Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker, og jeg har 1 dag på å bestemme meg.

Pluss: Jeg kan bo for meg selv, kan øke min sosiale del, kan få nye venner, kan sjekke opp nye damer, og det er nyttig å studere

Minus: ENORMT dyrt, ikke allverdens motivert(mer fan av politi/pilot), langt unna hjemmefra, kjenner ingen der

Tanker? Seriøse svar vær så snill.

Anonymkode: b975d...57f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump 😁

Skrevet

Hva er planen hvis du IKKE skal studere på BI da? Og hva lønner seg mest 5 år fra nå? 

Anonymkode: c0a4a...060

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er planen hvis du IKKE skal studere på BI da? Og hva lønner seg mest 5 år fra nå? 

Være hjemme og skaffe jobb. Er 21 nå.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Være hjemme og skaffe jobb. Er 21 nå.

Synes du skal gå på BI hvis det er et løp du tror du kan fullføre. Jeg hoppet av studiene da jeg var 20 og begynte å jobbe. Nå er det for seint for meg å gå tilbake til studiene pga alder og fordi jeg har utgifter jeg ikke får dekket hvis jeg skulle levd på lånekassepenger. 

Studér nå mens du er ung, ellers går du glipp av mye sosialt, og ikke minst vil det bli vanskeligere senere å studere når du har jobbet og blitt glad i pengene. 

Gjest Overrasket
Skrevet

For all del ikke påta deg en så dyr utdanning hvis du ikke er himla motivert. Studer noe du brenner for. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du skal gå på BI hvis det er et løp du tror du kan fullføre. Jeg hoppet av studiene da jeg var 20 og begynte å jobbe. Nå er det for seint for meg å gå tilbake til studiene pga alder og fordi jeg har utgifter jeg ikke får dekket hvis jeg skulle levd på lånekassepenger. 

Studér nå mens du er ung, ellers går du glipp av mye sosialt, og ikke minst vil det bli vanskeligere senere å studere når du har jobbet og blitt glad i pengene. 

Sant det, men stryker jeg så har jeg jo 120k i gjeld. Ellers enig i alt du nevner der.

Skrevet

Ikke gjør det. Og det sier jeg med utgangspunkt i alle de andre trådene du har lagd her inne.

Anonymkode: f6037...f20

• Liker 6
Skrevet

Du trenger ikke å studere BI, de har en ledelse som allerede har gjort det og skolen går så det griner. 

Anonymkode: a96eb...9a2

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det. Og det sier jeg med utgangspunkt i alle de andre trådene du har lagd her inne.

Men seriøse svar plis. Hvorfor skal jeg ikke studere det?

Skrevet

Ok mitt seriøse svar er at du bør heller jobbe mot å feks bli politi om det er det du ønsker. Hvorfor har du ikke søkt deg inn på det? Sjekk hva det kreves for å gå på det. Du kan også sjekke pilot utdanningen, men denne er det flere som ikke anbefaler pga veldig lang og dyr utdannelse samt vanskeligere å få jobb.

Det er tull som noen andre sier at det er forsent om du studerer senere i livet, jeg er selv 33år og begynner på min master nå! Om du vil jobbe nå så er det greit, men prøv å finne ut hvordan du kan feks komme deg inn på politistudiet; må du ta opp fag, trene o.l? 

Jeg har gått på BI og om det ikke er noe du ønsker å bli i forhold til det, er det heller ingen vits i å gå der. Det er også vanskelig å få jobb etter å ha gått der, ellers ender man opp med kundeservice jobber som egentlig ikke krever utdannelse.  

Anonymkode: 76585...721

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men seriøse svar plis. Hvorfor skal jeg ikke studere det?

Fordi du ikke er klar for å studere og det er bortkastede penger.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Sant det, men stryker jeg så har jeg jo 120k i gjeld. Ellers enig i alt du nevner der.

Nei, består du ett år har du 120 000 i gjeld. 
Stryker du har du 180 000 i gjeld. 

Anonymkode: f75e3...b22

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok mitt seriøse svar er at du bør heller jobbe mot å feks bli politi om det er det du ønsker. Hvorfor har du ikke søkt deg inn på det? Sjekk hva det kreves for å gå på det. Du kan også sjekke pilot utdanningen, men denne er det flere som ikke anbefaler pga veldig lang og dyr utdannelse samt vanskeligere å få jobb.

Det er tull som noen andre sier at det er forsent om du studerer senere i livet, jeg er selv 33år og begynner på min master nå! Om du vil jobbe nå så er det greit, men prøv å finne ut hvordan du kan feks komme deg inn på politistudiet; må du ta opp fag, trene o.l? 

Jeg har gått på BI og om det ikke er noe du ønsker å bli i forhold til det, er det heller ingen vits i å gå der. Det er også vanskelig å få jobb etter å ha gått der, ellers ender man opp med kundeservice jobber som egentlig ikke krever utdannelse.  

Anonymkode: 76585...721

Pilotutdanningen lang? Tar 2 år i Tromsø.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke er klar for å studere og det er bortkastede penger.

180k er ingenting når du har 20 år på deg til å tilbakebetale.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du virker dessverre ikke oppegående nok akkurat nå til at det sannsynligvis vil være verdt det.

Gjest Linaria
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, det er ikke gøy å betale 1000 kroner i mnd på lån når man ikke har fått nye ut av studiet utenom å bo i Oslo og flørte med noen jenter. Da kan du like greit flytte et nytt sted for å jobbe, så får du lønn istedenfor lån. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

180.000 er mye på bare ett år, jo. Særlig når det er et år du ikke får bruk for i det hele tatt. 

Anonymkode: 37d88...7a6

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pilotutdanningen lang? Tar 2 år i Tromsø.

Tror ikke det er pilotstudie i Tromsø...? 

Anonymkode: 7c61f...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...