Gå til innhold

Dere med skråtak på soverom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan innreder dere med klesskap? Vi har kjøpt oss hus med skråtak som er 140 på det laveste, Ser for oss en del kommoder, men hvordan får vi plass til å henge ting som må henges? 

Anonymkode: b04ea...f60

Skrevet

Sett et skap på veggen som ikke har skråtak?

Skrevet

Klesstativ... F. eks. fra Ikea eller Jysk. 

Anonymkode: 8c97b...7b1

• Liker 1
Skrevet

Skap langs skråveggen bør tilpasses. Jeg har sett løsninger med ikea pax ombygd for skråtak.

De fleste ting som skal henges trenger ikke full høyde. 140 gir rikelig med plass til skjorter og kortere kjoler. Så lenge dere har noe hengeplass til de lengste klærne går det helt bra å ha skap langs de lave veggene. Hvis dere er heldige finner dere skap beregnet for barnerom som passer inn, om dere ikke vil bygge/tilpasse selv. Skyvedører og trådkurvstativer fungerer også bra på de laveste veggene

Det er ikke nødvendig med full høyde under senger, så senger kan gjerne stå under skråtaket. Dere lærer fort hvordan dere skal unngå å dunke hodet om morgenen

Anonymkode: 0d158...508

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, Summ skrev:

Sett et skap på veggen som ikke har skråtak?

ja, men der er det vinduer med kjempefin utsikt, og for at den utsikten skal nytes mest mulig bør vi ha sengen mot andre veggen, vil nødig ødelegge det...

TS

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klesstativ... F. eks. fra Ikea eller Jysk. 

blir mye støv da...

TS

• Liker 2
Skrevet

Google garderobe skråtak.. 

Screenshot_20180814-213446.jpg

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skap langs skråveggen bør tilpasses. Jeg har sett løsninger med ikea pax ombygd for skråtak.

De fleste ting som skal henges trenger ikke full høyde. 140 gir rikelig med plass til skjorter og kortere kjoler. Så lenge dere har noe hengeplass til de lengste klærne går det helt bra å ha skap langs de lave veggene. Hvis dere er heldige finner dere skap beregnet for barnerom som passer inn, om dere ikke vil bygge/tilpasse selv. Skyvedører og trådkurvstativer fungerer også bra på de laveste veggene

Det er ikke nødvendig med full høyde under senger, så senger kan gjerne stå under skråtaket. Dere lærer fort hvordan dere skal unngå å dunke hodet om morgenen

takk for tips. Vi er ikke høye mennesker (160 og 170)  så vi skal greie å leve med 140. Skal kjekke IKEA pax, det er det vi har nå, og det hadde jo vært genialt å få til. vi har dog levd i mange år med et åpent klesskap og vi orker ikke alt det støvet det medfører.  Ikke så mye som trenger full takhøyde, men jeg har mange kjoler og mannen min en jobb som krever skjorter, så vi trenger mye "hengeoppbevaring"....

TS

Skrevet
1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Google garderobe skråtak.. 

Screenshot_20180814-213446.jpg

takk for inspo!

TS

• Liker 1
Skrevet

Walk in closet i naborommet. Det var allerede dør mellom rommene, så løsningen ga seg selv.

Anonymkode: 7b472...24a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

blir mye støv da...

TS

Å? Jeg har hatt klesstativer med klærne mine på i 8 år, aldri opplevd at de er spesielt støvete... Vasker av de "spilene" en gang i mnd eller så, men klærne blir ikke støvete ifht. de som ligger i skuff. 

Skrevet

Vi har garderobestativ og satt inn skyvedører. Vi har ikke senga ved den ene skråveggen, da for det første vi har to dører på den ene veggen som ikke har skråtak, og for det andre så ser vi ikke på utsikten på natta! Det er mørkt da!:fnise:

Anonymkode: 9a82c...1a2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi brukte Garderobemannen på ytterveggene og skapdørene. De har livstidsgaranti på sine hjulsystem på skyvedører... Og fylte det med Ikea innmat. 

Her er eksempler fra Pinterest.com

e62cab813b6f90cdc5dff146f4de83f3.jpg

e3f497fd488028888477f629da610719.jpg

Endret av Wonders
Skrevet
7 timer siden, Wonders skrev:

Vi brukte Garderobemannen på ytterveggene og skapdørene. De har livstidsgaranti på sine hjulsystem på skyvedører... Og fylte det med Ikea innmat. 

Her er eksempler fra Pinterest.com

e62cab813b6f90cdc5dff146f4de83f3.jpg

e3f497fd488028888477f629da610719.jpg

Nå er jo Garderobemannen nær ved å gå konk, da, så den livstidsgarantien er neppe så mye verdt..!

Anonymkode: abb7a...d16

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Vi bygde lettvegger og satte på dører. Inni har vi lang garderobestang fra vegg til vegg. Mannen har sikkert 10-15 dresser og 40 skjorter.

Anonymkode: d9d5b...309

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Jeg har hatt klesstativer med klærne mine på i 8 år, aldri opplevd at de er spesielt støvete... Vasker av de "spilene" en gang i mnd eller så, men klærne blir ikke støvete ifht. de som ligger i skuff. 

Det er ikke klærne som blir støvete, klærne lager støvet. Det er med god grunn at naaf anbefaler lukkede løsninger.

• Liker 3
Skrevet

jeg har malm-kommoder langs hele veggen 😊

Anonymkode: 4054f...9eb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke klærne som blir støvete, klærne lager støvet. Det er med god grunn at naaf anbefaler lukkede løsninger.

Jeg har klærne mine på et eget rom, som også er det minst støvete rommet i hele leiligheten - så det tror jeg ikke er det største problemet. I vår leilighet er det mest støvete der hundene er mest, på badet (tror det kommer en del fra trommelen), ved tven og på lyspærene.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo Garderobemannen nær ved å gå konk, da, så den livstidsgarantien er neppe så mye verdt..!

Anonymkode: abb7a...d16

Kan du gi en lenke til dette så vi vet det du påstår stemmer? Har ikke hørt om dette nemlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...