det er noe du vil.. Anonymkode: 500f2...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå