Gå til innhold

Første sydentur med kjæresten, tenk om han er utro?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en meget dårlig erfaring med menn generelt, og spesielt når det gjelder å reise på ferie. Har hatt 2 exer som har vært utro mens vi var på ferie, dette var veldig traumatisk for meg. Har ingen grunn til å tro at han jeg er sammen med nå skal være utro, men det KAN skje! Og det jeg lurte på er om dere kan gi meg noen tips til hva jeg kan finne på hvis det skjer?

Vet det høres rart ut men jeg er så vant til at alle menn syns jeg er søppel og er utro, så jeg må ha en back up plan. Vi skal til Kreta, der har jeg faktisk noen greske venner så jeg kan møte de hvis alt går til helvete. Men hva hadde dere gjort, om dere var på ferie og kjæresten stakk av med en annen dame? Tatt inn på et annet hotell? Funnet andre å henge med? Å reise tidlig hjem er ikke noe alternativ, jeg trenger ferie uansett. 

Denne gangen skal jeg være så utrolig forberedt. Tror det hviler en forbannelse over meg :( 

Anonymkode: 74dde...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har de klart å være utro når dere er på kjæreste tur? Liten sjangs for at han du er med nå vil være det også da. 

Anonymkode: fe6d2...94a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri tenkt kunne være en problemstilling i det hele tatt. Dere skal på kjæresteferie og du er redd han skal gå ut å finne noen andre på ferien i utlandet. Synes utrolig synd på deg om du har opplevd dette to ganger, men kan forsikre deg om at dette ikke er normalen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har de klart å være utro når dere er på kjæreste tur? Liten sjangs for at han du er med nå vil være det også da. 

Anonymkode: fe6d2...94a

Det har jo skjedd to ganger før, så sjansen er jo der :(  Ene gangen var jeg og exen på hotellferie i Norge, han sa han skulle gå seg en tur og lå visst med ei jente som bodde på samme hotell. Vi var der med et vennepar som så det, jeg fikk også melding av hun jenta etterpå. En annen gang var jeg i Spania og han jeg var sammen med klina med en jente da vi var på en bar. Rett foran meg. Og hang med henne resten av ferien. Nei jeg kødder ikke.. det er virkelig sykt at det finnes sånne menn. 

Men hvis det skjer nå da.. altså hvordan hadde dere reagert? Jeg har helt vondt i magen og sliter med å få i meg mat, og jeg burde jo glede meg til ferie. Har ikke hatt råd til å reise utenlands på mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om selvoppfyllende profiti? Kanskje du ikke er klar for en kjæreste før du har funnet deg selv?

Anonymkode: 3fdcf...8c3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om han ikke er utro? 

Hvorfor har du valgt å gå inn i dette forholdet, Ts?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om selvoppfyllende profiti? Kanskje du ikke er klar for en kjæreste før du har funnet deg selv?

Hva mener du med det? Virker veldig svevende det du sier. Hva vil det si å finne seg selv? 

Jeg har det jo bra med han jeg er sammen med nå, har fortalt han litt om hva jeg har opplevd uten å si for mye. Men faktum er jo at jeg er helt ødelagt pga alt menn har gjort mot meg. Har gått til psykolog men følte det bare var svada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Tenk om han ikke er utro? 

Hvorfor har du valgt å gå inn i dette forholdet, Ts?

Vi er jo glade i hverandre og har mye felles. Han har foreløpig vært til å stole på, og er veldig søt mot meg. Passer på meg når jeg er syk, lager mat til meg og vi har det veldig gøy sammen. Men jeg tenker jeg har en forbannelse over meg og at nå har jeg hatt det bra såpass lenge at nå fortjener jeg å få litt dritt igjen. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør hvis det skjer igjen nå. Ender vel med at jeg ligger og griner i en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med det? Virker veldig svevende det du sier. Hva vil det si å finne seg selv? 

Jeg har det jo bra med han jeg er sammen med nå, har fortalt han litt om hva jeg har opplevd uten å si for mye. Men faktum er jo at jeg er helt ødelagt pga alt menn har gjort mot meg. Har gått til psykolog men følte det bare var svada. 

Det jeg mener er at du forventer at han skal være utro, og da kan faktisk nettopp det du frykter verst skje fordi du selv drar det i den retningen. Ikke så lett og forklare, google it.😉 Bli trygg på deg selv er vel en fordel for å få et langt forhold til og fungere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er jo glade i hverandre og har mye felles. Han har foreløpig vært til å stole på, og er veldig søt mot meg. Passer på meg når jeg er syk, lager mat til meg og vi har det veldig gøy sammen. Men jeg tenker jeg har en forbannelse over meg og at nå har jeg hatt det bra såpass lenge at nå fortjener jeg å få litt dritt igjen. 

Jeg vet virkelig ikke hva jeg gjør hvis det skjer igjen nå. Ender vel med at jeg ligger og griner i en uke. 

Jeg skjønner at du er redd for å oppleve dette igjen men alle menn er ikke drittsekker. Kanskje du kan få hjelp av en fagperson til å jobbe med usikkerheten din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på at det ikke skjer, men hvisbdet skjer så får han finne nytt hotell, ikke du. 

Anonymkode: 0935f...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skjer? Pakke sakene, booke meg inn på et annet hotell og ha ferie på egenhånd, deilig å ta spa , gå rundt i eget tempo på museumer og i parker, booke om flybilletten og reise med et annet fly enn han hjem igjen, skifte lås på døra hjemme (om det er din leilighet) og deretter være hos din familie eller venner noen dager så du ikke er der når han banker på.
Det er ikke noe hensiktsmessig å prate noe mer med han eller la han forklare seg eller finne på unnskyldninger. Ingenting kan unnskylde utroskap! Og om han plutselig stikker av med en annen dame så vet han selv hva han har gjort galt så det er liksom ikke noe mer å snakke om eller diskutere.

Forøvrig syns jeg det kan være lurt av deg å gå til psykolog over lengre tid så du kan få et annet selvbilde mtp dette at du tenker at menn syntes du er søppel og vil være utro. Du trenger å bearbeide disse traumene før du vil få det godt i noe som helst forhold.

Anonymkode: a9dde...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en meget dårlig erfaring med menn generelt, og spesielt når det gjelder å reise på ferie. Har hatt 2 exer som har vært utro mens vi var på ferie, dette var veldig traumatisk for meg. Har ingen grunn til å tro at han jeg er sammen med nå skal være utro, men det KAN skje! Og det jeg lurte på er om dere kan gi meg noen tips til hva jeg kan finne på hvis det skjer?

Vet det høres rart ut men jeg er så vant til at alle menn syns jeg er søppel og er utro, så jeg må ha en back up plan. Vi skal til Kreta, der har jeg faktisk noen greske venner så jeg kan møte de hvis alt går til helvete. Men hva hadde dere gjort, om dere var på ferie og kjæresten stakk av med en annen dame? Tatt inn på et annet hotell? Funnet andre å henge med? Å reise tidlig hjem er ikke noe alternativ, jeg trenger ferie uansett. 

Denne gangen skal jeg være så utrolig forberedt. Tror det hviler en forbannelse over meg :( 

Jeg hadde revurdert hele forholdet hvis jeg hadde hatt det slik. Faktisk så hadde jeg vurdert om jeg i det heletatt burde hatt kjæreste ved slik tankegang.

Uansett bestemmer han seg om å være utro er det et valg han har tatt å veldig lite du kan gjøre noe med. Men en ting kan du gjøre noe med å det er å være seksuellt aktiv med partneren din. Mange damer glemmer det etter en stund å kan ikke forstå hvorfor partneren da har vært utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

You must be fun at parties. Pust inn pust ut, slapp av, dette går fint.

Anonymkode: 5f8eb...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten min pulte andre damer enn meg på vår felles ferie, hadde jeg sagt at han ikke trengte å komme tilbake til hotellrommet vårt, kanskje hadde jeg snakka med hotellet og fått booka om rommet eller i beste fall hotellet. Ihvertfall hadde jeg bodd for meg selv og tatt livet med knusende ro og brukt pengene på spa og sjokolade. Luksus leger ingen hjerter, men det er godt å bli stelt med. 

Det tenker jeg er samme prinsippet enten hjertet blir knust på ferie eller hjemme, i utlandet eller i Norge. 

Anonymkode: 58076...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du ikke er særlig flink til bedømme karakter, siden dette er noe du har opplevd flere ganger? 

Anonymkode: d1e74...683

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du ikke er særlig flink til bedømme karakter, siden dette er noe du har opplevd flere ganger? 

Anonymkode: d1e74...683

Er det ikke det TS sier selv da, at hun er urolig for dette nettopp fordi hun er usikker på sin evne til å bedømme karakter? 

TS, jeg skjønner uroen din. Du forventer utroskap fordi det er det du kjenner til. Vi ser etter bekreftelser som bekrefter våre tidligere antagelser om oss selv. Når vi møter noe annet er dette vanskelig å tro på. Men det er det som må til, å gi ting tid, å tørre å satse. Når vi våger oss frempå kan to ting skje, vi kan bli såret på nytt, eller vi kan bli reparert gjennom andres trygghet. Du vil aldri tro på at en mann kan la være å være utro mot deg før du opplever det. 

Jeg møter en mann nå som jeg tror er annerledes enn de jeg har møtt før, men så stopper jeg meg selv og tenker "men tenkte jeg ikke det da, før, også!?". Det handler om at jeg ikke stoler på min egen kraft til å dømme hvem som er god eller skadelig for meg. Å stole på seg selv kommer ikke av seg selv, men det kommer av å litt etter litt erfare at man evner å ta positive, oppbyggelige valg for seg selv og livet sitt. Jeg får stadig lyst til å holde meg totalt for meg selv, til å dytte denne mannen bort, og mange vil argumentere for at man burde det når man har slike tillitsproblemer, men da vil aldri noe bli bedre. For å ha tillit til andre kan man aldri øve seg på uten å nettopp nærme seg andre, og slippe andre inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...