Gå til innhold

Komfyren har begynt å lage dunkelyd... Vanlig eller på tide å kaste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt komfyr på finn for 1 år siden, men den var ganske ny (et par år gammel max) og i god stand. Den har gått som smurt for å si det sånn og er en typisk vanlig moderne komfyr men de siste gangene jeg har skrudd på stekeovnen kommer det mørke smell/dunke-lyder typ hvert 5 sekund fra maskineriet/bak ovnen. Det gir seg når ovnen har nådd den temperaturen den er stilt inn på.
Er dette vanlig eller betyr det at den er på vei til å bli ødelagt?

Anonymkode: 6b960...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søk opp modellen og problemstilling på google så kommer du nok til en kundeside, hvor du får svar på spm ditt.

Anonymkode: 579f5...203

Skrevet (endret)

Det kan være at det er en skrue som har løsnet. Jeg ville dratt ovnen ut og sjekket bak pluss inni ovnen. Hvis du ikke finner ut av det ville jeg ringt et elektroverksted og spurt. Bare husk at det koster en del å få dem til å komme og se, er ikke sikkert at det lønner seg med undersøkelse og evt reparasjon. 

Edit: nå så jeg at den sannsynligvis er nyere enn fem år. Da er det fortsatt garanti, hvis du kan dokumentere det med kvittering. De siste årene har elektrobutikkene register på dette så det kan selger få tak i 

Endret av solmåneogstjerner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...