Mallard Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Et nytt skoleår er i ferd med å starte, og uansett livssituasjon akkurat nå, så har alle her på KG gått på skole på et tidspunkt. Vi har alle hatt både gode og dårlige lærere, og noen glemmer vi i dét vi går ut skoleporten, mens andre glemmer vi aldri. Hvilken lærer husker du best fra din skoletid, og hvorfor? (Ikke nevn noen navn, bare si litt om hvorfor denne læreren er noen du husker, på godt eller vondt). Jeg glemmer aldri historielæreren min fra vgs, som var helt fantastisk kunnskapsrik og levende engasjert i faget sitt. Gledet meg hele uka til timene hans!
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Norsk-læreren min. Husker ikke hele navnet hennes engang, men hun er klistrer til minne, for hun var grisedeilig. Da mener jeg grisedeilig, og ikke bare fordi jeg en hormonell ungdom, men skikkelig grisedeilig. Husker hver detalj av den deilige kroppen hennes nå 15 år senere. Fikk en 2-er i norsk da, men det er ikke hennes skyld tror jeg, var nok bare jeg som ikke fikk med meg et ord av det hun sa. Anonymkode: 3d3e9...f24
BerntHulken Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 Jeg har i grunn ingen lærere i mitt minne som skiller seg særlig ut, i positiv forstand. I negativ forstand, skiller èn seg ut. En dame som var old-school, og det hun gjorde mot meg hadde sørget for sparken på flekken i dag. Ellers florerte det av lærere, som ikke jeg hadde, som brukte vold mot elever.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Hun tvang meg til å fremføre og å snakke høyt i klasse og på riktig måte. Hun fikk frem noe og bygde opp selvtilliten min. Hun var ufattelig "streng" og alle var redde for å bryte avtaler og plikter ift henne, men hun var rettferdig og alltid til å stole på. Dessuten satt hun av en hel dag til å snakke om mensen og forandringer vi jentene skulle igjennom, og ordnet en mannlig lege til å snakke med guttene. Vi fikk en halv dag oppfølging på denne dagen to uker senere i tilfelle spørsmål. Vanskelig å ramse opp alt, men hun forstod hvilke utfordringe vi stod ovenfor, før vi visste det selv, og hun kom oss alltid imøte og gikk veien med oss. Anonymkode: 74a64...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 Fransklærer 1 fordi vi var så slemme med henne. Fransklærer 2 fordi han var på grensen til pedofil. KRL lærer fordi han var rasist. Anonymkode: 425f6...747
Mallard Skrevet 14. august 2018 Forfatter #6 Skrevet 14. august 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun tvang meg til å fremføre og å snakke høyt i klasse og på riktig måte. Hun fikk frem noe og bygde opp selvtilliten min. Hun var ufattelig "streng" og alle var redde for å bryte avtaler og plikter ift henne, men hun var rettferdig og alltid til å stole på. Dessuten satt hun av en hel dag til å snakke om mensen og forandringer vi jentene skulle igjennom, og ordnet en mannlig lege til å snakke med guttene. Vi fikk en halv dag oppfølging på denne dagen to uker senere i tilfelle spørsmål. Vanskelig å ramse opp alt, men hun forstod hvilke utfordringe vi stod ovenfor, før vi visste det selv, og hun kom oss alltid imøte og gikk veien med oss. Anonymkode: 74a64...3fc Hun høres flott ut! 2
Wonders Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 Mattelærer på ungdomsskolen. Han gav seg ikke og hentet meg fra pianoet og ba meg pent gå ned i mattetimen i stedet. Herr. Bjølseth.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Norsk-læreren min. Husker ikke hele navnet hennes engang, men hun er klistrer til minne, for hun var grisedeilig. Da mener jeg grisedeilig, og ikke bare fordi jeg en hormonell ungdom, men skikkelig grisedeilig. Husker hver detalj av den deilige kroppen hennes nå 15 år senere. Fikk en 2-er i norsk da, men det er ikke hennes skyld tror jeg, var nok bare jeg som ikke fikk med meg et ord av det hun sa. Anonymkode: 3d3e9...f24 Altså grisedeilig? Fikk det liksom ikke klart nok frem... Anonymkode: 8d7b3...ab0
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 Husker veldig godt to av mine lærere på ungdomsskolen. Jeg hadde litt problemer på skolen og slet psykisk og faglig en periode. Han ene læreren fant meg ofte når jeg skulket timer. Istedenfor å kjefte og sende meg til rektors kontor så fikk jeg være med han til fotostudioet (var jo ikke noe digitalt på den tiden). Der fikk jeg lov å bruke kameraet, ta bilder, fremkalle de osv. Dette førte faktisk til at jeg skulket mindre. Mest fordi jeg ble sett og hørt av han og jeg visste jeg kunne komme ned til han hver gang ting ble vanskelig Den andre læreren var en morsom lærer og han så hver enkelt elev som individer og ikke som en union klasse. Jeg slet veldig med matematikk, men han fant ut av hva jeg klarte og ga meg tilpassede oppgaver. Jeg ble aldri noe mattegeni, men jeg fikk en mestringsfølelse som gjorde at jeg taklet det jeg ikke forstod bedre. Takket være han så klarte jeg så vidt å bestå eksamen. Han avsluttet også hver skoletime hvor han var læreren med en sang hvor han dro frem gitaren og vi sang og hadde det så gøy Anonymkode: 75e89...fd0 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 Var ei lærer vi hadde som både jeg og klassen likte veldig godt. Det jeg husker best er at hun var den eneste læreren som gadd å bruke tid på å snakke med lille, sjenerte meg. Jeg pratet aldri med lærerne med mindre jeg måtte, og da lot de meg være. Men denne læreren kom bort til meg og ville prate. Det var jo ikke sånn at jeg ikke ville prate med lærerne, jeg var bare fryktelig sjenert, og det skjønte hun. Hun var også veldig snill, og kjeftet lite. Hun forsto at vi var ungdommer og var i en turbulent periode. Timene hennes var alltid fine, og siste året da hun ble kontaktlæreren vår var kjempebra! Snakket med ei venninne da hun gikk i 10., og de hadde fått denne læreren som kontaktlærer da. Venninna mi syns læreren var helt jævlig. Det syns jeg var interessant. Mulig det hadde noe med klassen å gjøre. Klassen jeg var i var ganske grei. Så var jeg også veldig glad i læreren jeg hadde fra 1.-4. Men det husker jeg ikke så mye fra. Bare husker jeg likte henne veldig godt. Hun var sånn som drev mye med forming, lesing og skriving med oss. Møtte henne på butikken en gang, sånn 16 år senere, og da kjente hun meg igjen! Fra 5. fikk vi en sånn fotball-lærer, og selv om han var en veldig ålreit og flink lærer, så syns jeg det var kjedelig med alt det sports-pratet hele tida. Anonymkode: fe4b4...151 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2018 #11 Skrevet 16. august 2018 Læreren min på barneskolen. Fordi han så meg. Uten han hadde jeg ikke klart meg så bra som jeg har. Han så meg alltid, snakket mye med meg, ga meg matpakke hver dag. Anonymkode: 64545...ceb 1
Absol Skrevet 16. august 2018 #12 Skrevet 16. august 2018 Så mange... Den første læreren min på barneskolen, for omsorg og varme i perfekt forhold til grenser og konsekvenser. Mattelærer på ungdomsskolen som satt med meg i dagevis før eksamen og som felte en tåre når jeg fikk en over middels karakter. Ungdomsskolelærer som pleide å gå natteravn hver eneste helg for å passe på "ungene sine" glemmer aldri at han nektet noen å gjøre noe med pulten til en gutt som døde av overdose. Når dagen var over så vi ham noen ganger sittende ved den pulten og gråte. Han kom aldri over følelsen av at han kunne gjort mer... Gymnas lærer som var så engasjert at han hoppet opp på kateteret mens han siterte "per! Du lyver!!!" Trist at ingen av høyskoleforeleserne mine peker seg ut... 1
Aurora** Skrevet 16. august 2018 #13 Skrevet 16. august 2018 Mattelæreren på VGS. Matrenazi og ble sur om vi ikke klarte å regne ut et stykke. Jeg var dårlig i matte, men han var ikke særlig motiverende og flink til å lære bort. Kalte meg for dum. En gang ble han så sur og frustrert at han slo knyttneven i kateteret hans. Yikes! Glad når vi kvitt han Læreren vi hadde på barneskolen. En eldre dame (hun må jo være over 80 år i dag) som var så snill og god. Alle likte henne. En dame alle barn likte. Flink og tålmodig med oss. 1
Mallard Skrevet 16. august 2018 Forfatter #14 Skrevet 16. august 2018 Noen andre som har minneverdige lærere?
Live88 Skrevet 18. august 2018 #15 Skrevet 18. august 2018 Engelsklæreren vår i 9.klasse, en helt fantastisk lærer som de fleste nok fryktet litt da hun var innmari streng! Men min klasse trengte det da! Vi måtte også skrive logg etter hver time med kommentarer, spørsmål, ris og ros, en gang "knakk" jeg sammen og skrev om alt som var gale både hjemme og på skolen. Resultatet av det var heldigvis at hun tok tak i ting og sørget for at jeg fikk hjelp!❤ Norsklæreren vår var også en herlig dame Hun var enda strengere men hun kunne også glimte til innimellom! Det beste var når hun fortalte historier fra sitt eget liv, spesielt fra skoletiden. Klasseforstanderen min gjennom ung.skolen var også en god lærer! Det samme var hun som var rådgiveren vår i 9. og 10.! Det er fire lærere jeg aldri vil glemme!
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #16 Skrevet 18. august 2018 Husker bare dårlige lærerer og hun ene hadde kattmøkk ånde. Anonymkode: 51b28...bb7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #17 Skrevet 18. august 2018 En lærer som kysset meg slik, ingen andre har gjort. Intenst og hardt, men mykt og deilig. Jeg glemmer det aldri. Denne læreren og en annen, gjorde denne skolen til noe spesielt og positivt. Jeg trivdes veldig godt, for første gang på en skole. Dette er mange år siden, men jeg har fortsatt spesielt den ene læreren friskt i minne. Anonymkode: a4679...f8e
Anglofil Skrevet 18. august 2018 #18 Skrevet 18. august 2018 Tråden er ryddet for personangrep og injurierende utsagn, samt svar til dette. Yvonne (teamleder)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå