Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg ikke har så lyst.....

Anonymkode: 6f5dc...64f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

TS, du må ikke være med på alt. Du kan også velge kun en (ettermid)dag f.eks dersom det passer deg bedre.

Anonymkode: 7dd38...fd3

Innlegget er ryddet for sitering og svar til ryddet innhold. 

Endret av Olava
  • Liker 6
Skrevet

Brutale sannheten om du ikke er med på fadderuka, så blir du foraltid utafor ved skolen der.

Anonymkode: cac01...9e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg var heller ikke med på fadderuka (bortsett fra første dag). Jeg råder deg til å dra den første dagen slik at du blir "sett" av de andre, dette vil gjøre det mye lettere for deg å skaffe venner etterhvert i studiet. De man treffer på i fadderuka er sjeldent de man velger å være med i resten av året, så det det spiller ikke noen rolle om man er med på alt eller ikke. 

Anonymkode: dad5a...d9a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok først et årsstudium, da var jeg me på alt av program i fadderuken.

Høsten etter startet jeg på bachelor på nabofakultetet og hoppet over mye siden jeg ikke hadde behov for omvisning på universitetet, omvisning i byen, hjelp til registrering og alt vi gjorde året før.

Jeg ble kjent med en del folk første året, men ingen det andre, da jeg kun var med på deler av programmet her og der.

Nå blir jeg ikke lett kjent med folk, kanskje nettopp derfor burde jeg egentlig ha vært med på mer det andre året.

Men obligatorisk er det på ingen måte. Kan allikevel være lurt å være med på ting som registrering og slikt om man er usikker på hvordan ting fungerer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ikke med på fadderuken og fikk ei venninne likevel. Vi er introverte begge to.

Anonymkode: 27d0d...7bc

• Liker 1
Skrevet

Jeg var med på fadderuken en halv kveld. 

Har fått meg gode venner på studiet fra undervisningseminarer. 

Anonymkode: d2572...f41

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brutale sannheten om du ikke er med på fadderuka, så blir du foraltid utafor ved skolen der.

Det stemmer ikke! Jeg deltok på svært få aktiviteter i fadderuka pga at jeg var alene med et barn da. Jeg ble likevel raskt en del av klassen, og en del av dem er fortsatt blant mine beste venner.  Venner får man av at man har noe til felles, ikke av å feste sammen. 

Skrevet

Deltok ikke på en eneste aktivitet i fadderuka, og har fortsatt fått meg venner. 

Skrevet
43 minutter siden, applestories skrev:

Jeg tok først et årsstudium, da var jeg me på alt av program i fadderuken.

Høsten etter startet jeg på bachelor på nabofakultetet og hoppet over mye siden jeg ikke hadde behov for omvisning på universitetet, omvisning i byen, hjelp til registrering og alt vi gjorde året før.

Jeg ble kjent med en del folk første året, men ingen det andre, da jeg kun var med på deler av programmet her og der.

Nå blir jeg ikke lett kjent med folk, kanskje nettopp derfor burde jeg egentlig ha vært med på mer det andre året.

Men obligatorisk er det på ingen måte. Kan allikevel være lurt å være med på ting som registrering og slikt om man er usikker på hvordan ting fungerer.

Hvordan var fadderuka der? Mye drikking?

Skrevet

Jeg er 35 år og tenker ikke å være med på fadderuke. Men jeg er rett og slett for gammel for fest og tull😊 har barn også så jeg møter bare opp til registrering. På mitt studium er det mye gruppearbeid og lignende så håper å finne 1 person på min alder, hvis jeg er heldig😅

Hvis jeg hadde vært 20 så hadde jeg nok vært med på litt i alle fall selv om jeg ikke er veldig sosial.

Anonymkode: 0cf7a...7c4

Skrevet

Jeg blir ikke med, rett og slett siden jeg er dobbelt så gammel som yngstemann. Jeg pendler dessuten til byen.

Anonymkode: 3c5a7...826

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, spekulasjoner og svar til dette. 

Olava, mod. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan var fadderuka der? Mye drikking?

Det er begynt å bli mange år siden, så om det er bedre eller verre nå vet jeg ikke.

Det var en del drikking, men ikke så mye som man fikk inntrykk av å lese avisene. Avisene (BT og BA) ser ut til å skrive mye mindre om fadderuken nå enn tidligere, det kan tyde på at det ikke er så ille.

Jeg reagerer på drikkepress med å la være å drikke og egentlig bare bli irritert på maset. Husker ikke noe sånt fra de ukene, det var så mange forskjellige folk med ulike bakgrunner at det ble kanskje ikke så mye press.

Det kommer også veldig an på fadderne, og de på min gruppe var veldig flinke, spesielt første året.

Skrevet

Jeg var med på de alkoholfrie aktivitetene på dagtid. Blir usikker/redd for berusede personer, så festingen droppet jeg. Fikk venner likevel.

Anonymkode: 07bab...733

Skrevet
På 14.8.2018 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35 år og tenker ikke å være med på fadderuke. Men jeg er rett og slett for gammel for fest og tull😊 har barn også så jeg møter bare opp til registrering. På mitt studium er det mye gruppearbeid og lignende så håper å finne 1 person på min alder, hvis jeg er heldig😅

Hvis jeg hadde vært 20 så hadde jeg nok vært med på litt i alle fall selv om jeg ikke er veldig sosial.

Hva studerer du? Og hvor?

Anonymkode: 431c0...5a4

Skrevet

Jeg studerer på HVL, Trenger ikke å oppgi linje siden jeg vil beholde anonymiteten:) Jeg var på skolen i går for info og registrering og kom lett i snakk med noen selv om jeg ikke hadde vært med på fadderopplegget tidligere på dagen. Så også at det var flere på min alder der, takk og lov. 

Skrevet

Ja! Er du ikke med på fadderuka blir du Viggo Venneløs resten av studietiden. 

Anonymkode: a1ac4...8f1

Skrevet
On 8/14/2018 at 6:26 PM, AnonymBruker said:

Kjenner jeg ikke har så lyst.....

Anonymkode: 6f5dc...64f

Det er lenge siden jeg var student, og det virker for meg som om fadderopplegget er en slags videreføring av russetiden. Så jeg har forståelse for at ikke alle synes det virker attraktivt.

Men, som andre skriver, det er lurt å vise trynet sitt, om så bare bittelitt. Det gjør det enklere for andre å si hei og i det hele tatt ha kontakt med deg i den vanlige studiesituasjonen videre. Så prøv å delta på noe, selv om du har følelser som stritter imot. Husk at på den første dagen har de fleste andre ingen bekjentskaper innad i gruppen. Allerede på dag to kan bånd og grupperinger ha begynt å formes. Etter en uke er det plutselig mye vanskeligere å komme inn i klikken.

Anonymkode: 54152...d1b

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Er du ikke med på fadderuka blir du Viggo Venneløs resten av studietiden. 

Anonymkode: a1ac4...8f1

Er dette sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...