Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min får kun MME. Jeg bruker flaskene fra Avent. Men jeg synes ikke disse er noe bra i det hele tatt. Omtrent alle flaskene, dvs smukkene "lekker". Kun EN av flaskene er ok. Det renner nesten alltid melk ut i fra siden når jeg skal gi jenta mi melk. Er det noen som har hatt samme erfaring med disse flaskene? Hvilke flasker er bra å bruke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Personlig synes jeg faktisk bambino sine flasker er best. Og ungene har vært fornøyde de og!

Skrevet

Ja, jeg mener jeg brukte disse til eldste jenta mi, kan aldri huske at melka rant sånn ut av sidene på disse. Jeg trodde liksom at Avent skulle være bra, merket og sånn...

Skrevet

Har i det siste hørt om flere som klager over lekkasjer fra Avent sine flasker.

Jeg kjøpte Dr. Brown's flasker til tantebarnet mitt i 2000 og jeg har kjøpt de til min baby som kommer om noen uker - jeg kommer ikke til å bruke noen andre enn de...

Skrevet

småen vår ville bare ha Avent. De lekker aldri. Har du dratt smokken langt nok ut?

Skrevet

Jeg har foreløpig bare positive opplevelser med Avent sine flasker...

Men kunne likevel tenkt meg å prøvd de mye omtalte MotherMade-flaskene som er kommet...

Noen som kjenner til dem?

Skrevet

Heia.

Vi har kun brukt avent til vår jente. Hadde en del lekkasjer i begynnelsen, men det kom av at vi skrudde smokken for hardt fast.

Skrevet

Jeg brukte også Avent, og har oppdaget at de kan lekke iblant hvis det bare blir liggende igjen litt fett fra melka på smokken, der hvor flaskekanten møter smokken. Men det funket bra å ta en liten runde med zalo, oppvaskbørste og glovarmt vann :)

Skrevet
Jeg brukte også Avent' date=' og har oppdaget at de kan lekke iblant hvis det bare blir liggende igjen litt fett fra melka på smokken, der hvor flaskekanten møter smokken. Men det funket bra å ta en liten runde med zalo, oppvaskbørste og glovarmt vann :)[/quote']

Jeg opplever sjelden at Avent-flaskene lekker (tror det har skjedd 2 ganger siden vi begynte å bruke dem), men jeg koker alltid flasker, korker smukker og de skru-lokkene som korkene sitter i mellom hver bruk, så kanskje det er derfor?

Kanskje ikke nødvendig å koke lenger nå når datteren er over 1 år, men jeg synes ikke jeg får smokkene ordentlig rene bare ved å vaske dem opp eller kjøre dem i oppvaskmaskinen. Da har de et slags belegg på seg.

Skrevet

Ja, koking løser jo opp melkefettet, så lekkasjer skjer sjelden så lenge man koker flaskene. Jeg begynte å vaske flaskene for hånd da poden var ett år, for da regner man at barn er gamle nok til at man ikke trenger å sterilisere lenger. Hadde jeg ikke varmt nok vann, kunne det skje lekkasjer da. Men nå når jeg har fått oppvaskmaskin har det ikke skjedd flere, så jeg synes det funker bra å vaske dem der på høy temperatur.

Gjest mlle Camille
Skrevet
Jeg begynte å vaske flaskene for hånd da poden var ett år, for da regner man at barn er gamle nok til at man ikke trenger å sterilisere lenger.

Det kan du begynne med mye før!

Det er bare de første ukene, i hvert fall ikke lenger enn 2 måneder, man trenger å koke flaskene.

Heller ikke pumpe osv.

Det fikk vi vite på helsestasjonen av helsesøster.

Vannet derimot må nok kokes litt lenger.

Skrevet

Jeg har prøvd både Avent, NUK og Dr Brown flasker....og det er ikke tvil om hva deilingen foretrekker ihvertfall, det er DrBrown. Vi fikk også litt luftproblemer med Avent sin.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Har hatt samme problem, noen ganger faller smokken inn i flasken også, de er rett og slett dårlige flasker!

Skrevet

har hørt flere som har klaget på lekkasjer ved Avent-flasker har brukt feil smokk til de, finnes i blå og i rosa, en av dem skal brukes sammen med "poseflasken" den andre med de "tette" flaskene

Skrevet

Her foretrekker vi Bambino flaskene og Dr.Brown

flaskene,synes ikke Avant flaskene eller Nuk flaskene var noe særlig.

Slo meg at det ble mange flasker i den setningen. :roll:

Dr.Brown er de beste av de vi har brukt hittil i allefall.

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...