Gå til innhold

Sjefen "nekter" oss fri i julen, har ikke barnepass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Dævendøtte said:

Huff da. Heldigvis går jeg ikke for å være det noen andre steder enn her i tråden ;)

Du fremstår ikke uredelig her heller, snarere tvert imot. Hadde jeg ansatt folk hadde jeg nok også unngått mesteparten av det samme du listet opp.

Anonymkode: 9e9f3...208

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fremstår ikke uredelig her heller, snarere tvert imot. Hadde jeg ansatt folk hadde jeg nok også unngått mesteparten av det samme du listet opp.

Takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎08‎.‎2018 den 12.40, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Det er snakk om to dager i romjulen, ikke røddager. 

Bhg er ikke åpen. Det er ikke mulig å ta med barn på jobb, da jeg i hovedsak sitter i tlf hele dagen. Det er ikke noe spesielt behov for å være fysisk tilstede, jobben kan gjøres fra hvor som helst i verden da jeg kan fjerninnlogge meg på pc. 

Jeg har mulighet til å reise bort i julen, og dermed kan familien passe barn mens jeg potensielt kunne hatt hjemmekontor. Men dette tillater ikke sjefen, det er egentlig dette jeg reagerer på. 

Jeg bor på en liten plass, med lite nettverk, og det er ikke "bare å finne seg en annen jobb" når man er misfornøyd med sjefen/vilkårene. Man må ta til takke med det man får her. 

Men takk for alle mer eller mindre saklige svar, da vet jeg hva jeg må forholde meg til. 

Anonymkode: a4f96...6cf

Jeg vet ikke hvordan du har spurt sjefen, og hva slags avtaler dere har hatt tidligere. Men hadde jeg vært din sjef, og du ba om å få ha "hjemmekontor" i romjulen, for da kunne du reise med barna og familien på juleferie. Da hadde du fått "NEI" som svar.

Det hadde nemlig blitt oppfattet som om du vil ha "hjemmekontor" og få betalt for å være på ferie. (Etter at du har fått avslag på forespørsel om ferie.) Ikke som at du planla å jobbe hjemme og ha barnevakt. 
Dessuten har du flere måneder på å finne en barnevakt og la barna bli trygge på denne personen. (Kanskje noen av de som jobber i barnehagen vil ha en liten ekstrainntekt og hjelpe deg? )
Her synes jeg du gjør deg litt ekstra vanskelig, og da er det forståelig at sjefen gjør det samme.  

Anonymkode: f23b7...cea

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du burde bruke mer tid på firmaet ditt da, enn å henge her hele dagen. 

Anonymkode: d0e5a...140

Dagens beste!!!

Anonymkode: 0bc3c...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Sjefen har de siste årene ikke innvilget fri i julen. I forfjor fikk jeg etter mye om og men tatt hjemmekontor de to dagene det ble et problem, og i fjor løste det seg ved at en kollega tilfeldigvis kunne bytte en fridag før jul, mot en dag i romjulen. Sjefen ville ikke at jeg skulle ta hjemmekontor. 

Jeg er alene med barn og alle jeg kan bruke som barnevakt reiser bort i julen. I år blir det på nytt et problem, det blir to dager jeg står uten barnepass. 

Er det ikke noe lovverk som tillater meg å ta ulønnet fri når jeg ikke har barnepass? For da bør det vel gå for det samme om jeg får tatt to feriedager i stedet?

Jeg synes det er fryktelig rigid å ikke tillate hjemmekontor 2 dager i året, men sjefen mente det ikke skulle "gå utover kollegaene mine at jeg er alenemor", og at det ble forskjellsbehandling...

Anonymkode: a4f96...6cf

Jeg skjønner det er kjipt, men sånn er det bare. Jeg har jobbet to julaften på rad + noen dager i romjulen! Skal jobbe julaften i år også, heldigvis på dagtid denne gang. Vi har et helt merkelig turnussystem på jobben min :( Jeg har hatt uflaks fordi de faste dagene mine alltid havner på julaften. I år reiser barna mine og mannen min til en annen by, så jeg må feire hjemme alene. Men jeg kan ikke si opp jobben min heller. Må bare tenke positivt. Det må du også! Sjefen min er nok vanskeligere enn din. 

Anonymkode: c0f03...f4e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det er kjipt, men sånn er det bare. Jeg har jobbet to julaften på rad + noen dager i romjulen! Skal jobbe julaften i år også, heldigvis på dagtid denne gang. Vi har et helt merkelig turnussystem på jobben min :( Jeg har hatt uflaks fordi de faste dagene mine alltid havner på julaften. I år reiser barna mine og mannen min til en annen by, så jeg må feire hjemme alene. Men jeg kan ikke si opp jobben min heller. Må bare tenke positivt. Det må du også! Sjefen min er nok vanskeligere enn din. 

Du har en mann!!

Anonymkode: bd35c...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men din problemstilling er ikke lik trådstarters. Du har en mann som kan være med barna dine. Trådstarter har ikke det. 

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Snaskesnusken said:

Men din problemstilling er ikke lik trådstarters. Du har en mann som kan være med barna dine. Trådstarter har ikke det. 

Sant nok, men TS har 4 mnd på å finne en løsning, evt være villig til å betale for barnepass fremfor å skulle ha det gratis koste hva det koste vil.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sant nok, men TS har 4 mnd på å finne en løsning, evt være villig til å betale for barnepass fremfor å skulle ha det gratis koste hva det koste vil.

Ja, hun har god tid på seg og dette burde egentlig ikke vært en problemstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor jobbet i barnehage på et lite sted. Det var så få barn som benyttet barnehagen i romjulen, at barnehagen stengte.

Vi fikk alltid mye besøk hos oss i romjulen, av barn som hadde foreldre som måtte på jobb okke som. (Sykepleiere osv må på jobb uansett hvor lite stedet er og hvor stengt barnehagen er). 

Jeg tror min mor fikk betalt noen kroner for det. Vi hadde masse lekekamerater i julen, og spiste opp alle julekakene og koste oss masse. Var helt super ordning!

Anonymkode: 816d7...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men er litt forundret over alle her inne som mener man "bare" kan finne noen man kan betale for å passe barna to dager i romjula. Er det virkelig så utbredt? Ville folk flest latt "hvem som helst" passe barna sine? Skulle mine (ikke-eksisterende) barn blitt passet av noen måtte det: 

• være noen de kjenner godt og trives med
  • noen jeg stoler på og kjenner godt til selv (eller som har blitt sjekket ut og har relevant erfaring - typ jobbet i bhg og har politiattest)  
  • noen som har mulighet og lyst til å jobbe i romjula. 

Hvor lett er det å få til på et lite sted? 

Det er noen av oss som ikke har all verdens nettverk, enten på grunn av omstendigheter eller kanskje personlige egenskaper. Vi har ikke alle en stor, trygg familie å støtte oss på. Det er ikke "bare" å bygge opp et sterkt nettverk av støttespillere, det er i alle fall ikke gjort på et blunk!

Anonymkode: dbbc0...3ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke barn selv, men er litt forundret over alle her inne som mener man "bare" kan finne noen man kan betale for å passe barna to dager i romjula. Er det virkelig så utbredt? Ville folk flest latt "hvem som helst" passe barna sine? Skulle mine (ikke-eksisterende) barn blitt passet av noen måtte det: 

• være noen de kjenner godt og trives med
  • noen jeg stoler på og kjenner godt til selv (eller som har blitt sjekket ut og har relevant erfaring - typ jobbet i bhg og har politiattest)  
  • noen som har mulighet og lyst til å jobbe i romjula. 

Hvor lett er det å få til på et lite sted? 

Det er noen av oss som ikke har all verdens nettverk, enten på grunn av omstendigheter eller kanskje personlige egenskaper. Vi har ikke alle en stor, trygg familie å støtte oss på. Det er ikke "bare" å bygge opp et sterkt nettverk av støttespillere, det er i alle fall ikke gjort på et blunk!

Anonymkode: dbbc0...3ff

Det er 4 mnd til jul. Ts kan fint finne en skoleungdom som barna og hun blir godt kjent med innen den tid. Når man er alene og slik som jeg, som bor 4 timer unna familien, så må man lage et nettverk rundt barna. Her er det en skoleungdom som passer barna, og passer hus og hund når vi er borte. 

Anonymkode: 43d82...d38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...