AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #21 Skrevet 14. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spurte du hvorfor? Jeg har aldri opplevd at folk kommer for sent med vilje, fordi de vil være for sene. Anonymkode: 25edc...1a1 Eller mener du at de ikke skal kunne skjønne det selv? Anonymkode: bcfd0...a06
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #22 Skrevet 14. august 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gang i blant er greit, men ikke hver gang, og ikke hvis det er en halvtime pluss selvom de gir beskjed., Noen ganger har man ingen valg enn å måtte vente. Anonymkode: bcfd0...a06 En gang i blant ja, ting kan skje på veien, og da kan det jo gå både en halvtime og vel så det, det bør også være godtatt om man står bom fast mellom Ullevål og Smestad, og gir beskjed, men er det noe som skjer gang på gang er det selvsagt ikke greit.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #23 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, FrankDrebin skrev: En gang i blant ja, ting kan skje på veien, og da kan det jo gå både en halvtime og vel så det, det bør også være godtatt om man står bom fast mellom Ullevål og Smestad, og gir beskjed, men er det noe som skjer gang på gang er det selvsagt ikke greit. Men er du enig at man må si ifra til folk at du ikke liker at de kommer forsent? For det kan de umulig skjønne at folk flest ikke er ok med det? Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #24 Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, FrankDrebin skrev: En gang i blant ja, ting kan skje på veien, og da kan det jo gå både en halvtime og vel så det, det bør også være godtatt om man står bom fast mellom Ullevål og Smestad, og gir beskjed, men er det noe som skjer gang på gang er det selvsagt ikke greit. For det er tydeligvis noen bruker her på kg mener, er det virkelig normen? Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #25 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For det er tydeligvis noen bruker her på kg mener, er det virkelig normen? Anonymkode: bcfd0...a06 "det Anonymkode: bcfd0...a06
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #26 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er du enig at man må si ifra til folk at du ikke liker at de kommer forsent? For det kan de umulig skjønne at folk flest ikke er ok med det? Anonymkode: bcfd0...a06 Selvfølgelig, om det er noen som til stadighet kommer for sent må de få en tilbakemelding og oppfordring til skjerpings, men ikke om det er snakk om 2-3 ganger i året pga noe de ikke kan noe for (strømstands, kansellerte flyavganger, bilkø osv), da er det unødvendig å vifte med fingeren. Men en som stadig forsover seg, eller stadig tar en rute hvor de vet er dømt til å bli forsinkelser må man si ifra til. 1
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #27 Skrevet 14. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det er tydeligvis noen bruker her på kg mener, er det virkelig normen? Anonymkode: bcfd0...a06 Kun et eksempel. Det kan være strømstans på banen eller toget, hva som helst som er uforutsett.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #28 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, FrankDrebin skrev: Selvfølgelig, om det er noen som til stadighet kommer for sent må de få en tilbakemelding og oppfordring til skjerpings, men ikke om det er snakk om 2-3 ganger i året pga noe de ikke kan noe for (strømstands, kansellerte flyavganger, bilkø osv), da er det unødvendig å vifte med fingeren. Men en som stadig forsover seg, eller stadig tar en rute hvor de vet er dømt til å bli forsinkelser må man si ifra til. Er det virkelig slik at folk flest ikke skjønner at det ikke er okay å komme forsent? Og må få beskjed om det? Anonymkode: bcfd0...a06 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #29 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Selvfølgelig, om det er noen som til stadighet kommer for sent må de få en tilbakemelding og oppfordring til skjerpings, men ikke om det er snakk om 2-3 ganger i året pga noe de ikke kan noe for (strømstands, kansellerte flyavganger, bilkø osv), da er det unødvendig å vifte med fingeren. Men en som stadig forsover seg, eller stadig tar en rute hvor de vet er dømt til å bli forsinkelser må man si ifra til. Eller misforstå du det jeg skrev kanskje trodde jeg mente det motsatte? Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #30 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, FrankDrebin skrev: Kun et eksempel. Det kan være strømstans på banen eller toget, hva som helst som er uforutsett. Men burde ikke personen likevel skjønne at den som venter ikke synes noe om det, selvom det er god grunn? Og at personen blir "tiligt"? Anonymkode: bcfd0...a06
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #31 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig slik at folk flest ikke skjønner at det ikke er okay å komme forsent? Og må få beskjed om det? Anonymkode: bcfd0...a06 Nei, tror vel de fleste skjønner at det ikke er greit å komme for sent, og det er ikke noen god følelse når ting som strømstans eller liknende skjer, og man vet at man ikke rekker frem i tide, selv om det ikke er ens egen feil. Er derfor man ringer og sier ifra. Men for all del, finnes sikkert noen gnomer som ikke bryr seg, og kommer når det passer dem. 1
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #32 Skrevet 14. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men burde ikke personen likevel skjønne at den som venter ikke synes noe om det, selvom det er god grunn? Og at personen blir "tiligt"? Anonymkode: bcfd0...a06 Altså, det er vel ingen som liker at noen kommer for seint, er jo kjedelig å vente lenger enn avtalt, men får jeg beskjed om at det er noe vedkommende ikke kan noe for som skyldes forsinkelsen, så er jo ikke det noe h*n kan noe for, så det nytter ikke å bli sur og lage scene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #33 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Nei, tror vel de fleste skjønner at det ikke er greit å komme for sent, og det er ikke noen god følelse når ting som strømstans eller liknende skjer, og man vet at man ikke rekker frem i tide, selv om det ikke er ens egen feil. Er derfor man ringer og sier ifra. Men for all del, finnes sikkert noen gnomer som ikke bryr seg, og kommer når det passer dem. Ok, ja fordi en annen tråd så var det slikt at ett par brukere som mente at den personen som kom forsent uten god grunn flere ganger, ikke kunne forstå det. Og at den personen ikke var tankeleser.og måtte få beskjed om får å skjønnet at det ikke var ok. Anonymkode: bcfd0...a06 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #34 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, FrankDrebin skrev: Altså, det er vel ingen som liker at noen kommer for seint, er jo kjedelig å vente lenger enn avtalt, men får jeg beskjed om at det er noe vedkommende ikke kan noe for som skyldes forsinkelsen, så er jo ikke det noe h*n kan noe for, så det nytter ikke å bli sur og lage scene. Jeg er helt enig at man skal gi beskjed. men når en person kommer gjentatte ganger forsent er det begrenset på hvor mye kan skylde på fosinker buss, tbane , bil kø ogf hunden min døde. Anonymkode: bcfd0...a06 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #35 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig at man skal gi beskjed. men når en person kommer gjentatte ganger forsent er det begrenset på hvor mye kan skylde på fosinker buss, tbane , bil kø ogf hunden min døde. Anonymkode: bcfd0...a06 "man Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #36 Skrevet 14. august 2018 "resomanget"....!?? Det heter resonnement! Da lærte du forhåpentligvis noe nytt i dag også! Anonymkode: c60ae...66e
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #37 Skrevet 14. august 2018 Ble faktisk overrasket over hvor mange som enig, og trykket likes på disse personene. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #38 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "resomanget"....!?? Det heter resonnement! Da lærte du forhåpentligvis noe nytt i dag også! Anonymkode: c60ae...66e Takk, der lærte jeg mye noe nytt å Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #39 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "resomanget"....!?? Det heter resonnement! Da lærte du forhåpentligvis noe nytt i dag også! Anonymkode: c60ae...66e Tar du ufordringe om å komme forsent til jobben en periode, og når sjefen tar det opp, og sier du da "jeg er ikke tankeleser, og hvordan kunne jeg vite det"? Eller med en venninne? Fortell meg hvordan den samtalen utarter seg Anonymkode: bcfd0...a06
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #40 Skrevet 14. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig at man skal gi beskjed. men når en person kommer gjentatte ganger forsent er det begrenset på hvor mye kan skylde på fosinker buss, tbane , bil kø ogf hunden min døde. Anonymkode: bcfd0...a06 Sant, er sikkert noen som finner på andre grunner enn forsovelse nok en gang.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå