Gå til innhold

Ekstremt pågående kollega som ikke tar et hint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har en kollega som er ekstremt pågående, og som snart driver meg til vanvidd.. 

kort bakgrunn:

har jobbet på samme avdeling som denne mannen i 2 år. Jobber nå på forksjellig avsnitt. Han ble skilt for omlag 1,5 år siden, er 40 og har barn. Etter skilsmissen tok han hyppig kontakt med meg. Jeg er forøvrig singel og i tidlig 30 årene. Jeg har alltid likt personligheten hans, veldig trivelig og morsom fyr. I begynnelsen trodde jeg at han trengte noen å prate med, da han selv uttrykte behov for det. Jeg drakk derfor kaffe med han ved et par anledninger. 

Etterhvert har han stadig tatt kontakt. Jeg har ikke vært med han på fritiden etter at han ble pågående. I løpet av det siste året har han spurt flere ganger i uken om å finne på noe. Jeg har alltid sagt at det ikke passer eller at jeg ikke har lyst. Aldri én gang har jeg spurt tilbake. Ofte svarer jeg ikke på forespørslene i det hele tatt. Han kan sende melding ut av det blå, å si at han har fri den og den dagen... når jeg ikke svarer, spør han om når jeg har fri og om når det passer å møtes.. jeg blir helt sjokkert over at det er mulig å ha så lite selvinnsikt..

jeg synes hele situasjonen er veldig ubehagelig. Jeg aner snart ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har nok sikkert ikke sagt «klart nok» ifra. Har prøvd å få han til å innse Selv at jeg ikke er interresert ved p konsekvent si nei...fordi jeg vil unngå at det blir kleint i fremtiden å dra på jobb. 

Hva skal jeg gjøre?! Hvordan kan jeg si fra? Har tenkt på å skrive at jeg ikke er interresert i han og at det føles feil å treffes.. men det kan jo være han bare har ekstremt mangel på sosial kontakt, og bare vil være venner.. og også påpeker at det ikke er ment som noe annet enn å være hyggelig. Det blir iallefall ekkelt. Må jo se denne fyren hver dag på jobb. 

Hva skjer med mannfolk som fortsetter å mase, selv om de alltid får et nei?!

Anonymkode: 950cd...e85

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trekk opp din fiktive kjæreste! Gang på gang! Brozone kollegaen din!
Dytt det inn på "naturlige" måter. For eksempel om han spør hvordan helga har vært så si at den har vært topp for du var på date med en herlig fyr og er litt småforelsket, eller om dere spiser lunsj så trekk opp mobilen og si "sorry to sekunder, jeg må bare svare kjæresten min her", eller om dere har en flytend prat om alt og ingenting så dytt inn en fiktiv kjæreste eller date inn i tema. For eksempel sier du at du ønsker deg ny sofa så si at "men kjæresten min vil ha en fra bolia som er så dyr men tror vi går for den så vi kan ligge i den begge to" eller om dere snakker om mat så si "ja kjæresten min elsker også thai mat :) har du vært på Ling Hais Thaicafe, der er det god mat, dit burde du dra".

Bare fortell om andre menn rett og slett, det kan også være "Åh, han stengevakta er så kjekk altså hehe" , for da skjønner han hvertfall at du ikke ser på han som en aktuell kandidat siden du bro-zoner han med andre menn :)
Fortsetter han å spørre deg om å finne på noe osv så kan det hende han bare vil ha venner ja, men bare sørg for å fortsette å snakkeom andre "Må stikke, har en avtale med kjæresten men takk for i dag, ses på jobb!" og si ting som "du er en god venn" "skal jeg wingmane hun der for deg? " osv når dere har blitt venner, så han virkelig forstår du mener vennskap og at hanikke tror han har sjans på deg bare fordi dere har blitt venner.

Anonymkode: 56925...cfe

• Liker 2
Gjest Stella Rose
Skrevet

Du slutter å hinte og gir tydelig beskjed.

Skrevet

Eller såkan du såklart si bare rett ut at "Nei, jeg syns det blir feil for jeg vet ikke helt intensjonen din, og vil forholde meg profesjonellt til kollegaer" eller "Hei, beklager jeg syntes egentlig at det har blitt litt ubehagelig at du spør så mye for jeg har prøvd å være vennlig å si nei før , men håper du kan respektere at jeg ikke vil ses noe utenfor jobb :) "

Anonymkode: 56925...cfe

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...