Gå til innhold

Innglassere veranda. Hva kan man oppbevare der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en liten leilighet og vurderer å innglassere verandaen som er på cirka 10 kvm. Nå har jeg markise, men ser for meg at jeg kan oppbevare noe der om den er glasset inn. Men hva tåler å stå ute ved temperatursvingninger? 

 

Anonymkode: 8e4a3...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du glasse inn då må du søke om fasadeendring. Det er en komplisert sak, med mindre du bor i villaødemarken. 

Hva du kan oppbevare er helt avhengig av isoleringen på verandaen.

Anonymkode: 35895...c98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her har selvsagt et viktig poeng, selv om det ikke er akkurat det du spør om. Finn ut om det er mulig å gjøre det der du bor før du begynner å planlegge mer :) 

På en innglasset veranda kan du oppbevare det du ellers ville hatt i en uisolert utebod, f.eks sykkel, ski, hagemøbler eller  verktøykasse (men ikke batteridrill o.l. da den vil kunne skades av eventuell kondens). Jeg ville vært betenkt på å lagre klær, dyner etc der, selv i tette plastbokser, da temperaturforskjeller kan gi kondens og påfølgende muggdannelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei der
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en liten leilighet og vurderer å innglassere verandaen som er på cirka 10 kvm. Nå har jeg markise, men ser for meg at jeg kan oppbevare noe der om den er glasset inn. Men hva tåler å stå ute ved temperatursvingninger? 

 

Anonymkode: 8e4a3...7c9

Asylsøkere? De tåler det, så birdrar du til å hjelpe de mindre heldige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innglassert verandra er veldig koselig, spesielt om vinteren. Tente lykter, sette seg i et hjørne med tepper og se snøen dale ned. Du kan oppbevare ski og sportsutstyr, eller gjør som meg å lage en slags vinterhage. Masse tepper, puter, lykter og hengekøye. Jeg har ofte vinduene åpne selv på vinteren, men har fremdeles tilgode å oppleve muggdannelse på teppene og putene. 

Anonymkode: 1d35a...92d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørrfisk :vetikke:

ikke sikkert naboene blir så fornøyde da...

Anonymkode: 0a4ec...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du glasse inn då må du søke om fasadeendring. Det er en komplisert sak, med mindre du bor i villaødemarken. 

Hva du kan oppbevare er helt avhengig av isoleringen på verandaen.

Anonymkode: 35895...c98

Kan godt henne TS bor i borettslag eller blokk....

Anonymkode: 9ee2b...4ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Innglassert verandra er veldig koselig, spesielt om vinteren. Tente lykter, sette seg i et hjørne med tepper og se snøen dale ned. Du kan oppbevare ski og sportsutstyr, eller gjør som meg å lage en slags vinterhage. Masse tepper, puter, lykter og hengekøye. Jeg har ofte vinduene åpne selv på vinteren, men har fremdeles tilgode å oppleve muggdannelse på teppene og putene. 

Anonymkode: 1d35a...92d

Det høres koselig ut. Har bod til ski og sportsutstyr. Det er andre som har innglassert veranda i blokka og vil ikke bli fasadeendring. Men noen sier at det vil bli veldig varmt på verandaen på sommeren når jeg mister markisa. Og hvis jeg har rullegardiner vil jeg miste utsikten. Har sol fra to til åtte, men soler meg aldri der hvis det er veldig varme. 

Ts

Anonymkode: 8e4a3...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kan godt henne TS bor i borettslag eller blokk....

Anonymkode: 9ee2b...4ef

...og da må man søke. TS skriver i #8 (under deg) at h*n bor i blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres koselig ut. Har bod til ski og sportsutstyr. Det er andre som har innglassert veranda i blokka og vil ikke bli fasadeendring. Men noen sier at det vil bli veldig varmt på verandaen på sommeren når jeg mister markisa. Og hvis jeg har rullegardiner vil jeg miste utsikten. Har sol fra to til åtte, men soler meg aldri der hvis det er veldig varme. 

Ts

Anonymkode: 8e4a3...7c9

Jeg må ha rullegardiner på sommeren, grisevarmt. Så akkurat det er litt kjedelig. Men er det lov med aircondion kan du jo skaffe deg det. 

Anonymkode: 1d35a...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig ut i fra utførsel og hvor i landet man holder til. 
Da jeg var på leilighetsjakt så jeg mange som hadde innredet innglassert veranda som soverom eller ekstra stue. 
Hadde selv innglassert veranda for en del år siden, der kunne jeg kun ha typisk "uteting" eller ting som tålte uisolert bod. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...