AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 Trenger gjerne noen kloke og fornuftige råd. Samboer er i en økonomisk privat krise.. Kreditorer truer med å pantsette huset, selv om de ikke har 1 prioritet. Lang fartstid sammen m/barn. Felles forbruksgjeld. Løsning 1 er å refinansiere m/sikkerhet i huset. Eierandel er 50%. Ev annen mulighet, kreve at hans mor stiller opp med sikkerhet i sin bolig? (Står som sikkerhet fra tidl) Hva hadde dere villet gjort? Vil helst komme unna med dette, at jeg slipper å bli involvert. Sakelige svar, takk. Anonymkode: 894c5...346
Atea Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Trenger gjerne noen kloke og fornuftige råd. Samboer er i en økonomisk privat krise.. Kreditorer truer med å pantsette huset, selv om de ikke har 1 prioritet. Lang fartstid sammen m/barn. Felles forbruksgjeld. Løsning 1 er å refinansiere m/sikkerhet i huset. Eierandel er 50%. Ev annen mulighet, kreve at hans mor stiller opp med sikkerhet i sin bolig? (Står som sikkerhet fra tidl) Hva hadde dere villet gjort? Vil helst komme unna med dette, at jeg slipper å bli involvert. Sakelige svar, takk. Anonymkode: 894c5...346 Hvis dere har felles forbruksgjeld er vel halvparten av ansvaret ditt? Hvis kreditorene tar pant i hans halvdel av huset kommer de ingen vei med å selge det /tvangssalg. Gå for løsning 1. Det beste er å holde foreldrene borte fra hans /deres økonomiske rot hvis hun ikke har en stor formue utover egen bolig. Hun står allerede som sikkerhet - har hun da mye å gå på hvis det blir salg av hus med tap? I verste fall kan hennes bolig også ryke. Husbanken kan gi nytt lån der forbruksgjeld bakes inn i refinansieringen. 1
Million Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 (endret) Hva i alle dager mener du med "kreve at hans mor stiller opp med sikkerhet i sin bolig"? Det er det frekkeste jeg har hørt. Dere kan på ingen måte kreve av NOEN at de stiller opp og hjelper dere ut av et økonomisk uføre dere selv har rotet dere opp i. Det er ditt og din samboers ansvar, ikke andres. Det der må være det frekkeste jeg har lest på lenge her inne. Hvis denne forbruksgjelden er felles, som du sier i en setning, hvorfor i alle dager skal du holdes utenfor og slippe å bli involvert, som du skriver i en annen setning!?? Det høres jo ikke ut til å henge på greip i det hele tatt. Dere får låne på boligen, hver deres halvpart av forbruksgjelden, og cashe den ut. Så sitter dere med like mye økt boliglån, begge to. Endret 14. august 2018 av Million 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 TS her. Det er samboer som er i økonomisk uføre og krise, ikke jeg, ville bare nevne noe felles gjeld, nærmest lommerusk i forhold. Felles gjeld vil ikke kunne bli refinansiert overhodet, da kun hans skyhøye gjeld vil bli prioritert refinansiert, bare halvparten av den også tenker jeg, knapt. Jeg fyller mer potten.. han tapper den. Alltid vært slik desverre. Får tro det ble litt klarere nå.. Anonymkode: 894c5...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå