AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 du som er voksen har du ingen ansvar for å komme tidsnok og til avtalt tid? Jeg tviler på at sjefen din hadde satt pris på at du kom gjentatte ganger forsent til jobb, akkurat som venninna di ikke hadde likt at du kom forsent. Og jeg tviler sterkt på om de (spesielt sjefen din) hadde likt det resomanget fra deg om at "jeg er ikke tankeleser, du må fortelle meg at du ikke liker det" Jeg ufordrer deg til å si det til sjefen din og venninna di Anonymkode: bcfd0...a06 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Noen som tar utfordringen? Fortell meg gjerne hvordan det gikk Anonymkode: bcfd0...a06
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. august 2018 #3 Skrevet 14. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: du som er voksen har du ingen ansvar for å komme tidsnok og til avtalt tid? Jeg tviler på at sjefen din hadde satt pris på at du kom gjentatte ganger forsent til jobb, akkurat som venninna di ikke hadde likt at du kom forsent. Og jeg tviler sterkt på om de (spesielt sjefen din) hadde likt det resomanget fra deg om at "jeg er ikke tankeleser, du må fortelle meg at du ikke liker det" Jeg ufordrer deg til å si det til sjefen din og venninna di Anonymkode: bcfd0...a06 Det verste jeg vet er folk som kommer for sent, spes uten å gi beskjed i god tid. Kommer noen ansatte for sent på jobb, er jeg ikke nådig. Er en særdeles snill sjef, men å komme for sent til jobb, uten god grunn, gjør meg ganske direkte og ærlig til den det gjelder. Alle har så langt skjønt alvoret
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Det verste jeg vet er folk som kommer for sent, spes uten å gi beskjed i god tid. Kommer noen ansatte for sent på jobb, er jeg ikke nådig. Er en særdeles snill sjef, men å komme for sent til jobb, uten god grunn, gjør meg ganske direkte og ærlig til den det gjelder. Alle har så langt skjønt alvoret Enig, spesielt når de fortsetter etter at du har gitt beskjed. Anonymkode: bcfd0...a06 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #5 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Det verste jeg vet er folk som kommer for sent, spes uten å gi beskjed i god tid. Kommer noen ansatte for sent på jobb, er jeg ikke nådig. Er en særdeles snill sjef, men å komme for sent til jobb, uten god grunn, gjør meg ganske direkte og ærlig til den det gjelder. Alle har så langt skjønt alvoret Og burde man ikke skjønne at det er uakspetablet selv? Man burde vel ikke måtte si at det ikke er ok. Men det er vel en del her på kg som mener. "de er ikke tankeleser, og kan ikke forstå at du reagere på det" Er det bare jeg som synes det er veldig barnslig umoden oppførsel og i det minste ikke normalt? Anonymkode: bcfd0...a06 1
FrankDrebin Skrevet 14. august 2018 #6 Skrevet 14. august 2018 Om noe jeg har avtalt å møte kommer fem minutter for sent, er ikke det så nøye. Blir det senere forventer jeg selvsagt at vedkommende sier ifra på den ene eller andre måten. Jobb blir noe annet, å komme slentrende når det passer er bånn i bøtta. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. august 2018 #7 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, spesielt når de fortsetter etter at du har gitt beskjed. Anonymkode: bcfd0...a06 Heldigvis har jeg sluppet mye styr med dette på jobben, har samvittighetsfulle ansatte. Men privat, må jeg vente på noen, så er det nesten så jeg kjenner hat inni meg. Og blir så sint at jeg bare har lyst til å reise igjen. Såfremt det kommer til sløvhet da, har man en god grunn, så går det selvsagt fint.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Skrevet 14. august 2018 Folk vet da at det ikke er greit å komme for sent. Man kommer da ikke for sent med vilje. Anonymkode: 25edc...1a1
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. august 2018 #9 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og burde man ikke skjønne at det er uakspetablet selv? Man burde vel ikke måtte si at det ikke er ok. Men det er vel en del her på kg som mener. "de er ikke tankeleser, og kan ikke forstå at du reagere på det" Er det bare jeg som synes det er veldig barnslig umoden oppførsel og i det minste ikke normalt? Anonymkode: bcfd0...a06 Finnes folk som forsover seg ofte, voksne folk. Som alltid drar ti min for sent. De prøver hardt, men de klarer liksom ikke. Så finnes de som lærer og skjønner at det ikke er ok. Og til slutt, sånne som meg, som aldri kommer for sent.
Gjest Dævendøtte Skrevet 14. august 2018 #10 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Folk vet da at det ikke er greit å komme for sent. Man kommer da ikke for sent med vilje. Anonymkode: 25edc...1a1 Jeg har møtt mange som alltid er for sent ute, uansett i helvete. Om det er med vilje eller ei, det vet jeg ikke. Men typisk alltid de samme, gang på gang. Og regelmessig forsoving er det mange som sliter med, er det med vilje?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, FrankDrebin skrev: Om noe jeg har avtalt å møte kommer fem minutter for sent, er ikke det så nøye. Blir det senere forventer jeg selvsagt at vedkommende sier ifra på den ene eller andre måten. Jobb blir noe annet, å komme slentrende når det passer er bånn i bøtta. En gang i blant er greit, men ikke hver gang, og ikke hvis det er en halvtime pluss selvom de gir beskjed., Noen ganger har man ingen valg enn å måtte vente. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #12 Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, Dævendøtte skrev: Heldigvis har jeg sluppet mye styr med dette på jobben, har samvittighetsfulle ansatte. Men privat, må jeg vente på noen, så er det nesten så jeg kjenner hat inni meg. Og blir så sint at jeg bare har lyst til å reise igjen. Såfremt det kommer til sløvhet da, har man en god grunn, så går det selvsagt fint. Jeg synes det er gresenli irriterrende, og synes at voksene mennekser burde å skjønnne det, selvsagt gir man litt slingrings om det er en god grunn. Anonymkode: bcfd0...a06 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #13 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Jeg har møtt mange som alltid er for sent ute, uansett i helvete. Om det er med vilje eller ei, det vet jeg ikke. Men typisk alltid de samme, gang på gang. Og regelmessig forsoving er det mange som sliter med, er det med vilje? De gjør det nok ikke bevisst med vilje. Enten har de et problem i livet sitt som de bør bli bevisst og ta tak i, eller så sliter de med motivasjonen, og da bør de selvsagt ta selvkritikk. Personlig kommer jeg ikke for sent med mindre jeg ikke bryr meg så mye om det jeg skal eller ikke har noen grunn til å være presis. Ellers er jeg svært opptatt av å være tidlig ute, og venter heller en halvtime ekstra enn å være for sen. Jeg kan irritere meg en del over folk som kommer for sent fordi de ikke klarer å planlegge godt nok og lignende, men jeg har likevel forståelse for at det er slik de er, så lenge de ikke er alt for sene. Anonymkode: 25edc...1a1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #14 Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk vet da at det ikke er greit å komme for sent. Man kommer da ikke for sent med vilje. Anonymkode: 25edc...1a1 Inspirert av en tråd hvor et par stk mente at de som kom forsent, ikke kunne skjønne selv at det selvsagt ikke er ok. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, Dævendøtte skrev: Jeg har møtt mange som alltid er for sent ute, uansett i helvete. Om det er med vilje eller ei, det vet jeg ikke. Men typisk alltid de samme, gang på gang. Og regelmessig forsoving er det mange som sliter med, er det med vilje? Kjenner meg igjen, en gang i blant til 10 min forsent kan jeg tilgi. men gjentatte ganger 30 min pluss, nei. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De gjør det nok ikke bevisst med vilje. Enten har de et problem i livet sitt som de bør bli bevisst og ta tak i, eller så sliter de med motivasjonen, og da bør de selvsagt ta selvkritikk. Personlig kommer jeg ikke for sent med mindre jeg ikke bryr meg så mye om det jeg skal eller ikke har noen grunn til å være presis. Ellers er jeg svært opptatt av å være tidlig ute, og venter heller en halvtime ekstra enn å være for sen. Jeg kan irritere meg en del over folk som kommer for sent fordi de ikke klarer å planlegge godt nok og lignende, men jeg har likevel forståelse for at det er slik de er, så lenge de ikke er alt for sene. Anonymkode: 25edc...1a1 Jeg kan se den, er det en gruppe treff med venner bryr jeg ikke så mye om folk er sene ut., Alene, komme veldig mye forsent er ikke ok, og de blir kuttet ut fort om de ikke tar tilbakemeldingen og forandrer oppførsel. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #17 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan se den, er det en gruppe treff med venner bryr jeg ikke så mye om folk er sene ut., Alene, komme veldig mye forsent er ikke ok, og de blir kuttet ut fort om de ikke tar tilbakemeldingen og forandrer oppførsel. Anonymkode: bcfd0...a06 Dersom folk konstant er for sene privat så bare tilpasser jeg meg etter det. Vanligvis møter jeg opp 5-10 min før, men hvis jeg vet at den jeg skal treffe alltid er 10 min for sen, så gidder jeg ikke det. Da har ikke de respekt for min tid (selv om jeg nok er litt voldsomt tidlig ute til tider), og da gidder jeg ikke legge inn noe ekstra for å respektere deres tid. Men jeg kutter de da ikke ut av den grunn, dersom de ellers er hyggelige mennesker som jeg trives med. Anonymkode: 25edc...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom folk konstant er for sene privat så bare tilpasser jeg meg etter det. Vanligvis møter jeg opp 5-10 min før, men hvis jeg vet at den jeg skal treffe alltid er 10 min for sen, så gidder jeg ikke det. Da har ikke de respekt for min tid (selv om jeg nok er litt voldsomt tidlig ute til tider), og da gidder jeg ikke legge inn noe ekstra for å respektere deres tid. Men jeg kutter de da ikke ut av den grunn, dersom de ellers er hyggelige mennesker som jeg trives med. Anonymkode: 25edc...1a1 Jeg gjorde det med ett par vennninner, de fant ut av det og begynte å komme tjue minutter (som de pleide å være) etter den tiden de visste jeg var det-. Aslå vi skulle møtes kl 19, jeg kom kl 1920, siden de var alltid sent ute, de begynte å komme 1940. Anonymkode: bcfd0...a06
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #19 Skrevet 14. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gjorde det med ett par vennninner, de fant ut av det og begynte å komme tjue minutter (som de pleide å være) etter den tiden de visste jeg var det-. Aslå vi skulle møtes kl 19, jeg kom kl 1920, siden de var alltid sent ute, de begynte å komme 1940. Anonymkode: bcfd0...a06 Spurte du hvorfor? Jeg har aldri opplevd at folk kommer for sent med vilje, fordi de vil være for sene. Anonymkode: 25edc...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #20 Skrevet 14. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spurte du hvorfor? Jeg har aldri opplevd at folk kommer for sent med vilje, fordi de vil være for sene. Anonymkode: 25edc...1a1 Spiller det noe rolle om det er med vilje eller ikke? Ikke for meg. OG jo de burde å være tankelesere og skjønne at folk flest ikke er ok med det. Anonymkode: bcfd0...a06 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå