Gå til innhold

Ekstremt dyre matvarer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Latterlig. Det ligger jo epler strødd i alle hager og veikanter i villaområder i Sør-Norge nå, ikke minst i Oslo. Det er vel snobbefolk som heller handler epler til den blodprisen i stedet for å spise sine egne eller samle dem opp og gi dem bort gratis utenfor de skamløse butikkene.

Endret av Fiola von Queue
  • Liker 2

Alle kan hente gratis epler i hagen til Villa Stenersen (offentlig museum) i Tuengen allé i Oslo. Ligger flere kilo der. Også en del i hagen til Edvard Munch på Ekely, synes jeg å huske.

• Liker 1

Venter  bare på alle som kommer med "gode tips" om at man kan jo bare plante et epletre, sette egne poteter, dyrke egne grønnsaker, skaffe seg sin egen sau og ku de kan slakte og spise, dyrke sitt eget korn til brød osv..... 

Anonymkode: 97d00...16a

• Liker 10
Gjest Stella Rose
1 time siden, Fiola von Queue skrev:

Alle kan hente gratis epler i hagen til Villa Stenersen (offentlig museum) i Tuengen allé i Oslo. Ligger flere kilo der. Også en del i hagen til Edvard Munch på Ekely, synes jeg å huske.

Ja, for alle bor jo i Oslo ;)

Annonse

5 hours ago, gjestvest said:

Trodde dette var en tråd som skulle være motstykket til " ekstremt billige matvarer " der vi skulle tipse hverandre om ekstremt dyre matvarer. Tenkte: Hæ?  :laugh:

Tenk om du synes kassamannen er kjekk. Da kan du kjøpe 1 kg med overprisede epler for å vise at du har god økonomi. 

• Liker 1
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter  bare på alle som kommer med "gode tips" om at man kan jo bare plante et epletre, sette egne poteter, dyrke egne grønnsaker, skaffe seg sin egen sau og ku de kan slakte og spise, dyrke sitt eget korn til brød osv..... 

Ja, det er jo bare å.... :fnise: 

• Liker 4
Gjest gjestvest
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke vær eplekjekk nå.  :lol:

6 timer siden, Fiola von Queue skrev:

Det blir dyrere for meg å fly til Oslo. Hvis det ikke er veldig mange epler. Jeg bor på Vestlandet.

Anonymkode: 17e9d...bbb

• Liker 6

Ja det er helt sykt hvor dyrt enkelte matvarer har blitt. 41 kr kg er en fordobling av prisen på kort tid. 
Jeg gruer meg til vinteren når det går opp for folk at det vil mangle mel på grunn av krisen i jordbruket som følge av tørken i sommer. Alt som inneholder mel vil skyte i været i pris. Grøss og gru...

Anonymkode: 1b7c4...c98

• Liker 2

Annonse

7 timer siden, Stella Rose skrev:

Var på OBS i går, epler 41 kr kiloen, kan ikke huske at epler har vært så dyrt.

Andre som har sett ekstremt og unormalt dyre matvarer i det siste ?

Hvilke epler var det da?

Anonymkode: 4df0c...daf

Gjest Stella Rose
8 minutter siden, Fiola von Queue skrev:

Bor du på bøgda utenfor Ring 2 er det vel gode muligheter for å ha epletrær selv eller kjøpe epler direkte fra bonden.

Norge er mer en Oslo og omegn....hørt om sørlandet, vestlandet, nord-Norge, Trøndelag ?

Annonse
5 minutter siden, Stella Rose skrev:

Norge er mer en Oslo og omegn....hørt om sørlandet, vestlandet, nord-Norge, Trøndelag ?

Ja, steder med jordnære (!) folk som dyrker sine epler i stedet for å kjøpe overprisa (importerte?) epler i løsvekt som ser fine ut, men som uansett smaker rævva i forhold til de saftige First Price-pose-eplene med rar fasong.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ALT på dagligvarebutikkene er jo dyrere nå, og ikke bare maten. Toalettpapir o.l. koster også mer nå, i tillegg til at alt av matvarer er satt opp i pris.

Anonymkode: 443f3...d26

Huff ja, inflasjonen er grusom. Renta må opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...