Danseskjørt Skrevet 14. august 2018 #1 Skrevet 14. august 2018 ... hva jobber dere som i dag? Måtte dere ta mer utdanning? Kurs? Hadde dere flaks? Bedre/dårligere lønn? Gleder meg til å se svarene 😄
AnonymBruker Skrevet 14. august 2018 #2 Skrevet 14. august 2018 Er ikke direkte omskolert da, men svarer likevel Var møkklei turnus, hatet det. Så fikk meg jobb på det lokale legekontoret - men syns oppgavene som «legeassistent» var litt kjedelige. Jeg bor på et lite sted hvor de sliter med å rekruttere leger, og de to legene som jobber her har det ufattelig travelt. I samarbeid med kommunelegen tok jeg videreutdannelse i tverrfaglig rehabilitering og sårutdannelse, og startet en liten «sykepleiepoliklinikk» med ansvar spesielt for kroniske sår. Så alle pasientene som måtte til legen «bare» for å stelle/skifte på og følge med på kroniske sår - kommer nå til meg. Tar også alle skift av permanente katetere, tar vanlige helsesjekker med blodtrykk, puls osv (legen forhåndsrekvirerer blodprøver). Elsker jobben min! Får jobbe sykepleiefaglig og selvstendig. Har også veldig fleksibel arbeidstid (det er jo ikke særlig vanlig for sykepleiere) siden jeg styrer timeboken min selv. Tar også i mot ungdommer som trenger en prat, eller som har spørsmål om kropp, prevensjon og sex - som en slags helsestasjon for ungdom. Vi har ikke helsesøster fast her. Legemangelen er skrikende og desperat i distriktene, og ordninger alá min har reddet legekontor i nabokommunene våre også. Jeg har alltid en lege i bakhånd og har lav toleranse for å hente henne - så sikkerheten er godt ivaretatt. I tillegg har klinikken «min» tatt mye arbeid fra legene, så de har bedre tid til sine pasienter og kan ha et liv i tillegg 🙈 Anonymkode: f4ca0...d33 2
Danseskjørt Skrevet 14. august 2018 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke direkte omskolert da, men svarer likevel Var møkklei turnus, hatet det. Så fikk meg jobb på det lokale legekontoret - men syns oppgavene som «legeassistent» var litt kjedelige. Jeg bor på et lite sted hvor de sliter med å rekruttere leger, og de to legene som jobber her har det ufattelig travelt. I samarbeid med kommunelegen tok jeg videreutdannelse i tverrfaglig rehabilitering og sårutdannelse, og startet en liten «sykepleiepoliklinikk» med ansvar spesielt for kroniske sår. Så alle pasientene som måtte til legen «bare» for å stelle/skifte på og følge med på kroniske sår - kommer nå til meg. Tar også alle skift av permanente katetere, tar vanlige helsesjekker med blodtrykk, puls osv (legen forhåndsrekvirerer blodprøver). Elsker jobben min! Får jobbe sykepleiefaglig og selvstendig. Har også veldig fleksibel arbeidstid (det er jo ikke særlig vanlig for sykepleiere) siden jeg styrer timeboken min selv. Tar også i mot ungdommer som trenger en prat, eller som har spørsmål om kropp, prevensjon og sex - som en slags helsestasjon for ungdom. Vi har ikke helsesøster fast her. Legemangelen er skrikende og desperat i distriktene, og ordninger alá min har reddet legekontor i nabokommunene våre også. Jeg har alltid en lege i bakhånd og har lav toleranse for å hente henne - så sikkerheten er godt ivaretatt. I tillegg har klinikken «min» tatt mye arbeid fra legene, så de har bedre tid til sine pasienter og kan ha et liv i tillegg 🙈 Anonymkode: f4ca0...d33 Så fantastisk! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå