AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Vi er en stor familie på to voksne, en tenåring, et skolebarn og to småbarn. Ser vi tv sammen er vi sjelden mer enn fire i sofaen, men tre av de liker å ligge, og så har dere meg som gjerne vil sitte rett opp og ned, og ha litt rom rundt meg. Får nesten følelsen av klaustrofobi om jeg har noen rett ved siden av meg i sofaen, og ihvertfall om jeg har en person på hver side! Hva slags sofaløsning ville dere valgt? Det er viktig at det er minst et sted med puff, slik at man lett kan legge opp beina. Jeg liker å ligge hvis jeg har en toseter/treseter (da får jeg den alene), mens alle de andre ligger hulter i bulter i hjørner og på langs overalt. Stuen er ren tv-stue, som er 4 meter bred og 5,5 meter lang. God plass til u-sofa som vi har nå, men jeg er så lei av at alt flyter i hverandre med sitteplasser og ligging og ikke noe sted med armlener som skjermer særlig. Mannen ønsker seg ny u-sofa, i det minste sjeselong. Jeg ønsker meg gjerne 2+3 seter, men da blir det ikke nok plasser. Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 PS. Vi har veldig lyst på Grønlid-sofaen fra Ikea i en eller annen variant. Det er modulsofa, god å sitte i. Men treseteren er så innmari bred, hele 250! Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #3 Skrevet 16. august 2018 Hva med 2 sofaer som du setter ved siden av hverandre (bygg den andre speilvendt) Eller evt noe slikt, om man får påbyggingsdeler til midtpartiet slik at det blir flere sitteplasser? Anonymkode: d3992...7b3
Arkana Skrevet 16. august 2018 #6 Skrevet 16. august 2018 Hva med to tresetere og en puff? Da er det nok sitteplasser samtidig som to kan ligge rett ut i hver sin sofa. Puffen kan både være ekstra sitteplass og dyttes inntil en av sofaene slik at man får en sjeselongdel og da kan evt to stykker ligge i samme sofa. 250 for en treseter synes jeg er en bra lengde, da slipper man å sitte klemt inntil hverandre. 4
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #7 Skrevet 16. august 2018 26 minutter siden, Arkana skrev: Hva med to tresetere og en puff? Da er det nok sitteplasser samtidig som to kan ligge rett ut i hver sin sofa. Puffen kan både være ekstra sitteplass og dyttes inntil en av sofaene slik at man får en sjeselongdel og da kan evt to stykker ligge i samme sofa. 250 for en treseter synes jeg er en bra lengde, da slipper man å sitte klemt inntil hverandre. Det er nok det vi går for til slutt, vil jo ikke ha u-sofa som vi allerede har Tror faktisk vi skal få plass til en lenestol også, og da blir det jo mer enn nok! Bredden er bra for bruken, men vi får problemer med å plassere den når den er så lang, den kræsjer med en dør. Så da må vi eventuelt helt ned til toseteren, og den er for liten (180). Skulle gjerne hatt to tresetere på ca 200-220cm, men er sabla kresen på komfort Har feks. aldri funnet en sofa jeg synes er god å sitte i på hverken Skeidar, Bohus eller Møbelringen. Vil ha vendbare puter, vaskbart trekk, helst hullfiberfyll som gjør de myke i topplaget, og aller helst mulighet til å støvsuge under sofaen uten problem. Ikea synes jeg har gode og myke sofaer (noen av de), men utvalget blir jo ikke stort med slike krav. Skal vi ha to sofaer, så kan den ene ikke være mer enn 220-230 cm, og den andre max 200 cm. Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #8 Skrevet 16. august 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med 2 sofaer som du setter ved siden av hverandre (bygg den andre speilvendt) Eller evt noe slikt, om man får påbyggingsdeler til midtpartiet slik at det blir flere sitteplasser? Anonymkode: d3992...7b3 Tusen takk for forslagene dine, men som sagt har vi U-sofa, så det utgår Det er nettopp derfor jeg ønsker ny sofa, synes man mister all plass i de til henslengte mannfolk og tenåringer På 14.8.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev: God plass til u-sofa som vi har nå, men jeg er så lei av at alt flyter i hverandre med sitteplasser og ligging og ikke noe sted med armlener som skjermer særlig. Anonymkode: d84ad...a5f Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #9 Skrevet 16. august 2018 Virker som det største problemet er at du ikke får noen sitteplass med en sofa, så hva med en mindre u-sofa + en sånn ligge/sjeselongstol til deg? Hvis det er plass altså. Anonymkode: 37a81...bdb
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #10 Skrevet 16. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som det største problemet er at du ikke får noen sitteplass med en sofa, så hva med en mindre u-sofa + en sånn ligge/sjeselongstol til deg? Hvis det er plass altså. Anonymkode: 37a81...bdb Jeg vil ha en vanlig stol, ikke liggestol, men ellers har du oppfattet det helt korrekt Og de få gangene jeg ønsker å ligge og se en film skulle jeg ønske jeg kunne gjort det uten å føle meg kvelt av alle. Merkelig det der, mannen ender opp med å sitte i fred i hjørnet sitt, mens jeg har alle barna oppå meg! Han som gjerne sitter tett og ikke bryr seg. Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som det største problemet er at du ikke får noen sitteplass med en sofa, så hva med en mindre u-sofa + en sånn ligge/sjeselongstol til deg? Hvis det er plass altså. Anonymkode: 37a81...bdb Og så vil jeg unngå u-sofa uansett, fordi sjeselongene gjør at de bare ligger hele tiden, og det er så vanskelig å komme seg rundt bordet. Får heller ha puffer som man kan bruke til beina, slik det er nå går jeg og dytter inn igjen puter gang på gang, fordi de sklir ut. (De fikk valget for noen måneder siden, beholde u-sofaen og bidra med putedytting og renhold, eller så kom jeg til å kreve ny sofaløsning. Som dere skjønner var det ingen som bidro særlig mer, så akkurat nå gleder jeg meg til å få noe annet inn her ). Anonymkode: d84ad...a5f
Arkana Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Det burde være mye å finne på Ikea, særlig siden man der kjøper delene hver for seg og ikke en fast sofagruppe. Hva med f.eks. Vimle? Vaskbart trekk og treseteren er litt over 240?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 2 minutter siden, Arkana skrev: Det burde være mye å finne på Ikea, særlig siden man der kjøper delene hver for seg og ikke en fast sofagruppe. Hva med f.eks. Vimle? Vaskbart trekk og treseteren er litt over 240? Synes Vimle er for grunn. Aktuelle er Grönlid (den liker mannen også, og jeg godtar gjerne løse ryggputer som gjør at jeg lett kan sitte komfortabelt) og min favoritt Farlöv. Nockeby er god å sitte i, men litt for lav, og har for høye armlener. Ektorp for grunn. Kivik ikke myk nok. Norsborg har så rare puter så man merker sprekken for godt synes jeg. Har saumfart ganske lenge, så føler vel egentlig vi står mellom Grønlid og Farløv. Med Grønlid mister jeg ommøbleringsmuligheter, fordi treseteren er så bred. Men synes den virker best som tv-sofa. Skulle ønske de hadde den i 2,5 seter! Anonymkode: d84ad...a5f
Kasier Skrevet 16. august 2018 #14 Skrevet 16. august 2018 Hva med Vallentuna fra Ikea? Denne bygger du akkurat som du vil, med så mange puffer, hjørner, høy/lav rygg osv. Vi er en familie på 5 + kjæresten til eldste som ofte er på besøk, og vi har denne. Bygget den opp slik vi ville så den passet til vår stue.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #15 Skrevet 16. august 2018 Akkurat nå, Kasier skrev: Hva med Vallentuna fra Ikea? Denne bygger du akkurat som du vil, med så mange puffer, hjørner, høy/lav rygg osv. Vi er en familie på 5 + kjæresten til eldste som ofte er på besøk, og vi har denne. Bygget den opp slik vi ville så den passet til vår stue. Den synes jeg er altfor hard, og mangler gode ryggputer dessverre. Men takk for forslag! Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #16 Skrevet 16. august 2018 Jeg liker litt tradisjonell stil, og vi har gammelt hus. Så en veldig moderne sofa hadde nok sett litt rart ut her. Anonymkode: d84ad...a5f
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #17 Skrevet 16. august 2018 På 14.8.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev: Vi er en stor familie på to voksne, en tenåring, et skolebarn og to småbarn. Ser vi tv sammen er vi sjelden mer enn fire i sofaen, men tre av de liker å ligge, og så har dere meg som gjerne vil sitte rett opp og ned, og ha litt rom rundt meg. Får nesten følelsen av klaustrofobi om jeg har noen rett ved siden av meg i sofaen, og ihvertfall om jeg har en person på hver side! Hva slags sofaløsning ville dere valgt? Det er viktig at det er minst et sted med puff, slik at man lett kan legge opp beina. Jeg liker å ligge hvis jeg har en toseter/treseter (da får jeg den alene), mens alle de andre ligger hulter i bulter i hjørner og på langs overalt. Stuen er ren tv-stue, som er 4 meter bred og 5,5 meter lang. God plass til u-sofa som vi har nå, men jeg er så lei av at alt flyter i hverandre med sitteplasser og ligging og ikke noe sted med armlener som skjermer særlig. Mannen ønsker seg ny u-sofa, i det minste sjeselong. Jeg ønsker meg gjerne 2+3 seter, men da blir det ikke nok plasser. Anonymkode: d84ad...a5f Du tuller nå? Klarer du ikke å sitte ved siden av barna dine? Barn trenger omsorg og nærhet. Anonymkode: 1d646...781 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #18 Skrevet 16. august 2018 På 14.8.2018 den 21.31, AnonymBruker skrev: Vi er en stor familie på to voksne, en tenåring, et skolebarn og to småbarn. Ser vi tv sammen er vi sjelden mer enn fire i sofaen, men tre av de liker å ligge, og så har dere meg som gjerne vil sitte rett opp og ned, og ha litt rom rundt meg. Får nesten følelsen av klaustrofobi om jeg har noen rett ved siden av meg i sofaen, og ihvertfall om jeg har en person på hver side! Hva slags sofaløsning ville dere valgt? Det er viktig at det er minst et sted med puff, slik at man lett kan legge opp beina. Jeg liker å ligge hvis jeg har en toseter/treseter (da får jeg den alene), mens alle de andre ligger hulter i bulter i hjørner og på langs overalt. Stuen er ren tv-stue, som er 4 meter bred og 5,5 meter lang. God plass til u-sofa som vi har nå, men jeg er så lei av at alt flyter i hverandre med sitteplasser og ligging og ikke noe sted med armlener som skjermer særlig. Mannen ønsker seg ny u-sofa, i det minste sjeselong. Jeg ønsker meg gjerne 2+3 seter, men da blir det ikke nok plasser. Anonymkode: d84ad...a5f Su skriver som om familien din er fremmede mennesker😂 Anonymkode: 1d646...781 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #19 Skrevet 16. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? Klarer du ikke å sitte ved siden av barna dine? Barn trenger omsorg og nærhet. Anonymkode: 1d646...781 Er man ikke glad i barna sine hvis man ønsker litt armsleng i ny å ne? Man sitter vel ikke i sofaen døgnet rundt. Anonymkode: ff5e1...300 8
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #20 Skrevet 16. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tuller nå? Klarer du ikke å sitte ved siden av barna dine? Barn trenger omsorg og nærhet. Anonymkode: 1d646...781 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Su skriver som om familien din er fremmede mennesker😂 Anonymkode: 1d646...781 Helt fremmede ja. Jeg gir aldri barna klem, vil ikke være i nærheten av de som du skjønner Jeg kjenner de ikke, de er heeeelt fremmede for meg altså! Anonymkode: d84ad...a5f 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå