AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Hvis samboeren din gjennom 5 år (dere har et barn på 3) plutselig en dag fant ut at han ganske sikkert har et barn han ikke visste om, hva ville dere rådet han til å gjøre med det? Dette barnet bor i Danmark, og bor sammen med moren og «faren». Faren er mørk, dvs. afrikansk opprinnelse, og moren er lys. Barnet er helt lyst, så dette vil jeg tro barnet vil sette spørsmålstegn ved senere i livet. Både jeg og samboer er helt rådville her, og vi vet det viktigste her er å tenke på barnets beste. Men hva ER barnets beste her? Mer det å fortelle barnet, og risikere å «ødelegge» familien, samt at barnet plutselig må forholde seg til en fremmed mann i Norge, men samtidig vite om sin biologiske far? eller er det å tie, og la barnet selv sette spørsmålstegn ift hudfarge osv når den tid kommer? barnet har jo rett til å vite sitt opphav, men jeg er redd det vil gjøre mer skade enn godt. Så vær så snill kvinneguidere.. hva gjør vi nå? Jeg er ganske forvirret og fortvilet Anonymkode: b957a...34a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Barnet er 6 år forresten Anonymkode: b957a...34a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Mor og stefar er vel klar over dette og har fortalt eller vil fortelle barnet. Anonymkode: 7ef6a...0c3 11
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Man forteller jo ikke barnet. Man henvender seg til moren, eventuelt til «faren», og så tar man det derfra. Anonymkode: 9b32a...6e8 12
Summ Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 Her skal dere ikke blande dere, her vet dere ingenting. Regner med at de vet at ikke en svart mann kan få et helt hvitt barn.. 8
Minlillesky Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 dna test i første omg i hvertfall... 1
Hufsala Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 Jeg hadde rådet sambo til å ta kontakt med moren til barnet. Synes barn har rett på å vite om sitt opphav, dersom det er et alternativ. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 Jeg ville bedt samboer kontakte moren og undersøke. Dersom han er ganske sikker på at dette er hans barn bør han kreve en DNA test. Han bør også tenke gjennom hva han ønsker. Er det å bare vite om det er hans barn og ikke gjøre mer eller ønsker han samvær? Anonymkode: 887a6...070 3
Bokdamen Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, Summ skrev: Her skal dere ikke blande dere, her vet dere ingenting. Regner med at de vet at ikke en svart mann kan få et helt hvitt barn.. Men det kan de jo? Ikke vanskelig av eksempler på det, finnes jo til og med tvillinger der en er svart og en helt hvit? 9
Peter007 Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis samboeren din gjennom 5 år (dere har et barn på 3) plutselig en dag fant ut at han ganske sikkert har et barn han ikke visste om, hva ville dere rådet han til å gjøre med det? Dette barnet bor i Danmark, og bor sammen med moren og «faren». Faren er mørk, dvs. afrikansk opprinnelse, og moren er lys. Barnet er helt lyst, så dette vil jeg tro barnet vil sette spørsmålstegn ved senere i livet. Både jeg og samboer er helt rådville her, og vi vet det viktigste her er å tenke på barnets beste. Men hva ER barnets beste her? Mer det å fortelle barnet, og risikere å «ødelegge» familien, samt at barnet plutselig må forholde seg til en fremmed mann i Norge, men samtidig vite om sin biologiske far? eller er det å tie, og la barnet selv sette spørsmålstegn ift hudfarge osv når den tid kommer? barnet har jo rett til å vite sitt opphav, men jeg er redd det vil gjøre mer skade enn godt. Så vær så snill kvinneguidere.. hva gjør vi nå? Jeg er ganske forvirret og fortvilet Anonymkode: b957a...34a Hva menes med ganske sikkert?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Skrevet 14. august 2018 Lurer på hva du legger i at dere "ganske sikkert" vet at han er biologisk far? Har han sett bilde av de på facebook og så tror han det er hans barn fordi det stemmer overens med tid og sted for når hun muligens ble befruktet og han var en av de heldige? Uansett så hadde jeg nok ikke ødelagt deres familieliv, dere kommer ingen vei uansett. Barnet er bosatt i Danmark, og det er ikke sjanse for at barnet kommer her for samvær så lenge det ikke er på morens intiativ. Hvis barnet noen gang lurer på hvem donoren var så tenker jeg at moren forteller han hvem som er hans biologiske far, men slik som ting er nå så har han en pappa. Anonymkode: af8c2...905 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #12 Skrevet 15. august 2018 Med ganske sikkert mener jeg ikke bare Facebook bilde nei. Jeg prøvde å unngå å fortelle hele historien, da den er ganske lang og komplisert. Men kler fortalt samboer var på langtidsferie hos en bekjent. En bekjent av denne bekjente(moren til barnet) kom også til området i en liten periode. Min samboer og denne damen hadde en greie i denne perioden. Når hun skal reise hjem, forteller hun at hun har en som venter på henne hjemme i Danmark, og at det er komplisert. Hun reiser hjem, og etter en kort stund blir han blokkert på alle sosiale medier uten å skjønne noe. Da hun er 7,5 mnd på vei får han en melding av hennes nåværende mann, hvorpå han blir beskyldt for voldtekt. Samboer blir helt satt ut, og får kontakt med denne damen via en kamerat hvor han stiller spørsmålstegn til dette. Damen bekrefter så samboers historie, hvor hun beklager, og forteller at han ikke skal tenke mer på det. Det jeg tenker her er at denne damen skjønte at det ville være en stor sjans for at dette barnet ville komme ut å ikle likne sin «far» , og at hun her måtte helgardere seg i forkant ved å fortelle mannen at hun var blitt voldtatt. Da samboer møtte denne felles bekjente igjen for to år siden, sa han «gratulerer som tobarnsfar». Min samboer skjønte ikke stort, og den felles bekjente forsøkte å tøyse det bort. Plutselig i går ser samboer et bilde av dette barnet via en annen felles bekjent, og det er nesten som å se vår sønn. De har svært mange likhetstrekk. Dette er kortversjonen. Det er veldig mye som tyder på at det kan være samboer sitt barn, og det viktigste er datoen dette barnet ble født.. enten så er dette barnet født en mnd for tidlig, eller for seint, men uansett så stemmer det akkurat med tidsrommet de var på ferie. da min samboer fant ut at hun var gravid, stilte han ved flere anledninger spørsmålstegn ved dette, men det ble totalt avfeid. Jeg må si at jeg synes det er svært dårlig gjort å ikke informere samboer om dette dersom det faktisk er tilfelle at dette er hans. Særlig når han har ytret ønske om å vite det. Samtidig så er det vanskelig nå da det har gått så lang tid... Anonymkode: b957a...34a
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #13 Skrevet 15. august 2018 Det er vel ikke umulig at denne damen lå med fleire menn i samme periode? Hvorfor tror han egentlig at akkurat han er den biologiske faren? Anonymkode: c9100...06f
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #14 Skrevet 15. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke umulig at denne damen lå med fleire menn i samme periode? Hvorfor tror han egentlig at akkurat han er den biologiske faren? Anonymkode: c9100...06f Tydeligvis har dette barnet i Danmark så mange likhetstegn med barnet han har med ts...🤯 Anonymkode: af8c2...905 2
Millimani Skrevet 15. august 2018 #15 Skrevet 15. august 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvis samboeren din gjennom 5 år (dere har et barn på 3) plutselig en dag fant ut at han ganske sikkert har et barn han ikke visste om, hva ville dere rådet han til å gjøre med det? Dette barnet bor i Danmark, og bor sammen med moren og «faren». Faren er mørk, dvs. afrikansk opprinnelse, og moren er lys. Barnet er helt lyst, så dette vil jeg tro barnet vil sette spørsmålstegn ved senere i livet. Både jeg og samboer er helt rådville her, og vi vet det viktigste her er å tenke på barnets beste. Men hva ER barnets beste her? Mer det å fortelle barnet, og risikere å «ødelegge» familien, samt at barnet plutselig må forholde seg til en fremmed mann i Norge, men samtidig vite om sin biologiske far? eller er det å tie, og la barnet selv sette spørsmålstegn ift hudfarge osv når den tid kommer? barnet har jo rett til å vite sitt opphav, men jeg er redd det vil gjøre mer skade enn godt. Så vær så snill kvinneguidere.. hva gjør vi nå? Jeg er ganske forvirret og fortvilet Anonymkode: b957a...34a La barnets mor ta seg av dette, ikke bry dere om det.
Biloba Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 4 timer siden, Millimani skrev: La barnets mor ta seg av dette, ikke bry dere om det. Mor har egeninteresse i saken, hun har ikke nødvendigvis vurdert saken utfra barnets beste i det hele tatt. Det er ingenting i denne historien som tilsier at barnet ikke burde bli kjent med sin biologiske far fra begynnelsen av, slik han har rett til etter Barnekonvensjonen. Det første jeg ville gjort er å sette meg inn i regelverk rundt fastsettelse av farskap, endring av farskap og evt saksgang og rettigheter etter dansk lovgivning, og gjerne tatt en time eller to med dansk jurist med kompetanse på familierett. Hun har kommet med voldtektsanklager før, kan det være risiko for at hun anmelder for voldtekt for å dekke den historien hun har servert sin partner? 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #17 Skrevet 15. august 2018 19 hours ago, Hufsala said: Jeg hadde rådet sambo til å ta kontakt med moren til barnet. Synes barn har rett på å vite om sitt opphav, dersom det er et alternativ. De har ALLTID rett på å få vite sitt opphav, helst før tenårene når man skal begynne å prøve å «finne seg selv». Men man har rett på å få vite det pga identitetsspørsmål. Hvis det kommer tøffe sykdommer i fremtiden, kan det være avgjørende å få vite opphavet historie på det området! Arv, og muligheten til å kunne få det i fremtiden, er heller ikke ubetydelig. Anonymkode: 43ac2...079
Rotemor Skrevet 15. august 2018 #18 Skrevet 15. august 2018 Det hele virker så usannsynlig.. Hvirdan finner man ut at man «ganske sikkert» har et barn til? Og hvilke. Motiver skulle mor ha for å la være å fortelle om det?
Biloba Skrevet 15. august 2018 #19 Skrevet 15. august 2018 13 minutter siden, Rotemor skrev: Det hele virker så usannsynlig.. Hvirdan finner man ut at man «ganske sikkert» har et barn til? Og hvilke. Motiver skulle mor ha for å la være å fortelle om det? Barnet er lik ham og hans sønn, han hadde et seksuelt forhold til moren i perioden da barnet ble unnfanget, deres felles bekjente har også sett likheten, morens partner er afrikaner og usannsynlig far pga barnet ikke har noen trekk fra ham, moren har innrømmet omgang med annen mann før fødsel, men beskrevet det som ufrivillig overfor partner. Gitt at historien er sann virker det jo sammenhengende. 3
Rotemor Skrevet 15. august 2018 #20 Skrevet 15. august 2018 9 minutter siden, Biloba skrev: Barnet er lik ham og hans sønn, han hadde et seksuelt forhold til moren i perioden da barnet ble unnfanget, deres felles bekjente har også sett likheten, morens partner er afrikaner og usannsynlig far pga barnet ikke har noen trekk fra ham, moren har innrømmet omgang med annen mann før fødsel, men beskrevet det som ufrivillig overfor partner. Gitt at historien er sann virker det jo sammenhengende. Så mannen til denne damen vet altså at han ikke er faren da..? De var gift da barnet ble unnfanget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå