Gå til innhold

Hva syntes du om at den neste James Bond blir svart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

James Bond-produsenten sier at tiden har kommet for en mørkhudet 007 og at Idris Elba er en god kandidat.

Hvorfor ikke da det helt ut og la den nye James Bond være en svart lesbisk samekvinne?

Anonymkode: 9ef27...0dd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Stella Rose
Skrevet (endret)

,

Endret av Stella Rose
Skrevet

Jeg tenkte: "ånei, NOK en James Bond-film". Utover det: Det har vært så mange skuespillere nå, og det eneste fellestrekket er at de har hatt hvit hud. Det er virkelig ikke så viktig. 

Anonymkode: 0964b...935

• Liker 11
Skrevet

Jeg har ikke sett så mange av de filmene, og det har vært ulike hovedrolleinnehavere. Dermed blir det ikke en stor greie for meg om helten er en annen, og får en annen hudfarge enn tidligere.

• Liker 4
Gjest 1Lighter
Skrevet

Nei, definitivt ikke. Han må være hvit og ha alt annet enn brune øyne. Skal Mrs. Monypenny få hijab også?

Skrevet

Helt greit, James Bond er kjedelig, uansett.

• Liker 4
Skrevet

Ikke et vondt ord om Idris Elba, men jeg synes det er feil om James Bond, som har vært hvit helt fra den første boken og til og med siste film, plutselig skulle skifte rase. Hadde vært like feil om en hvit skuespiller skulle ha spilt hovedrollen i en ny Beverly Hills' Purk film, f.eks. 

• Liker 10
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ikke da det helt ut og la den nye James Bond være en svart lesbisk samekvinne?

Fordi James Bond hele tiden har handlet om en mann som forfører damer. 

Hudfargen til James Bond har jo aldri vært relevant for handlingen i filmene. Før Daniel Craig så ble James Bond beskrevet som høy og mørkhåret. Men det var jo ikke relevant for handlingen så de godtok å la Daniel Craig spille James Bond selv om han er lav og blond.l 

James Bond-konseptet er helt vannet ut. Så de kan vel gjøre nærmest hva som helst så lenge det er en agent med en eller annen britisk aksent og dametekket. 

Anonymkode: ef148...e26

• Liker 16
Skrevet

Han vil helt sikkert gjøre en god innsats, for han er typen til å spille sånne roller.
Hud meg her og hud meg der: jeg liker`n som skuespiller! :jepp: 

• Liker 11
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Og hvor mange svarte lesbiske samekvinner tror du har vært innom MI6 i løpet av historien?

• Liker 9
Skrevet (endret)
On 8/14/2018 at 1:58 PM, 1Lighter said:

Nei, definitivt ikke. Han må være hvit og ha alt annet enn brune øyne. Skal Mrs. Monypenny få hijab også?

Måtte Gud forby! (Er hun ikke Miss, forresten?)

Endret av T-Rex
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

James Bond-produsenten sier at tiden har kommet for en mørkhudet 007 og at Idris Elba er en god kandidat.

Bare av å lese inlegget, skjønner man et det er snakk om en person med lav intelligens... Et godt stykke under gj.snittet... Jeg bare lurer... hvorfor er det så viktig for deg? Hva har det å si om han er hvit eller brun?

Anonymkode: 39e32...31c

• Liker 8
Gjest 1Lighter
Skrevet
4 minutter siden, T-Rex skrev:

Måtte Gud forby! (Er hun ikke Ms., forresten?)

Det kan godt hende. Da jeg googlet kom det opp miss, mrs. og M. Det riktige er nok Miss. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare av å lese inlegget, skjønner man et det er snakk om en person med lav intelligens... Et godt stykke under gj.snittet... Jeg bare lurer... hvorfor er det så viktig for deg? Hva har det å si om han er hvit eller brun?

Enig. Farge har ikke noen betydning. Jeg så en veldig fin dokumentar en gang hvor Nelson Mandela ble spilt av en hvit skuespiller.

Anonymkode: 90cee...2a8

• Liker 9
Skrevet

Jeg syns det blir teit, fordi de velger en svart mann bare fordi 'det er på tide at james bond spilles av en svart mann', og bare fordi vi skal være så politisk korrekte. Ikke pga skuespillerens evner, egenskaper eller personlighet som kan matche karakteren. 

Men jeg følger ikke med på james bond uansett, så sånn sett spiller det ingen rolle for meg :)

Anonymkode: f472e...8ea

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det blir teit, fordi de velger en svart mann bare fordi 'det er på tide at james bond spilles av en svart mann', og bare fordi vi skal være så politisk korrekte. Ikke pga skuespillerens evner, egenskaper eller personlighet som kan matche karakteren. 

Men jeg følger ikke med på james bond uansett, så sånn sett spiller det ingen rolle for meg :)

Anonymkode: f472e...8ea

Måten du skrive hovedinlegget ditt får deg til å virke som en rasisst. Usmaklig... Forøvrig enig i det du skriver, men herregud.. omformuler ordene dine riktig. Ikke bare krenker du svarte, men også lesbiske og samer.  

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Farge har ikke noen betydning. Jeg så en veldig fin dokumentar en gang hvor Nelson Mandela ble spilt av en hvit skuespiller.

Anonymkode: 90cee...2a8

Du kan kanskje fortelle hvilke James Bond scener som ikke hadde fungert med en svart skuespiller? 

Så kan jeg fortelle deg hvilke scener om Nelson Mandela som ikke ville fungert med en hvit skuespiller.  Det er vanskelig å fortelle historien om kampen mot Apartheid når man ser bot fra delen om hudfarge. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kanskje fortelle hvilke James Bond scener som ikke hadde fungert med en svart skuespiller? 

Så kan jeg fortelle deg hvilke scener om Nelson Mandela som ikke ville fungert med en hvit skuespiller.  Det er vanskelig å fortelle historien om kampen mot Apartheid når man ser bot fra delen om hudfarge. 

Hahahahahha. Knall! Beste jeg har lest på lenge... Nelson Mandela spilles av hvit person? Hahahahahahhaha

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det "på tide" med en svart James Bond? Hvorfor er det ikke på tide med en asiatisk James Bond? Hvorfor akkurat svart? Har ikke noe i mot en svart James Bond, men begrunnelsen er så tynn. Kunne de ikke bare velge Idris Elba uten å spesisfisere at det var fordi det var på tide med en svart Bond?

Anonymkode: 1b8bc...827

• Liker 6
Skrevet

Som 007-fan synes jeg det er topp! Liker Idris Elba, og greia med James Bond er jo at det er forskjellige (mannlige) skuespillere som tar over når den forrige er «utspilt». Karakteren James Bond er en mannlig, kvinneforførende superagent, så om han er hvit, svart eller gul bryr med midt i *****. Vært kult med en asiat også.

Anonymkode: dc911...064

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...