Gå til innhold

Låne hund til tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en aktiv dame i 30 årene, har hatt hund helt frem til i fjor (hun døde) og nå er ikke livet tilrettelagt for valp eller voksen hund på heltid. Tenkte derfor at jeg skulle høre med mennesker i Oslo området om de ville lånt ut sin hund for turer. Går noen lange turer i helgene og hverdager i Nordmarka, det hadde vært hyggelig med en kompis og jeg vet det er litt deilig å få en «fridag» fra hunden av og til. 

Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg, har dere noen tips? Kommer ikke til å ta betalt for det og vil helst gå med kun en hund. Jeg vet ikke om jeg ville stolt på en tilfeldig person til å ta hunden min ut, så usikker på om dette er et dødfødt prosjekt i utgangspunktet. 

Anonymkode: 3ee82...89c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://no.dogbuddy.com/? kan du jo kanskje bruke, da kan du få anbefalinger.

Personlig ville jeg vært skeptisk til å låne ut mine hunder fordi jeg er veldig opptatt av hvordan de trenes, så jeg ville vært i mange samtaler med vedkommende, gått tur sammen først osv. Så jeg måtte vært helt sikker på at vedkommende trente positivt, at de visste hva de skulle gjøre om valpen utagerte med bjeffing på ting, trakk mot vann eller lignende, eller om det kom løse hunder som trua den eldste hunden (de skjer innimellom selv om han demper). Jeg ville forhørt meg om hva de kan om dempende signaler, hva de ville gjort i en haug av situasjoner etc. Så for min del måtte det vært et forhold som ble bygget opp først, pluss at hundene måtte bli kjent med personen sånn at de stolte på hundepasseren. 

Når alt det er sagt syns jeg det høres veldig koselig ut, særlig for hunder som er mye alene og som kanskje eierne ikke har så mye tid til. (Vi driver med mye hundetrening, så det er ikke like relevant for oss, men samtidig ser jeg jo at det hadde vært behagelig å av og til ikke måtte ut på tur). 

Så: Gi så mye info som mulig om erfaring, kurs du har gått, hva du kan om hund etc. Det finnes jo også mye hundegrupper på facebook, kanskje man kan knytte kontakter der!

Anonymkode: 8c58f...3c0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...