AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #1 Del Skrevet 14. august 2018 Ja som tittelen sier; drakk du Cola zero mens du gikk gravid, dvs. flere ganger i måneden eller uka? Og hvordan gikk det med barnet? Anonymkode: fbd17...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Del Skrevet 14. august 2018 Vet ikke om cola zero, men jeg drakk vanlig cola opp til flere ganger om dagen. Jodmoren sa at det var greit (gikk ned i vekta når jeg var gravid). Cola skulle hjelpe litt Anonymkode: a5e64...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #3 Del Skrevet 14. august 2018 Drakk Pepsi Max hver dag, kom ut en frisk og sterk baby😄 Bare hold deg innenfor anbefalt max mengde. Anonymkode: 2f124...7f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #4 Del Skrevet 14. august 2018 Både Pepsi Max og zero! Verdens fineste baby ligger i armene mine nå sunn og frisk! Anonymkode: 61620...ed2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. august 2018 #5 Del Skrevet 14. august 2018 Ja, jeg drakk Cola Zero hver kveld gjennom alle tre svangerskap. Helt normale barn. Så lenge du ikke heller i deg et par liter på daglig basis er det ikke farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 14. august 2018 #6 Del Skrevet 14. august 2018 Har drukket cola zero igjennom tre svangerskap. Har tre sunne, friske barn. Hva tenker du skulle skje? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 14. august 2018 #7 Del Skrevet 14. august 2018 Drikker litt cola zero innimellom, men passer på at det totale daglige koffeininntaket ikke går over anbefalt grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #8 Del Skrevet 14. august 2018 Drakk cola av og til, men ikke daglig - det er jo ikke spesielt sundt for noen, gravid eller ei. Hvis jeg drakk cola kuttet jeg ned på kaffen. (Holder meg til max to kopper kaffe når jeg er gravid pga koffeinen) Anbefaler deg å følge de offisielle helserådene som gravid, og ikke alt mulig som skrives på forum. Anonymkode: 3358d...1a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 14. august 2018 #9 Del Skrevet 14. august 2018 Jepp😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsbabe Skrevet 14. august 2018 #10 Del Skrevet 14. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja som tittelen sier; drakk du Cola zero mens du gikk gravid, dvs. flere ganger i måneden eller uka? Og hvordan gikk det med barnet? Anonymkode: fbd17...282 Blir oppgitt over folk som faktisk tror at Cola Zero eller Papsi Max er skadelig, men så er ikke alle like kunnskapsfulle dessverre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #11 Del Skrevet 14. august 2018 Holder meg hverken unna cola eller kaffe, det eneste jeg nekter meg selv er alkohol og spekemat. Gidder ikke bli hysterisk. Anonymkode: 9e88c...8f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 14. august 2018 #12 Del Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, Sportsbabe skrev: Blir oppgitt over folk som faktisk tror at Cola Zero eller Papsi Max er skadelig, men så er ikke alle like kunnskapsfulle dessverre. Er nok koffeinen de tenker på, som flere påpeker her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reputation Skrevet 14. august 2018 #13 Del Skrevet 14. august 2018 6 minutter siden, Sportsbabe skrev: Blir oppgitt over folk som faktisk tror at Cola Zero eller Papsi Max er skadelig, men så er ikke alle like kunnskapsfulle dessverre. Er nok koffeinen de tenker på, som flere påpeker her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #14 Del Skrevet 14. august 2018 Drikker ca 1 om dagen, +/-. Drikker ikke kaffe utenom i det hele tatt. Anonymkode: 415d5...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #15 Del Skrevet 14. august 2018 Jeg liker ikke lettbrus, men har drukket vanlig cola gjennom svangerskapet. Bøtter jo ikke nedpå, men drikker det til mat og kos iblant. Så lenge man drikker under 1 liter om dagen er det ikke farlig mengde med tanke på koffeininnhold. Ikke så mye koffein i cola som i kaffe. Er man overvektig eller risiko for svangerskapsdiabetes bør man jo selvfølgelig ikke drikke noe brus med sukker. Anonymkode: aeece...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #16 Del Skrevet 14. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg liker ikke lettbrus, men har drukket vanlig cola gjennom svangerskapet. Bøtter jo ikke nedpå, men drikker det til mat og kos iblant. Så lenge man drikker under 1 liter om dagen er det ikke farlig mengde med tanke på koffeininnhold. Ikke så mye koffein i cola som i kaffe. Er man overvektig eller risiko for svangerskapsdiabetes bør man jo selvfølgelig ikke drikke noe brus med sukker. Anonymkode: aeece...67d Kan jo legge til at ikke drikker noe kaffe eller te, så derfor synes jeg ikke det gjør noe å kose meg med cola i blant. Anonymkode: aeece...67d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puny Skrevet 14. august 2018 #17 Del Skrevet 14. august 2018 ja, sikkert litt mer enn før jeg ble gravid også, men drakk ikke mengder. Kanskje en gang i uka.... Alt gikk fint med babyen. Alt med måte, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #18 Del Skrevet 14. august 2018 2 timer siden, atropos skrev: Har drukket cola zero igjennom tre svangerskap. Har tre sunne, friske barn. Hva tenker du skulle skje? Jeg har bare hørt mange skrekkhistorier om at man bør holde seg like langt unna det som man holder seg unna alkohol og røyk gjennom svangerskapet, og det har gjort meg redd, for jeg har drukket cola zero - men under det som er anbefalt. ts Anonymkode: fbd17...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #19 Del Skrevet 14. august 2018 2 timer siden, Sportsbabe skrev: Blir oppgitt over folk som faktisk tror at Cola Zero eller Papsi Max er skadelig, men så er ikke alle like kunnskapsfulle dessverre. Det er av de samme grunnene at jeg blir bekymret og redd, fordi jeg er førstegangsgravid og ikke helt vet om jeg bør stole på det som skrives om det eller ikke. ts Anonymkode: fbd17...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #20 Del Skrevet 14. august 2018 Nei. Så ikke vitsen, litt brus betyr ikke så mye for meg. Forskning spriker litt på området. Men en god del undersøkelser antyder at kunstige søtningsstoffer er veldig uheldig med tanke på hjernens utvikling. Barnet er lettere disponer for lærevansker, asperger, adhd og konsentrasjonsproblemer. Ofte problemer som ikke viser seg før barnet er i skolealder. Ser virkelig ikke vitsen med å ikke gi mitt barn et best mulig utgangspunkt for å klare seg best mulig i livet. Og kanskje det ikke stemmer. Kanskje det er forskningen som tar feil. Men litt brus har virkelig ikke så mye å si. Heller ikke andre valg i matveien. Det er tross alt noen få måneder for min del, og et helt liv for lille. Og ingenting er viktigere enn at lille har de beste forutsetningene livet. Anonymkode: 6f119...340 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå