Gå til innhold

Løpetispe og hannhunder overalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk med tispa mi på 16 kilo på tur i nabolaget også kom det en fremmed hannhund som var intressert i henne og hunden hadde ikke halsbånd på seg og ingen eier var å se. Jeg fikk ikke hannhunden til å gå. Så da måtte jeg bære med meg tispa mi i tre kvarter hjem til meg selv. Først da forsvant hannhunden. Jeg var så sliten i ryggen og armene og hadde vondt i flere uker etterpå da jeg sliter med skjeiv rygg og smerter i ledd. Jeg vurderer en større hunderase neste gang men samtidig så tør jeg ikke etter denne episoden siden jeg aldri hadde klart å bært en større hund i tre kvarter. Måtte gå sakte fordi var så sliten av å bære. Nå bor jeg i ett stort boligfelt med mange husstander så sjansen for at det kan skje er stor.

Jeg har også opplevd at hannhunder løper løse langt i fra eieren sin og jeg da må løfte opp hunden min på 16 kilo for å vente på eieren som kommet ett par minutter etterpå. Jeg opplevde også at en enten gang en annen eier snakka i telefonen og var opptatt med noe. Jeg sa gang på gang at tispa mi har løpetid men han bare fortsatte å snakke i telefonen. Jeg sa det igjen men han bare snakka. Først da jeg løfta opp hunden min så han på meg og fikk med seg at tispa mi har løpetid og da bare sa han ååå ja også gikk han. Jeg går alltid med tispa mi i bånd når hun har løpetid.

Dette har skjedd så mange ganger i løpet av alle de årene jeg har vært hundeeier at jeg nesten ikke tør å kjøpe en større tispe neste gang. Jeg vil ha en tispe siden jeg er tispemenneske.

Hva gjør dere som har en tispe på 30 kilo? 40 kilo? Under løpetiden?

Anonymkode: 0e0e2...db8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I andre avsnitt så skjer dette i skogen altså. Får ikke forandra innlegget.

Skrevet

Hva gjør dere da når dere møter disse utfordringene?

Skrevet

Jeg hadde en mellomstor tipse tidligere og hun fikk gå selv. Kunne ikke gå rundt og bære på henne. 

Anonymkode: c16d7...5a8

Skrevet

Ha med deg et tau og bind den andre hunden dersom den går løs uten eier som har kontroll på den :fnise:

Anonymkode: a44b7...8c3

Skrevet

Bor sentralt i en by og har aldri opplevd dette, selv om hun er grusom til å markere i forkant. men nå går jeg ikke lange turer de dagene hun står.. da er det kun korte turer i nabolaget. 

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan kan den løpske tispa gå selv når hannhunden følger etter og lukter og tispa tar halen til side? Jeg turte bare ikke å la den gå selv da.

Skrevet

Jeg har bare gått i raskt tempo, så de ikke får gjort noe. Så får han stå og ule utenfor huset når jeg smekker igjen døra. Dette skjer heller ikke spesielt ofte, og jeg har hatt flaks, siden den ene tispa jeg har hatt var ytterst kresen, og jagde 99% av alle hannhunder. Du kan også ringe politiet, det er båndtvang nå, og man skal ha oversikt over hvor hunden er, hele året. 

Anonymkode: 9553f...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...